Goed materiaal om rubberen thumb pad van muis te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceDN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 18:00
Dag Tweakers,

Ik zit hier met een iets oudere MX Master die op bureau al een tijdje stevig meedraait. Omdat ik de thumb-knop van de MX vaak gebruik is het rubber hier doorgesleten. De knop werkt nog altijd prima, dus ik ben van plan om er een nieuwe rubberlaag bovenop te leggen.

Mijn vraag is dus, wat is een goed materiaal om zo een rubberen pad te vervangen? Het moet iets zijn dat licht veert, maar toch stevig is.

Online vind je wel van die chinese 'grip pads', maar die zijn vaak met een lelijk carbon patroon. Omdat dit een kantoormuis is, zoek ik een simpele, neutrale zwarte rubber.

Alle tips worden geapprecieerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmFeTWX9UID7Zr9BfRDFrMQxDuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmKwX30JgrwydqY3qr5Po2uH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je op AliExpress gekeken?

Daar staan bakken met spare parts op voor dit soort muizen. Gewoon kiezen en bestellen.

In NL ga je niet snel iets vinden voor die prijs.

En dat het dan een carbon look heeft? Tja, dat is toch ook niet erg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinceDN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 18:00
TheGhostInc schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:21:
Heb je op AliExpress gekeken?

Daar staan bakken met spare parts op voor dit soort muizen. Gewoon kiezen en bestellen.

In NL ga je niet snel iets vinden voor die prijs.

En dat het dan een carbon look heeft? Tja, dat is toch ook niet erg?
Ben even gaan kijken, voor een euro is dit al opgelost... goh je hebt gelijk, ik ben moeilijk aan het doen

Replacement pads van alli besteld, de carbon look nemen we erbij. Merci en prettig weekend allemaal _/-\o_