Kleine lekkage kozijn uitbouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 07:56
We hebben vorig jaar een kleine lekkage gehad bij ons kozijn richting de tuin, er was toen veel regen en er kwam toen wat water binnen door een kiertje in het kozijn, we hebben wat kleine schade aan de vloer en wat vlekken op de gordijnen en ik heb er daarna een glas onder gezet en die was denk ik half gevuld(+-100 ml).
Inmiddels geen last meer van gehad maar wel contact gehad met de buren(beide kanten en ook uitgebouwd vanaf bouw huis) en die lieten weten dat +-3 jaar geleden het dak van de uitbouw op onze woningen is vernieuwd door wat problemen, wij wonen hier nu ongeveer 2 jaar dus zelf geen documenten hier van maar kan ik waarschijnlijk wel vragen aan de vorige bewoners/buren.
Het huis zelf is uit 2015 en de renovatie dus 3 jaar geleden, ik dacht dat dit misschien nog wel valt onder garantie van de firma die het gebouwd/vernieuwd heeft, deze heb ik dus gemaild en daar kreeg ik het antwoord op dat alle garantie inmiddels is verlopen.
Klopt het dat dit al verlopen is of heb ik toch nog ergens recht op?
Ik heb een opstalverzekering met rechtsbijstand maar dacht het eerst even hier te checken voordat ik die benader.

Ik heb ook een foto bijgevoegd van het kozijn, het is een beetje lastig te zien maar de gleuf in het kozijn is in het midden van de foto iets breder, daar drupte het water naar binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAMC0iDcABBK3oV5Q0CP6W4-8zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5MZIaxVgkQBs69TdmOhsUFv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:52
doe eens een foto van verder weg? waar zit dit in/aan/bij je kozijn?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De foto lijkt van onderaf genomen, met aan de onderkant de gordijnrails. Is dat correct?

Steekt je kozijn aan de buitenkant buiten de gevel of is die vlak/binnen de gevel?