Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenman40
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 16:24
Sinds gisteren maak ik gebruik van de s92d televisie van samsung. Na wat youtube video's gekeken te hebben vond ik de kwaliteit wat slecht en zag dat de meeste video's capped zijn op 720p.

Dit betreft dus de youtube app op de televisie zelf. Deze is up to date en ook de netwerksnelheid is goed.

Na wat online research kom ik weinig verder, enige wat wel lijkt te kloppen is als het een 4k video in 30 fps betreft dat deze wel in hogere kwaliteit te bekijken is. Echter als hij 60 zou zijn dan zie ik alleen 720p.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Voor de duidelijkheid. Als je via de tandwiel knop de kwaliteit handmatig hoger zet, dan gaat het niet naar de hoogste kwaliteit?

Helaas is het een vervelende eigenschap van YouTube dat je het hoger moet zetten af en toe. Niet dat er het best uit ziet maar 720P op een 4K tv is inderdaad niet te doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenman40
polopolo150 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:17:
Voor de duidelijkheid. Als je via de tandwiel knop de kwaliteit handmatig hoger zet, dan gaat het niet naar de hoogste kwaliteit?

Helaas is het een vervelende eigenschap van YouTube dat je het hoger moet zetten af en toe. Niet dat er het best uit ziet maar 720P op een 4K tv is inderdaad niet te doen haha.
Nee als ik inderdaad naar dat tandwiel ga dan is bij die video's die op mijn telefoon 2160p60 kwaliteit zijn op mijn TV 720p. Dat is dan ook echt het hoogste wat ik kan kiezen.

Op mijn andere oude televisie gebruik ik een chromecast en daar kan ik deze hoge kwaliteit wel selecteren.
Kan toch niet de bedoeling zijn dat je zon "mooi" beeld aan kan maar je vervolgens bij een simpele youtube video deze kwaliteit niet kunt selecteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenman40
App opnieuw geïnstalleerd en heeft het opgelost. Bijzonder maar effectief.