Heel goed dat je er zo positief in staat, maar @
Freeaqingme al aangeeft, wees niet
te optimistisch.
Niet alleen de waarschuwing, maar ook dat verbetertraject zelf zijn heel zwaarwegende zaken in je dossier, die het voor je werkgever alleen maar makkelijker maken om van je af te komen als ze dat, om wat voor reden dan ook, zouden willen.
Natuurlijk is het mogelijk dat er in dit geval echt alleen maar sprake is van goede intenties, maar dat zou een uitzonderlijke situatie zijn. De reden dat je op Google zoveel negativiteit vindt is omdat een verbetertraject in heel veel gevallen daadwerkelijk de opmaat is naar het einde van het dienstverband.
Overigens hoeft dat laatste ook helemaal niet het einde van de wereld te betekenen. Als jij je werk goed doet, kun je zonder problemen elders aan de bak - maar het is wel makkelijker om vanuit een baan te solliciteren dan te wachten tot je ontslagen wordt.
Doane schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:03:
Ik kom maar bij 1 klant over de vloer. Dat patroon is een aanname

. Het was in november en in maart. Het is (altijd) stressgerelateerd en ik had stress genoeg; in januari beide ouders naar verzorgingshuis, mei vader overleden, twee mensen moeten inwerken waarvan er 1 meteen weer wegging.
Misschien een heel lullige opmerking, maar jouw persoonlijke stress (die heel begrijpelijk kan zijn!) afreageren op je werk is een hele grote no-go.
Als persoonlijke omstandigheden het moeilijk of onmogelijk maken om normaal te functioneren op je werk (en dat is dus inclusief hoe je collega's bejegent), kun je het beste met je werkgever in gesprek gaan [i]
voordat het escaleert, en desnoods meldt je je ziek.
Maar ik heb nu dus de naam dat ik een tikkende tijdbom/Hulk ben. En dat vind ik gewoon eng. Mensen zouden zich 'onveilig' bij me voelen en dat wordt mij te makkelijk gebruikt.
Ja, dat wordt volgens jou te makkelijk gebruikt?
Ik hoop oprecht voor je dat je zelf nooit in een onveilige werksituatie terecht komt, maar ik denk dat je schromelijk onderschat wat de impact op ieman dis die zich niet veilig voelt op zijn of haar werk.
Ik heb het van dichtbij meerdere malken meegemaakt, en de stress die het met zich meebrengt kan leiden tot psychische problemen, burn-out of het opzeggen van de baan. Wat belangrijk is om je te realiseren is dat jij, persoonlijk, daar niet eens in je eentje voor verantwoordelijk hoeft te zijn, maar dat jouw gedrag er wel substantieel aan kan bijdragen zonder dat je je daar volledig van bewust bent.
Anyways, denk daar eens goed over na. Overweeg ook om eens rustig rond te kijken wat de arbeidsmarkt je verder te bieden heeft. En ik wens je sterkte met het maken van de - voor jou - juiste beslissingen.