Hallo allemaal,
Ik ben voor het eerst in mijn leven een gaming PC aan het aanschaffen, maar ik heb zelf weinig kennis van alle technische componenten. Daarom ben ik langs een vriend gegaan die mij heeft geholpen met het samenstellen van de onderdelen. Hij heeft een systeem samengesteld dat volgens hem krachtig en toekomstbestendig is, maar omdat dit een flinke investering is, wil ik graag zeker weten of ik niets mis of misschien beter kan kiezen.
Dit is de huidige setup:
- Behuizing: Be Quiet! Shadow Base 800 FX, ARGB, Zwart
- Processor: AMD Ryzen 7 9800X3D, AM5, 8-core, 104MB
- Moederbord: MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI, ATX, AM5, DDR5
- Geheugen: Kingston 96GB DDR5 6000MHz (2x 48GB), FURY Renegade
- Opslag: Samsung 990 Pro M.2 SSD, 2TB, PCIe 4.0, NVMe (zonder heatsink)
- Videokaart: INNO3D GeForce RTX 5080 X3 OC 16GB
- Koeling: Be Quiet! Dark Rock Elite, ARGB (luchtkoeling)
- Voeding: Be Quiet! Pure Power 12M 1000W, 80+ Gold, Full Mod, 12VHPWR (600W)
Ik heb een Philips 32 inch, 4k, 144 hz beeldscherm en wil de meeste nieuwe games die ik nu speel (Black Myth: Wukong, Path of Exile 2, Elden Ring, Warzone) op hoge kwaliteit en snelheid kunnen spelen.
Mijn vragen:
- Is deze samenstelling in balans? Of zijn er onderdelen die overkill zijn of juist tekortschieten?
- Is deze samenstelling voldoende om de meeste games in 4k te spelen?
- Koeling en airflow: Is de Dark Rock Elite voldoende voor deze CPU, of zou waterkoeling een betere optie zijn?
- Ventilatie: Is deze PC stil genoeg? Het mag bijna tot geen lawaai maken.
- Prijs-kwaliteit: Omdat dit een dure PC is, wil ik graag weten of ik ergens slimmer kan kiezen zonder in te leveren op prestaties.
Alle feedback en suggesties zijn welkom! 😊
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik ben voor het eerst in mijn leven een gaming PC aan het aanschaffen, maar ik heb zelf weinig kennis van alle technische componenten. Daarom ben ik langs een vriend gegaan die mij heeft geholpen met het samenstellen van de onderdelen. Hij heeft een systeem samengesteld dat volgens hem krachtig en toekomstbestendig is, maar omdat dit een flinke investering is, wil ik graag zeker weten of ik niets mis of misschien beter kan kiezen.
Dit is de huidige setup:
- Behuizing: Be Quiet! Shadow Base 800 FX, ARGB, Zwart
- Processor: AMD Ryzen 7 9800X3D, AM5, 8-core, 104MB
- Moederbord: MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI, ATX, AM5, DDR5
- Geheugen: Kingston 96GB DDR5 6000MHz (2x 48GB), FURY Renegade
- Opslag: Samsung 990 Pro M.2 SSD, 2TB, PCIe 4.0, NVMe (zonder heatsink)
- Videokaart: INNO3D GeForce RTX 5080 X3 OC 16GB
- Koeling: Be Quiet! Dark Rock Elite, ARGB (luchtkoeling)
- Voeding: Be Quiet! Pure Power 12M 1000W, 80+ Gold, Full Mod, 12VHPWR (600W)
Ik heb een Philips 32 inch, 4k, 144 hz beeldscherm en wil de meeste nieuwe games die ik nu speel (Black Myth: Wukong, Path of Exile 2, Elden Ring, Warzone) op hoge kwaliteit en snelheid kunnen spelen.
Mijn vragen:
- Is deze samenstelling in balans? Of zijn er onderdelen die overkill zijn of juist tekortschieten?
- Is deze samenstelling voldoende om de meeste games in 4k te spelen?
- Koeling en airflow: Is de Dark Rock Elite voldoende voor deze CPU, of zou waterkoeling een betere optie zijn?
- Ventilatie: Is deze PC stil genoeg? Het mag bijna tot geen lawaai maken.
- Prijs-kwaliteit: Omdat dit een dure PC is, wil ik graag weten of ik ergens slimmer kan kiezen zonder in te leveren op prestaties.
Alle feedback en suggesties zijn welkom! 😊
Alvast bedankt voor jullie hulp!