Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmD2025!
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-07 14:33
Goedemorgen,
Ik heb een vraagje.

Ik heb mij aangemeld als oud klant van ics card voor de rente compensatie.
Ik dacht zelf dat het bekeken moest worden over de hele looptijd tot februari 2024 ( mijn kaart is in 2021 opgezegd).
Onlangs heb ik gebeld om te vragen of er al iets bekend was.
Hierbij gaf de medewerkster aan dat ik waarschijnlijk toch niks krijg omdat mijn kaart in januari 2011 is afgesloten en ze dan maar berekenen tot maart 2011.
Gisteren heb ik nog eens terug gebeld maar ook deze medewerker zei dat het tot maart 2011 gaat.

Ik dacht dat het was voor mensen die de kaart voor maart 2011 hebben afgesloten en onder oude voorwaarden vielen en dat het dus over de gehele periode bekeken moest worden.
Weet iemand hoe het nu precies zit?
Ik heb overigens nog niks gehoord alleen een bevestiging van aanmelden en dat ik een brief krijg ongeacht de uitkomst.

Ik heb zelf ook contact opgenomen met het Kifid en de consument bond en beide mogen mij geen antwoord geven.

Ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je geeft aan dat je de kaart in januari 2011 hebt afgesloten, maar dit is niet van belang. Het gaat namelijk om het moment waarop de kredietfaciliteit is afgesloten. In die tijd kreeg je niet standaard de mogelijkheid tot gespreid betalen en moest je de Gespreid Betalen Faciliteit apart aanvragen. Wat ik mis in je verhaal is wanneer dit is gebeurd. De compensatieregeling geldt namelijk alleen voor de situatie waarin de GBF is afgesloten voor maart 2011. (En voor kaarten van voor 1996 waar dit standaard het geval was, maar dat is in jouw geval niet aan de orde.)

Als de GBF is afgesloten in of na maart 2011, dan kom je geheel niet in aanmerking voor de regeling. Dat komt omdat je dan een vaste rente zou betalen ipv een variabele.

Als de GBF wel is afgesloten voor maart 2011, dan kom je wel in aanmerking voor de regeling, en klopt wat de medewerker zegt niet. Je zou dan compensatie krijgen voor de variabele rente die verkeerd is berekend tot februari 2024, omdat de rente pas met ingang van februari 2024 is gewijzigd naar een vast percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmD2025!
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-07 14:33
Hartelijk dank voor de reactie.

Het was een kaart met gbf.
Er werd ook aangegeven dat het berekent gaat worden tot maart 2011.
Dat de compensatie geld van 2001 tot en maart 2011 en niet daarna.
Dus in mijn geval zou er van januari tot maart 2011 een berekening gemaakt worden.
Beide medewerkers zeggen dit.

Overigens heb ik daarvoor ook een kaart gehad zonder gbf en dat konden ze ook gewoon zien dat die helemaal niet in aanmerking komt.
Maar dat zeiden ze niet over de kaart van januari 2011. Daar zou het echt om een maand gaan.

Ik heb verder nog geen bericht gekregen vanuit ics.
In mijn bevestiging staat dat ik ook bericht krijg als er geen voorstel komt.