Mac studio M1 max 2022 - hdmi - beamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 08:29

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik krijg op mijn mac studio, een Mac studio M1 max versie 2022, voor geen mogelijkheid beeld op de beamer via de enige hdmi poort op de mac.

Ik heb een usb-c adapter waar een hdmi poort op zit, daarmee lukt het ook niet.

Usb-c adapter hdmi -> vga -> beamer, dat werkt wel.

Opnieuw opgestart, updates 100%, meerdere hdmi kabels geprobeerd. ( Voor de duidelijkheid hdmi -> hdmi )

Op de mac bij de instellingen, beeldschermen, daar kan ik wel zien dat de beamer herkent wordt.
Een panasonic ez590 wuxga. Ik kan ook resolutie aanpassen en vernieuwingsfrequentie etc.
Maar het beeld blijft maar zwart.

Beamer met andere apparatuur getest en werkt prima.
Hoe kan ik de mac zo instellen dat deze wel werkt op fr hdmi poort met de beamer ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02
Welke resoluties kan je instellen? Wat voor spec HDMI kabels gebruik je? Welke vernieuwingsfrequenties heb je geprobeerd? Kan je bijvoorbeeld 640x480 instellen als output? Heb je de resolutie wel op 1920x1200 gezet? Mijn ervaring is dat Macs eigenlijk bijna altijd wel feilloos een HDMI output kunnen genereren, dus of je beamer verwacht iets heel geks wat niet in de lijst opties van de Mac voorkomt, of je gebruikt hele gekke oude kabels of zoiets. Met een VGA adapter er tussen ga je terug naar zo'n ouderwetse instelling dat elk apparaat dit wel kan weergeven. Dat doet mij denken dat jouw beamer blijkbaar een vreemde setting verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 08:29

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Als ik een ouder vga scherm koppel op de hdmi output van de macstudio, dan krijg ik exact hetzelfde, gee beeld op het beeldscherm. Ik vermoed dat het te maken heeft met hdmi 2.0 vs 1.4 ?