Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor gaming, thuiswerken (remote desktop), 3d Sculpt met zbrush, Blender en Adobe CC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan ongeveer 1000-1500 euro. Hoef echt niet het beste van het beste, als het maar goed functioneert en bang for buck geeft.
[b]Toetsenbord, muis en monitor heb ik al. Monitor is 1440p 240hz[/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat onderzoek schijnt dat ZBrush vooral CPU heavy is. Vandaar dat ik gekozen heb om hier voor een Ryzen 9 7900 te gaan. Voor de GPU heb ik nog geen keuze kunnen maken, de games die ik speel zijn niet extreem GPU heavy dus wellicht dat iemand mij hier advies in kan geven. De games die ik speel zijn Elden Ring en World of Warcraft Classic.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk wel dat het handig is voor de GPU een Nvidia kaart te nemen. Dit omdat Blender hier verreweg het beste presteert ten opzichte van AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil zeker geen full tower. Mid tower is prima.En hoe stiller hoe beter. RGB is ook geen vereiste. Gewoon mooi zwart is prima.
Ga je overklokken?
Nee ik doe niet aan overklokken
Wat verwacht je van ons?
Vooral eigenlijk een korte check of ik ergens iets laat liggen of misschien beter kan veranderen. En daarnaast advies voor een GPU. Welke videokaart kan ik hier het beste nemen?
Het systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor gaming, thuiswerken (remote desktop), 3d Sculpt met zbrush, Blender en Adobe CC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan ongeveer 1000-1500 euro. Hoef echt niet het beste van het beste, als het maar goed functioneert en bang for buck geeft.
[b]Toetsenbord, muis en monitor heb ik al. Monitor is 1440p 240hz[/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat onderzoek schijnt dat ZBrush vooral CPU heavy is. Vandaar dat ik gekozen heb om hier voor een Ryzen 9 7900 te gaan. Voor de GPU heb ik nog geen keuze kunnen maken, de games die ik speel zijn niet extreem GPU heavy dus wellicht dat iemand mij hier advies in kan geven. De games die ik speel zijn Elden Ring en World of Warcraft Classic.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900 Boxed | € 317,90 | € 317,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 38,90 | € 38,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 89,92 | € 89,92 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 112,99 | € 112,99 |
1 | SSD's | Kingston NV3 (retail) 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
Totaal | € 858,60 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk wel dat het handig is voor de GPU een Nvidia kaart te nemen. Dit omdat Blender hier verreweg het beste presteert ten opzichte van AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil zeker geen full tower. Mid tower is prima.En hoe stiller hoe beter. RGB is ook geen vereiste. Gewoon mooi zwart is prima.
Ga je overklokken?
Nee ik doe niet aan overklokken
Wat verwacht je van ons?
Vooral eigenlijk een korte check of ik ergens iets laat liggen of misschien beter kan veranderen. En daarnaast advies voor een GPU. Welke videokaart kan ik hier het beste nemen?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 316,48 | € 316,48 |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5070 12GB GDDR7 | € 629,- | € 629,- |
Totaal | € 945,48 |