OK vaatwasser blijft piepen/error geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-03 10:37
Als laatste poging toch nog hier maar wat posten. Het is als volgt, ik heb een cheap-o vaatwasser (voor weinig kunnen overnemen van de vorige huurder), die sinds ik laatst een verstopping heb gehad in de leding van de keuken richting riool (let op, dus niet de afvoerslang van de vaatwasser zelf), niet meer een programma wil starten, hij blijft op het knipperende error lampje staan. Wel probeert de vaatwasser elke keer als ik hem aanzet zichzelf leeg te pompen, alleen zit er dus al geen water meer onder in de bak.

Dit komt, denk ik, omdat er toen er die verstopping was, water is teruggelopen in de vaatwasser. Dit wordt ook bevestigd door de error die ik heb (knipperend lampje van het glas => Overstroming, volgens de handleiding).

Nu is die verstopping ondertussen verholpen, en loopt de vaatwasser gewoon weer netjes leeg (ik had hem trouwens zelf al weer leeg gemaakt tijdens de verstopping) en heb ik geen overtollig water meer op de bodem liggen. Echter blijf ik die error nu gewoon houden.

Ik heb al geprobeerd om de vaatwasser slang los te koppelen, en deze even in emmer te leggen, zodat de pomp in ieder geval niet tegen een hoogte verschil hoeft in te werken. Ik heb geprobeerd om de vaatwasser even stroomloos te maken, heeft ook niet geholpen. Ook heb ik zelf weer even met een emmer wat water onder in de vaatwasser gedaan, en met de slang in de emmer gekeken of hij goed leegpompte, dit lijkt met een goed tempo te gaan (en na de 3e keer dit proberen was het water wat uit de vaatwasser kwam ook weer helemaal helder). Al met al tot nu toe dus nog geen resultaat kunnen boeken.

Hebben jullie misschien nog een gouden tip?

Het gaat om de volgende vaatwasser: "OK ODW60026 A2FS", zelf heb ik de handleiding hier vandaan gehaald: https://www.libble.eu/ok-...ne-manual-844084/?page=28

Ik ben geneigd om hem gewoon te vervangen, maar als hij nog even een half jaartje mee kan zou dat top zijn, kwalitatief wast hij namelijk wel gewoon prima af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:05
wat je beschrijft komt overeen met wat ik heb meegemaakt een paar dagen terug. Bij mij bleef de machine in de modus staan om m leeg te pompen tot ik het vocht bij de sensor had weggehaald. Zie ook de link hieronder.

YouTube: How to fix E15 in Siemens dishwasher (workaround fix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-03 10:37
Ashy schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:58:
wat je beschrijft komt overeen met wat ik heb meegemaakt een paar dagen terug. Bij mij bleef de machine in de modus staan om m leeg te pompen tot ik het vocht bij de sensor had weggehaald. Zie ook de link hieronder.

YouTube: How to fix E15 in Siemens dishwasher (workaround fix)
Dit zou hem nog wel eens heel goed kunnen zijn, thanks! Kwam na jouw video toevallig deze tegen in de recommended: https://www.youtube.com/watch?v=sttGFmTK7n4. Ik moest even de hele voorkant er af schroeven om er onder bij te kunnen, maar het is gelukt.

Hij is inderdaad nog wat vochtig onderin, niet eens meer echt nat. Ik kan er helaas niet echt goed met mijn handen in, en dat vind ik ook niet zo'n fijn idee met wat er qua stroom allemaal onderin zit (heb de stroom er natuurlijk wel eerst afgehaald).

Ik heb er even een ventilator strak opgezet op standje windkracht 10, laat ik hem vanavond even uitdrogen, en dan morgen maar weer eens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door tjallo op 27-03-2025 21:26 . Reden: Nederlandsn't ]