nieuwe contract, zonnepanelen en ferraris meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramzero
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:28
Over twee weken worden er zonnepanelen op mijn dak geïnstalleerd en ik ben op zoek naar een nieuw energiecontract.
Ik heb ook een Ferraris-meter en dat maakt het nog moeilijker om de juiste keuze te maken.

Mijn energieverbruik is 2300 en mijn waarschijnlijke energieproductie is 2480 (berekend met JRC-tool).

Gezien mijn meter zet ik bij de offertevergelijking 0 Kwh verbruik en 200 Kwh teruglevering, dit zal het netto verbruik zijn aan het eind van het jaar ( gezien mijn terugdraaiende meterstand )

Mijn vraag: Ik kijk naar greenchoice ,energiedirect en vattenfal, vragen deze bedrijven elke maand een meterstand als je een jaarcontract hebt ? (op dit moment heb ik een variabel contract met budgetenergie en zij vragen elke maand een meterstand)

moet ik iets anders bedenken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-05 23:15
Ik heb ook zonnepanelen, een terugdraaimeter en een vast contract bij Greenchoice. Je kunt indien je dit wenst de meterstanden maandelijks bijhouden in hun app. Ik doe dit wel voor mijn eigen inzicht. Greenchoice doet hier echter niets mee. Zij vragen enkel naar de stand bij de afrekening dus 1 maal per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramzero
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:28
Goed om te weten! Ik ga even vragen bij de andere aanbieder hoe zij het doen