pci en isa tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 20:46
Mag dit ?:).. Want als ik op me mobo kijk zie ik dat pci en isa samen het slot delen :(.. Maar mag je pci en isa tegelijk gebruiken dus pci slot 6 en isa slot 1 van me mobo :?

Verwijderd

Als het een geshared slot is dan kun je er onmogelijk een pci en een isa kaart tegelijk in krijgen. Als je een isa kaart in een gleuf van je kast stopt dan komt deze altijd in het isa slot wat net boven de uitsparing van de kast zit, bij pci is dit net andersom waardoor het dus nooit mogelijk is om een geshared isa/pci slot 2x te gebruiken.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is, als je het nog niet volgt probeer dan meer eens een isa kaart in dat slot te stoppen en dan een pci in de pci kant van het gesharde slot.

• Termi
Dat snap ik nog wel :) Maar ik bedoel als ik nou na wat hard 'modden' zo mogelijk maak dat ik een pci en isa kaart in een slot heb :P werkt dat dan :?

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 11:58 schreef Termin8or het volgende:
Dat snap ik nog wel :) Maar ik bedoel als ik nou na wat hard 'modden' zo mogelijk maak dat ik een pci en isa kaart in een slot heb :P werkt dat dan :?
Nee lukt niet.
Maar probeer het zou ik zeggen ;) Misschien heeft iedereen ongelijk :P

• Termi
Oke :)...

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 12:13 schreef Termin8or het volgende:
Oke :)...
Maak je meteen een handleiding ? :)

Verwijderd

Ja ik heb ook wel intresse in de handleiding :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:14

Yucko

One clown to rule them all !

wrom zou dat niet gaan? ik heb hier zo'n bagger scsi kaartje van adaptec (isa) dat geen slotje aan de achterkant van je pc nodig heeft. Die kun je dan rustig in dat isa slot duwen die de achterkant van je kast deelt met een pci slot. Moet gewoon kunnen werken.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
volgens mij kan het wel

ik heb hier een vaag pci I/O kaartje en die heb een klein isa verloop kaartje met een 50aderige kabel vast aan de pci kaart (om irq's te krijgen)
Pagina: 1