Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 21:01
Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie me helpen.

Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk voor een foldable gekozen. Het is de Oppo Find N5 geworden! Echter, na het bestellen en ontvangen van de telefoon zag ik dat er onder een hoek van ongeveer 45 graden richting de crease een beschadiging in het scherm lijkt te zitten. Je voelt de beschadiging niet als je er met je vingers overheen gaat, maar het baart me toch zorgen. Zijn er hier mensen die kunnen vertellen of dit in de toekomst problemen kan veroorzaken? Zie de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IAG-lXiMLZhLpAzJAVrHA3EAQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ituBAXeIdGdIEDSWfNzwyHSJ.jpg?f=fotoalbum_large

De telefoon is niet leverbaar in de EU, dus ik heb hem via een webshop in Hong Kong besteld. Gelukkig heb ik met een AMEX Platinum betaald, dus wat betreft kosten of vervangingen maakt het me niet zoveel uit, aangezien dit verzekerd is. Begin mei ben ik in Hong Kong, en mocht er echt een probleem zijn, kan ik zelfs naar de winkel zelf gaan. De beschadiging is zo miniem dat ik tot die tijd sowieso kan leven met de situatie. Toch zit het me niet helemaal lekker bij een gloednieuw toestel.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Beste antwoord (via Lucky0wn op 01-04-2025 16:34)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Lucky0wn schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 01:17:
[...]

Reparatie ga ik sowieso niet laten uitvoeren. Het betreft een splinternieuwe telefoon uit de doos. Daarnaast zou je bij beschadigingen op de screenprotector toch de beschadigingen moeten voelen? Correct me if I'm wrong aangezien dit mijn eerste foldable is.
Als de schade in het midden of aan de onderkant van de screenprotector zit is het zeker mogelijk dat je het niet voelt. Heb je ook contact gezocht met de webshop? Misschien hebben zij vergelijkbare schade al eerder gezien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Het lijkt erop dat de beschadiging in de screenprotector zit. Als dat klopt en het scherm niet beschadigd is dan kun je de screenprotector simpelweg binnen een dag laten vervangen als je in Hong Kong bent. Bij een volledige scherm reparatie ben je het toestel waarschijnlijk weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
RepareerDroid schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:23:
Het lijkt erop dat de beschadiging in de screenprotector zit. Als dat klopt en het scherm niet beschadigd is dan kun je de screenprotector simpelweg binnen een dag laten vervangen als je in Hong Kong bent. Bij een volledige scherm reparatie ben je het toestel waarschijnlijk weken kwijt.
Reparatie ga ik sowieso niet laten uitvoeren. Het betreft een splinternieuwe telefoon uit de doos. Daarnaast zou je bij beschadigingen op de screenprotector toch de beschadigingen moeten voelen? Correct me if I'm wrong aangezien dit mijn eerste foldable is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Lucky0wn schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 01:17:
[...]

Als de schade in het midden of aan de onderkant van de screenprotector zit is het zeker mogelijk dat je het niet voelt. Heb je ook contact gezocht met de webshop? Misschien hebben zij vergelijkbare schade al eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
RepareerDroid schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:41:
[...]
Al gedaan, enige reactie die ik kreeg stuur maar terug en we kijken wel. Ze vonden het vreemd. Gelukkig wel 35 min na aflevering al kunnen melden. Ze hebben het niet eerder gezien.

Ikzelf heb al helemaal geen ervaring met foldables en schade :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lucky0wn
Opgelost!

Supergoede ervaring met Wondamobile erbij.

Werd aangegeven dat dit voor issues kon zorgen, waardoor het hun slimmer leek de telefoon terug te sturen.

Mocht de telefoon opsturen op hun kosten, na twee dagen in Hong Kong aangekomen en ze hebben vanochtend direct een nieuwe opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 11:29
De nieuwe inmiddels ontvangen zonder schade? :)

Welke variant had je besteld? De Chineze of de Internationale versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
LaTiNo156 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:30:
De nieuwe inmiddels ontvangen zonder schade? :)

Welke variant had je besteld? De Chineze of de Internationale versie?
Yes, nieuwe zonder schade. Super opgelost en was zelfs gesealed. Heb de global version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
top! Gebruik je de default launcher of heb je een alternatieve erop gezet zoals Nova?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Gewoon de standaard , ik heb altijd zoveel mogelijk default. Ik customize nooit heel veel, daarnaast veel problemen gehoord over andere launchers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Maar ik kan maar niet wennen aan de stock launcher van Oppo :(
Pagina: 1