Dag allen,
We zouden graag onze gascondensatieketel laten vervangen. De huidige ketel bevindt zich op de zolder.
Ik heb hier 2 offertes over ontvangen. Graag jullie input of dit realistische prijzen zijn, en of jullie ervaring hebben met deze systemen. Internetprijzen heb ik zelf even achter de onderdelen gezet bij de 1ste offerte (2de offerte is er wel een opdeling binnen de offerte zelf). Bedankt!!
Offerte 1:
Bedraagt 5.125 euro inclusief BTW voor het pakket; levering plaatsing en opstart
=> werkuren staat niet uitdrukkelijk in offerte maar is dan +- 2.625 euro?
Offerte 2
Bedraagt 5.270 euro inclusief BTW voor het pakket; levering plaatsing en opstart
=> werkuren: 720 euro (excl. 6% btw)
Opvallend tussen de beide offertes: is het verschil in kostprijs tussen materiaal en werkuren, maar totaalprijs is ongeveer hetzelfde.
We zouden graag onze gascondensatieketel laten vervangen. De huidige ketel bevindt zich op de zolder.
Ik heb hier 2 offertes over ontvangen. Graag jullie input of dit realistische prijzen zijn, en of jullie ervaring hebben met deze systemen. Internetprijzen heb ik zelf even achter de onderdelen gezet bij de 1ste offerte (2de offerte is er wel een opdeling binnen de offerte zelf). Bedankt!!
Offerte 1:
Bedraagt 5.125 euro inclusief BTW voor het pakket; levering plaatsing en opstart
- ACV Kompakt HRE Eco 30/36 combi condensatiegaswandketel: 1.750 euro
- Honeywell Lyric T6 klokthermostaat: 175 euro
- keteladaptor: 100 euro
- PP/alu bocht 90°: 100 euro
- PP/staal buis 80/125: 50 euro
- Gasfilter: 10 euro
- Gasbolkraan: 25 euro
- Overgangsknelkoppeling 15 euro
- Bolkraan: 20 euro
- Boilerveiligheidsgroep: 30 euro
- Vuilafscheider: 110 euro
- Expansievat (cv) 25 l: 100 euro
=> werkuren staat niet uitdrukkelijk in offerte maar is dan +- 2.625 euro?
Offerte 2
Bedraagt 5.270 euro inclusief BTW voor het pakket; levering plaatsing en opstart
- Gaswandketel 7700 I met doorstromer en adapter 35 KW incl. adapter opstart en alle attesten: 3300 euro
- Thermostaat honeywel 7dagen: 202 euro
- montage plaat Bosch: 155 euro
- Vuilfilter pack: 240 euro
- Expansivat 25L plat tegen muur pneumatec: 105 euro
- Hulpstukken: 250 euro
=> werkuren: 720 euro (excl. 6% btw)
Opvallend tussen de beide offertes: is het verschil in kostprijs tussen materiaal en werkuren, maar totaalprijs is ongeveer hetzelfde.