Afwijkende maat binnendeuren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
Wij hebben in ons huis opdek deuren met lengtes variërend van 202cm tot 203,5cm (gedeelte wat in het kozijn valt, dus niet het "opdek"gedeelte). Bij sommige deuren is er ook een lat onder gemaakt en mee geschilderd om de deur te verlengen (zo lijkt het). Breedte is wel overal 83cm.

Paumelle gaten van de scharnieren zitten op 236 mm + 1736 mm (gemeten vanaf bovenzijde deur, wat zo hoort bij een 201,5cm deur).

Als ik een andere deur koop moet ik vanwege de scharnieren een 201,5cm deur kopen, maar dan krijg ik een nog grotere kier onder de deur wat niet wenselijk is(3-4cm).

Is hier een bouwfout gemaakt in 1990 met net iets te hoge kozijnen of te lage dekvloer? Of zijn 201,5cm deuren werkelijk 203cm zodat ze ingekort kunnen worden aan de onderkant? Hoor het graag,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:03

MLLL

Palm Treo 650

Een deur van 2015mm is een deur van 2015mm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:29
Kans is aanwezig dat er rekening is gehouden met een dorpel, maar er uiteindelijk is gekozen voor een doorlopende vloer.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
Gwindorian schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:00:
Kans is aanwezig dat er rekening is gehouden met een dorpel, maar er uiteindelijk is gekozen voor een doorlopende vloer.
Goeie, Dat kan het wel eens zijn inderdaad.