Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:53
Ik loop op het moment tegen een probleem aan met het betalen/verlengen van mijn F1TV pro abonnement via Google Play met mijn gekoppelde PayPal account. Er stond in eerste instantie 'account closed'. Maar dat klopt niet, account loopt en ik heb geen vreemde status of limieten op het account staan... ik heb van de week nog betaald voor software en heb andere lopende abonnementen via PayPal. Bankrekening is ook gekoppeld en voldoende saldo.

Bij poging tot herstel krijg ik 1 van de 2 foutmeldingen: het is simpelweg 'payment declined' of dat PayPal 'not eligable' is als primary. Het vreemde is dat ik deze activiteit niet eens terug zie bij PayPal, oftewel het komt niet eens binnen als ik het zo zie... dus lijkt aan Google te liggen. Zit er aan te denken om eventueel wat tegoed op PayPayl te zetten, maar ik vermoed dat ik dan tegen hetzelde aan zal lopen.

Uiteraard al gegoogled en vrijwel overal lees je hetzelfde; verwijder Google uit je PayPal account en als betaalmethode uit Google Play, maar het probleem is dat ik daar dan een alternatieve methode moet invoeren maar dat heb ik niet want ik heb geen creditcard en de limiet voor het betalen via de provider is 50 euro. Een pas van ABN Amro wordt blijkbaar niet geaccepteerd als debit en je kan een subscription niet betalen met iDeal. Enige andere optie die er dan staat is 'cancel subscription'... dat wil ik uiteraard al helemaal niet want dan moet ik maandelijks gaan betalen en dat is redelijk wat duurder.

Iemand een oplossing? Vreemde situatie... blijk niet de enige te zijn, maar geboden oplossingen werken helaas niet of kan ik niet uitvoeren want verlies abo.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 27-03-2025 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien toch eens kijken of jouw bank je een credit card kan leveren? Persoonlijk heb ik er al jaren één, ooit ook iets geprobeerd met Paypal, maar ik ben daar eigenlijk direct weer vanaf gestapt. Voelde gewoon niet goed en eerlijk, je leest te veel over vreemde issues zoals jij nu ondervindt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit meer om de financiele kant gaat dan om de shopping kant van het probleem, verhuis ik het topic richting PFSL.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:53
_Dune_ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:32:
Misschien toch eens kijken of jouw bank je een credit card kan leveren? Persoonlijk heb ik er al jaren één, ooit ook iets geprobeerd met Paypal, maar ik ben daar eigenlijk direct weer vanaf gestapt. Voelde gewoon niet goed en eerlijk, je leest te veel over vreemde issues zoals jij nu ondervindt.
Alleen een creditcard nemen om dit op te lossen zou niet nodig moeten zijn, toch? Ik heb nog nooit een creditcard nodig gehad en het hebben van eentje voelt als het lenen van geld, ik geef liever gewoon mijn geld uit. Bij PayPal wordt het allemaal rechtstreekt afgeschreven.

Ik dacht het nu op te lossen door Google Play tegoed aan te schaffen, de betaling is gedaan maar het lijkt niet door te komen want het abonnement is nog steeds niet actief... ik vermoed daarom dat het geen PayPal issue is maar een Google issue. Zal straks maar eens met support kan schakelen.