Draaiplateau voor magnetron

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 12:44
Ik heb een oven met magnetron-functie, als ik iets probeer op te warmen merk ik dat het heel ongelijk wordt, kip is half ijsklomp met een aantal witte plekken die loeiheet zijn, zelfde bij ovenbrood een paar plekken zijn hard en de rest nog koud.

Ik vroeg me af of er geen losse draaiplaten te krijgen zijn die je bijvoorbeeld kan opwinden om dit probleem op te lossen.

Uiteindelijk kon ik alleen onderstaand product vinden (Klik voor meer info) :
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/srMAAOSwUH1nt~rp/s-l225.jpg

Eigenlijk is dit precies wat ik zoek, probleem is, hij is vrijwel nergens op voorraad en je kan hem alleen via ebay tweedehands uit de VS bestellen. Dan ben je met verzendkosten zo 80 euro verder, en de reviews zijn ook niet al te best.

Weet iemand een alternatief product of oplossing? Uiteraard kan ik ook een losse magnetron kopen voor een paar tientjes maar ik heb weinig plek in de keuken.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik lees even mee. Mijn Ikea oven met magnetron functie heeft exact hetzelfde probleem. Alleen vloeistoffen zijn fatsoenlijk op te warmen. Eten moet ik elke 20 seconden handmatig draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt als een heteluchtoven. Is de ventilator niet gewoon kapot of zo? Welke hebben we het over?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Room42 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:23:
Klinkt als een heteluchtoven. Is de ventilator niet gewoon kapot of zo? Welke hebben we het over?
Heteluchtoven met magnetron-functie, maar dus geen draaiplateau. Ventilator doet het prima, het probleem is echt de slechte distributie van de straling

Afbeeldingslocatie: https://www.inventum.eu/foto/44769/1920/0/files/Webdav/IMC4535GT+-+detail+5.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door plakbandrol op 27-03-2025 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
plakbandrol schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:25:
[...]

Heteluchtoven met magnetron-functie, maar dus geen draaiplateau
Ja, dat was dus maar een deel van mijn vraag. Maar goed, prima.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Zal dan toch iets defect zijn in je oven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ze4PItnQClrfzsxyiayUAg_4New=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8awz42gH5PbFNOtdE3GGFJw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Toerq schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:35:
Zal dan toch iets defect zijn in je oven

[Afbeelding]
Dit gaat om moderne magnetrons die 'flatbed technologie' gebruiken, denk niet dat mijn 10 jaar oude oven dat heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:12

franssie

Save the albatross

plakbandrol schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:47:
[...]

Dit gaat om moderne magnetrons die 'flatbed technologie' gebruiken, denk niet dat mijn 10 jaar oude oven dat heeft
Dus waarschijnlijk toch wel kapot en gewoon een nieuwe kopen?

edit: en om op je originele vraag te antwoorden, opwindbare draai plateaus zal je zelf moeten uitvinden, magnetronbestendig dan ook nog.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 28-03-2025 01:04 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-04 10:55
plakbandrol schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:47:
[...]

Ik zou eerder gaan kijken naar een nieuwe magnetron oven dan dat ik ging investeren in het toevoegen van functionaliteit in een 10 jaar oude oven. 10 jaar is een mooie leeftijd voor zo'n ding en het is mooi dat hij het nog doet maar een nieuwe brengt toch wel wat voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Laatst online: 07:02
stin00 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:22:
Ik lees even mee. Mijn Ikea oven met magnetron functie heeft exact hetzelfde probleem. Alleen vloeistoffen zijn fatsoenlijk op te warmen. Eten moet ik elke 20 seconden handmatig draaien...
Magebo toevallig? Hier ook echt dramatisch...

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MisterMailman schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:25:
[...]

Magebo toevallig? Hier ook echt dramatisch...
Ik heb deze: https://www.ikea.com/nl/n...-ikea-700-zwart-50411768/

Ongeveer 4 jaar oud en wordt nog steeds verkocht. Krijgt best lage reviews omdat iedereen klaagt over de waardeloze magnetron functie :( Als oven werkt hij wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Laatst online: 07:02
stin00 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:16:
[...]

Ik heb deze: https://www.ikea.com/nl/n...-ikea-700-zwart-50411768/

Ongeveer 4 jaar oud en wordt nog steeds verkocht. Krijgt best lage reviews omdat iedereen klaagt over de waardeloze magnetron functie :( Als oven werkt hij wel goed..
Oh je hebt gelijk, die hebben wij ook. Waardeloos ding idd. Ik denk dat ie er hier binnenkort uit gaat voor een echte magnetron, met draaiplateau. We hebben ook nog een losse oven, dus spijt dat we voor combi zijn gegaan.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MisterMailman schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:21:
[...]

Oh je hebt gelijk, die hebben wij ook. Waardeloos ding idd. Ik denk dat ie er hier binnenkort uit gaat voor een echte magnetron, met draaiplateau. We hebben ook nog een losse oven, dus spijt dat we voor combi zijn gegaan.
Dat overweeg ik ook. Dan verkoop ik hem maar voor een habbekrats via Marktplaats, wel kapitaalvernietiging helaas. En vlak ernaast zit de https://www.ikea.com/nl/n...-ikea-700-zwart-50411730/ inbouwoven met hetzelfde design. Dus een andere combimagnetron ernaast staat wel minder mooi :-(
Pagina: 1