Atomfall Topic |
![]() Ontwikkelaar: Rebellion Developments Uitgever: Rebellion Platforms: PS4, PS5, Xbox One, Series X|S, Windows Release-datum: 27 maart 2025 Zie ook: Officiële website |
Welkom |
Welkom in het Atomfall Topic! Atomfall @ Tweakers: Dit is de plek voor uitgebreide discussies, ervaringen en het delen van tips over Atomfall, een open-wereld survival-horrorgame van Rebellion. Geïnspireerd door de Koude Oorlog en Britse folklore, biedt Atomfall een spannende mix van verkennen, overleven en mysterie. Alles over games en gameontwikkelingen op Tweakers vind je hier: Tweakers.net. Join de "Tweakers Discord" om samen te spelen en ervaringen te delen. |
Over de game |
Overleef in de Quarantainezone Atomfall is een survival-actiespel, gebaseerd op waargebeurde geschiedenis. Vijf jaar na de kernramp in Windscale (Noord-Engeland) bevindt het gebied zich nog steeds in chaos. Verken een mysterieuze quarantaineregio en probeer te overleven in een wereld vol bizarre personages, geheime organisaties, sekten en duistere overheidsprojecten. Door te speuren, onderhandelen, vechten en praten bepaal jij je eigen pad in dit door mysterie omhulde landschap. Wat is hier echt aan de hand? Binnen de quarantainezone lijkt niets zoals het is. Door onderzoek te doen, aanwijzingen te verzamelen en gevechten aan te gaan, kom je stap voor stap dichter bij de waarheid achter Windscale. Maar wat je met die kennis doet, is helemaal aan jou... Overleven met wat je vindt Niemand helpt je in dit afgelegen gebied – je zult zelf moeten zorgen voor wapens, gereedschap en voedsel. Doorzoek verlaten gebouwen, verzamel materialen en gebruik je metaaldetector om verborgen voorraden op te sporen. Ruil spullen met anderen, of neem ze desnoods met geweld. Gevechten op leven en dood Munitie is schaars, dus elke confrontatie is zenuwslopend. Combineer nauwkeurig schieten met brute handgevechten om te overleven. Beheer je ademhaling voor een stabiel schot, en als je kogels opraken... zorg dan dat je cricketbat het werk afmaakt. Durf jij het mysterie te ontrafelen en te overleven in de quarantainezone? |
Recensies Overzicht |
Atomfall heeft de aandacht van critici en spelers wereldwijd getrokken. Hier volgt een samenvatting van enkele recensies: ♦ Eurogamer: Atomfall review – Last of the nuclear reactor whine ♦ Rock Paper Shotgun: Atomfall review – Northern powerhouse ♦ The Verge: Atomfall makes the postapocalypse quintessentially British ♦ Reddit: Atomfall Review Thread De eerste recensies prijzen de sfeer en mysterieuze setting van Atomfall, maar benoemen ook enkele tekortkomingen in de gameplay en pacing. Meer reviews volgen zodra de game breder beschikbaar is. |
Media: Video's & Screenshots |
Officiële Trailer: Gameplay Demo: Atomfall | Extended Exclusive Gameplay Look, The First 20 Minutes (4K 60 FPS): |
Stay safe out there! |
Bij GK zijn ze in elk geval positief over de game.
De review geeft wel een goede indruk wat voor soort game dat het is.
Mijn eerste ervaring is niet lekker, het geluid valt na een paar minuten helemaal weg.
Restarten van de game helpt ook niet, audio komt niet terug.
Gelukkig dat ik er geen geld voor heb betaald (Gamepass)
Restarten van de game helpt ook niet, audio komt niet terug.
Gelukkig dat ik er geen geld voor heb betaald (Gamepass)
Elect a clown, expect a circus.
Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door Atomfall! Het spel stond niet op mijn radar, maar afgelopen donderdag besloot ik het toch eens op te starten. Tot mijn verbazing speelde ik vervolgens ruim twee uur achter elkaar—een goed teken! 
Het spel weet meteen een mysterieuze sfeer neer te zetten in een overtuigende wereld die uitnodigt tot verkenning en speurwerk. De visuals zijn prima, en het spel is bovendien uitstekend geoptimaliseerd*, wat in deze tijd een unicum is!
Overigens mag ook wel even vermeld worden dat Rebellion Atomfall heeft uitgebracht voor de vorige generatie consoles.
*Mijn ROG Ally X draait het spel zonder problemen op 900p in combinatie met Lossless Scaling (app).
Het spel weet meteen een mysterieuze sfeer neer te zetten in een overtuigende wereld die uitnodigt tot verkenning en speurwerk. De visuals zijn prima, en het spel is bovendien uitstekend geoptimaliseerd*, wat in deze tijd een unicum is!
Overigens mag ook wel even vermeld worden dat Rebellion Atomfall heeft uitgebracht voor de vorige generatie consoles.
*Mijn ROG Ally X draait het spel zonder problemen op 900p in combinatie met Lossless Scaling (app).
Drie uurtjes gespeeld op Xbox series S via GamePass.
Ik zit er lekker in en vindt het leuk. India Jones vibes (first person en veel stealth/exploren).
Paar kleine bugs (autosave errors, ik denk dat er iets niet op de map staat of wellicht hoort dat zo) maar draait verder goed en soepel.
Ik zit er lekker in en vindt het leuk. India Jones vibes (first person en veel stealth/exploren).
Paar kleine bugs (autosave errors, ik denk dat er iets niet op de map staat of wellicht hoort dat zo) maar draait verder goed en soepel.
spoiler:
Ik heb de dr Who telefooncel al zien staan
[ Voor 40% gewijzigd door vliegnerd op 29-03-2025 20:17 ]
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Het verbaasde mij dat er nog geen topic over was, ik ben niet zo goed in topics maken, dus dank hiervoor.
Ik heb nu zo'n 6 uur in de game zitten en een enorm positieve ervaring ik geniet echt volop.
Ik heb nu zo'n 6 uur in de game zitten en een enorm positieve ervaring ik geniet echt volop.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Het spel is inderdaad erg mooi en ben ook blij met de pc die ik onlangs gekocht heb, 4K en alles op Ultra, gem. 110fpsYonix schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:35:
Het spel ontvouwt zich beetje bij beetje en ondertussen geniet ik van alle grafische pracht.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind ook tof dat je geen quest markers hebt, al is het soms wel erg zoeken.
spoiler:
Nu in de gevangenis opzoek naar de signal redirector, maar ik zoek me kapot. Gevonden, totaal overheen gekeken
Dat maakt het voor mij ook echt een tof spel: het verkennen, ontdekken en verzamelen van informatie. Zo loop je lekker door het bos en een moment later sta je opeens in één of andere ondergrondse (verborgen) bunker.Mad-Matt schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:47:
[...]
Het spel is inderdaad erg mooi en ben ook blij met de pc die ik onlangs gekocht heb, 4K en alles op Ultra, gem. 110fps![]()
Ik vind ook tof dat je geen quest markers hebt, al is het soms wel erg zoeken.
spoiler:Nu in de gevangenis opzoek naar de signal redirector, maar ik zoek me kapot. Gevonden, totaal overheen gekeken
Vanavond mogen we weer.
Edit:
:strip_exif()/f/image/USTUMH880FKCW2P1yrj5m4GR.jpg?f=fotoalbum_large)
Here. We. Go.
[ Voor 22% gewijzigd door Yonix op 30-03-2025 19:02 ]
De game is uitgespeeld hier, toffe game!
spoiler:
met 3 verschillende eindes.
Ehhh tja alle 3 waren interessant ^^
Kol Nedra schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:50:
spoiler:met 3 verschillende eindes.
spoiler:
Ik had ook al 3 eindes vermoed.
Mijn volgorde zal zijn:
Operator (telefoon)
Chick (ben d'r naam ff kwijt)
Leger
Mijn volgorde zal zijn:
Operator (telefoon)
Chick (ben d'r naam ff kwijt)
Leger
Je moet nog ff aan de bak, er zijn er 6.Kol Nedra schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:50:
spoiler:met 3 verschillende eindes.
(Ik heb zojuist voor mij de 4e gevonden en toen even gaan googlen
ik zag gisteren de review en het leek me een spel dat goed bij me past, ik hou wel van die sfeer en vooral dat ze je volledig vrij laten, heerlijk. Gisteren een uur gespeeld en het bevalt me goed, echt een spel voor mij. Lekker exploren en in alle hoeken en gaten kijken, ik zet dan ook geen record wat bereft het aantal uren om het uit te spelen, lekker rustig aan. Op de relax stoel, benen omhoog, beamer aan en lekker spelen (PS5).
PSN ID: Svennie-NL
Dat is ook de manier om te spelen ja. Relax, genieten en zeker niet overhaasten. Er zit geen fasttravel in, dus je bent lekker onderweg, genieten van de omgeving.Svennie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:16:
ik zag gisteren de review en het leek me een spel dat goed bij me past, ik hou wel van die sfeer en vooral dat ze je volledig vrij laten, heerlijk. Gisteren een uur gespeeld en het bevalt me goed, echt een spel voor mij. Lekker exploren en in alle hoeken en gaten kijken, ik zet dan ook geen record wat bereft het aantal uren om het uit te spelen, lekker rustig aan. Op de relax stoel, benen omhoog, beamer aan en lekker spelen (PS5).
Ik zit op zo'n 11 uur inmiddels, totaal nog geen behoefte om het spel af te ronden.
het ziet er naar uit dat ik vanavond tijd heb om weer verder te spelen, heb er zin inMad-Matt schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:56:
[...]
Dat is ook de manier om te spelen ja. Relax, genieten en zeker niet overhaasten. Er zit geen fasttravel in, dus je bent lekker onderweg, genieten van de omgeving.
Ik zit op zo'n 11 uur inmiddels, totaal nog geen behoefte om het spel af te ronden.
kleine spoiler maar wel handig voor nieuwe spelers:
spoiler:
Bij de Interchange moet je naar afdeling D gaan en dan daar een atomic battery gebruiken. Met wat parkours over de kasten in het water en je vind daar een lijk. Deze heeft een keycard voor de gesloten kamer.
Hierin vind je een trainingsmanuel voor je vuurwapens, je kan daar ook leren om meer munitie en materialen mee te kunnen nemen, ENORM NUTTIG!
Hierin vind je een trainingsmanuel voor je vuurwapens, je kan daar ook leren om meer munitie en materialen mee te kunnen nemen, ENORM NUTTIG!
M'n eerste bug.
In Robotics werkt console C niet, A en B netjes gedaan, die worden groen, maar console C krijg ik geen pop-up om hem te activeren, in google ook nog geen oplossing gevonden. Hier een slim iemand die weet wat te doen?
In Robotics werkt console C niet, A en B netjes gedaan, die worden groen, maar console C krijg ik geen pop-up om hem te activeren, in google ook nog geen oplossing gevonden. Hier een slim iemand die weet wat te doen?
Alle 6 einden gevonden:
spoiler:
Voice on the phone
Joyce Tanner
Captain Sims
Dr. Garrow
Mother Jago
Dr Holder
Joyce Tanner
Captain Sims
Dr. Garrow
Mother Jago
Dr Holder
‘This the Operator. You must play the game, but trust no one. Play.’Svennie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:02:
[...]
het ziet er naar uit dat ik vanavond tijd heb om weer verder te spelen, heb er zin inDat fasttravel er niet in zit lijkt mij een nadeel maar ik ga het nog ervaren, ben nog geen 100 meter van de startplek geweest dus tot zo ver nog geen probleem geweest
:strip_exif()/f/image/gCjEgeFRxGEiZi1xCh9LFmdz.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat van mij is dus een game-breaking bug, als je die puzzel niet kan doen kan je niet verder met het spel. Sla dus op in een aparte savegame VOOR je Robotics in gaat!
Mad-Matt schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:50:
Dat van mij is dus een game-breaking bug, als je die puzzel niet kan doen kan je niet verder met het spel. Sla dus op in een aparte savegame VOOR je Robotics in gaat!
spoiler:
Is dat het gedeelte waar je de aantekeningen van Dr. Garrow moet halen - Robotics Lower Level? Toevallig vanavond gedaan, zonder problemen gelukkig.
Yonix schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:12:
[...]
spoiler:Is dat het gedeelte waar je de aantekeningen van Dr. Garrow moet halen - Robotics Lower Level? Toevallig vanavond gedaan, zonder problemen gelukkig.
spoiler:
Ja, die. Bij mij kon ik terminal C niet activeren en dan loop je dus volledig vast, ook in andere verhalen, je kan niet bij Oberon komen
Gisteren een nieuwe playthrough gestart omdat ik gewoon niet verder kan bij de eerste. En tot zover nog geen reactie heb vanuit support van de ontwikkelaar. Ik ga er nu wel sneller doorheen. Je begrijpt de gamemechanics beter, je snapt de combat meer en je kan prioriteit stellen aan bepaalde dingen die je later helpen.
er is een patch, wellicht is het daar in opgelostMad-Matt schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:18:
Gisteren een nieuwe playthrough gestart omdat ik gewoon niet verder kan bij de eerste. En tot zover nog geen reactie heb vanuit support van de ontwikkelaar. Ik ga er nu wel sneller doorheen. Je begrijpt de gamemechanics beter, je snapt de combat meer en je kan prioriteit stellen aan bepaalde dingen die je later helpen.
Zondag maar eens kijken, komende dagen geen tijd.Svennie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:04:
[...]
er is een patch, wellicht is het daar in opgelost
Ik heb op Xbox telkens na quick resume “A save operation failed”. Maar één keer na opstarten console. Opslaan lijkt wel te werken.
Bekend probleem?
nvm. Zojuist een patch. Opgelost.
Bekend probleem?
nvm. Zojuist een patch. Opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door vliegnerd op 03-04-2025 19:25 ]
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Reactie vanuit ontwikkelaar:
Hi M**,
Thank you for your patience! We are a small team and are always very busy!
I'm sorry you are experiencing problems. This is a known bug that we are working to solve.
Hopefully, this issue will be fixed in an upcoming patch - please watch out for updates via the Patch Notes page for Sniper Elite: Resistance on our Help Centre.
Thank you for raising this with us!
Kind regards,
Kevin
Vandaag Medical maar eens verkennen. 
:strip_exif()/f/image/3viV0DnADRf3OrlGrkWqxvZ5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had verwacht dat @uchiha tijntje zich hier wel zou melden met de mededeling dat hij ‘m uitgespeeld heeft, inclusief alle achievements. Where you at, Uchiha?
:strip_exif()/f/image/3viV0DnADRf3OrlGrkWqxvZ5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had verwacht dat @uchiha tijntje zich hier wel zou melden met de mededeling dat hij ‘m uitgespeeld heeft, inclusief alle achievements. Where you at, Uchiha?
Haha, ik heb hem inderdaad uitgespeeld inclusief alle achievementsYonix schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:58:
Vandaag Medical maar eens verkennen.
[Afbeelding]
Wist niet dat er een apart topic was.
Heb me er erg mee vermaakt. Zal later vandaag even mijn ervaringen delen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zoals hierboven gezegd, ik vind hem erg vermakelijk. Ik ging er redelijk blind in. Ik ben op survivor difficulty begonnen en dat was eigenlijk wel een goede keuze want de AI is niet heel slim, maar op survivor doen ze behoorlijk wat damage en dat zorgde ervoor dat ik altijd wel op mijn hoede was en je grotere groepen toch altijd wel een beetje tactisch moest aanvallen.
De sfeer en gameplay deden me toch wel een beetje terugdenken naar de Arkane studio games en zelfs een beetje Bioshock. Medical is daar eigenlijk wel een goed voorbeeld van vind ik. In die games verken ik ook ieder hoekje van gebouwen en de wereld. En dat was in Atomfall niet anders. Juist het zoeken naar ammo en items om te craften vond ik een leuke toevoeging en op survivor was dat ook wel nodig. Ook het verhaal interesseerde me wel en de verschillende eindes die je kon halen.
Hoe de (side)missies je worden gegeven vond ik ook goed gedaan. Geen grote flashy waypoints, maar meer een beschrijvende manier van vertellen waar je heen moet en wat je daar moet doen. Mogen meer games lering uit trekken.
Uiteindelijk had ik alle side quest redelijk ver gespeeld waardoor ik relatief snel alle eindes kon halen met een save een goed uur voor het einde. Die verschillende eindes heb ik uiteindelijk wel op easy gespeeld. Want qua gameplay is het niet heel anders.
Heb met de game op survivor er een uurtje of 15/20 over gedaan. De speedrun duurde 1 uur en 1 minuut op easy… dat was gewoon letterlijk overal langs heen rennen.
De sfeer en gameplay deden me toch wel een beetje terugdenken naar de Arkane studio games en zelfs een beetje Bioshock. Medical is daar eigenlijk wel een goed voorbeeld van vind ik. In die games verken ik ook ieder hoekje van gebouwen en de wereld. En dat was in Atomfall niet anders. Juist het zoeken naar ammo en items om te craften vond ik een leuke toevoeging en op survivor was dat ook wel nodig. Ook het verhaal interesseerde me wel en de verschillende eindes die je kon halen.
Hoe de (side)missies je worden gegeven vond ik ook goed gedaan. Geen grote flashy waypoints, maar meer een beschrijvende manier van vertellen waar je heen moet en wat je daar moet doen. Mogen meer games lering uit trekken.
Uiteindelijk had ik alle side quest redelijk ver gespeeld waardoor ik relatief snel alle eindes kon halen met een save een goed uur voor het einde. Die verschillende eindes heb ik uiteindelijk wel op easy gespeeld. Want qua gameplay is het niet heel anders.
Heb met de game op survivor er een uurtje of 15/20 over gedaan. De speedrun duurde 1 uur en 1 minuut op easy… dat was gewoon letterlijk overal langs heen rennen.
Gisteravond weer even opgestart na de update, helaas was de bug bij mij niet verholpen met de patch. Dus met de 2e run verder gegaan. Nu ik de gamemechanics wat beter begrijp ren ik er redelijk soepel doorheen. Vanavond weer even verder, heb nu de key tot Casterfell Dam datastorage, dus ik kan weer verder
Op het juiste moment opgeslagen en daardoor vrij makkelijk 4 eindes kunnen doen. Hieronder mijn mening over de eindes, dus een echte SPOILER, die ik heb gedaan:
spoiler:
Phone: mysterieus einde, had de hoop dat je erachter kwam wie de stem was, maar helaas.
Joyce Tanner: k*t wijf, volledig volgens mijn verwachting, niet heel bevredigend.
Mother Jago: Dit zag ik ook wel een beetje aankomen, een echte sekte einde.
Dr. Holder: Erg fijn, geeft mij het beste gevoel van deze 4, een soort van vriendschaps einde.
Joyce Tanner: k*t wijf, volledig volgens mijn verwachting, niet heel bevredigend.
Dr. Holder: Erg fijn, geeft mij het beste gevoel van deze 4, een soort van vriendschaps einde.
Ben het wel met je eens eigenlijkMad-Matt schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:08:
Op het juiste moment opgeslagen en daardoor vrij makkelijk 4 eindes kunnen doen. Hieronder mijn mening over de eindes, dus een echte SPOILER, die ik heb gedaan:
spoiler:Phone: mysterieus einde, had de hoop dat je erachter kwam wie de stem was, maar helaas.
spoiler:
.
Die Joyce is echt een trut inderdaad. Als je de verhaallijn met Dr. Holder ook verder hebt gespeeld vraagt ze uiteindelijk ook om hem te vermoorden zodat.
De telefoon vond ik wel tof. Het lijkt erop alsof je in dat einde een soort sleeper agent bent die in stelling is gebracht om Oberon te vernietigen.
De telefoon vond ik wel tof. Het lijkt erop alsof je in dat einde een soort sleeper agent bent die in stelling is gebracht om Oberon te vernietigen.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:05:
[...]
Ben het wel met je eens eigenlijk
spoiler:.Die Joyce is echt een trut inderdaad. Als je de verhaallijn met Dr. Holder ook verder hebt gespeeld vraagt ze uiteindelijk ook om hem te vermoorden zodat.
spoiler:
Ja, ook het einde, ik had niet de data meegenomen en dan dreigt ze je gewoon te vermoorden, de k*t.
Net nog even Captain Sims einde gedaan, stuk beter dan verwacht, ik dacht dat die je er ook bij zou naaien, het loopt alleen wat minder af voor de inwoners
Net nog even Captain Sims einde gedaan, stuk beter dan verwacht, ik dacht dat die je er ook bij zou naaien, het loopt alleen wat minder af voor de inwoners
Ik val nu wel in een gat, wat nu spelen?
Recensie: Atomfall (PC)
Speelduur: ca. 10 uur
Na zo’n tien uur in de mysterieuze wereld van Atomfall rondgedwaald te hebben, besloot ik het spel van mijn laptop te verwijderen. Niet omdat het compleet ondermaats was, integendeel – maar omdat het, ondanks een veelbelovende start, uiteindelijk te weinig wist te bieden om mijn aandacht vast te houden.
Laat ik beginnen met de positieve kanten, want die zijn er zeker. Grafisch is Atomfall een plaatje. De sfeer is dreigend, duister, en weet je meteen het gevoel te geven dat er iets niet klopt – precies goed dus. De optimalisatie is bovendien uitstekend; ik heb geen enkel technisch probleem ervaren, wat in deze tijd nog wel eens anders is. De game weet vooral qua setting en presentatie een intrigerende toon neer te zetten, en dat was voor mij de reden om toch door te blijven spelen.
Maar dan komt het moment waarop je verder kijkt dan het uiterlijk en merkt dat er onder de motorkap niet zoveel schuilgaat. Missies voelen al snel hetzelfde aan: “ga naar locatie X, zoek dit item, en kom terug.” En als je dan terugkomt, krijg je vrijwel altijd een “oh wacht, ik heb nog iets nodig” en mag je dezelfde route weer afleggen – maar dit keer met een keycard om een eerder gesloten deur te openen. De 'gameplay loop' sluipt er al snel in en is tevens niet belonend, naar mijn mening.
Ook qua gameplay hoef je geen verrassingen te verwachten. De vijanden zijn weinig gevarieerd, de A.I. laat regelmatig steken vallen (op een gegeven moment valt dat echt op), en de RPG-elementen zijn zéér light. Alles voelt vertrouwd – te vertrouwd. Het spel brengt niets wat we nog niet kennen of al tientallen keren eerder hebben gezien. En dat is op zich niet erg, maar dan moet het wel goed uitgevoerd zijn. Hier voelde het helaas allemaal nét iets te generiek.
Ik wilde Atomfall graag leuk vinden – en in het begin was dat ook zo. Maar uiteindelijk sloeg de verveling toe, en dan houdt het voor mij op.
Eindconclusie: een sterk begin met visuele flair en sfeer, maar te weinig diepgang en variatie om het écht boeiend te houden.
Speelduur: ca. 10 uur
Na zo’n tien uur in de mysterieuze wereld van Atomfall rondgedwaald te hebben, besloot ik het spel van mijn laptop te verwijderen. Niet omdat het compleet ondermaats was, integendeel – maar omdat het, ondanks een veelbelovende start, uiteindelijk te weinig wist te bieden om mijn aandacht vast te houden.
Laat ik beginnen met de positieve kanten, want die zijn er zeker. Grafisch is Atomfall een plaatje. De sfeer is dreigend, duister, en weet je meteen het gevoel te geven dat er iets niet klopt – precies goed dus. De optimalisatie is bovendien uitstekend; ik heb geen enkel technisch probleem ervaren, wat in deze tijd nog wel eens anders is. De game weet vooral qua setting en presentatie een intrigerende toon neer te zetten, en dat was voor mij de reden om toch door te blijven spelen.
Maar dan komt het moment waarop je verder kijkt dan het uiterlijk en merkt dat er onder de motorkap niet zoveel schuilgaat. Missies voelen al snel hetzelfde aan: “ga naar locatie X, zoek dit item, en kom terug.” En als je dan terugkomt, krijg je vrijwel altijd een “oh wacht, ik heb nog iets nodig” en mag je dezelfde route weer afleggen – maar dit keer met een keycard om een eerder gesloten deur te openen. De 'gameplay loop' sluipt er al snel in en is tevens niet belonend, naar mijn mening.
Ook qua gameplay hoef je geen verrassingen te verwachten. De vijanden zijn weinig gevarieerd, de A.I. laat regelmatig steken vallen (op een gegeven moment valt dat echt op), en de RPG-elementen zijn zéér light. Alles voelt vertrouwd – te vertrouwd. Het spel brengt niets wat we nog niet kennen of al tientallen keren eerder hebben gezien. En dat is op zich niet erg, maar dan moet het wel goed uitgevoerd zijn. Hier voelde het helaas allemaal nét iets te generiek.
Ik wilde Atomfall graag leuk vinden – en in het begin was dat ook zo. Maar uiteindelijk sloeg de verveling toe, en dan houdt het voor mij op.
Eindconclusie: een sterk begin met visuele flair en sfeer, maar te weinig diepgang en variatie om het écht boeiend te houden.
[ Voor 23% gewijzigd door Yonix op 08-04-2025 21:04 ]
Ik heb er toch meer van genoten, wapens upgraden, plekjes ontdekken. Vermakelijke game, heb er ook maar 35 euro voor betaald. Het spel is idd niet groot.
Heb je hem wel uitgespeeld?
Ben benieuwd. Heb Game Pass en wel lekker dat ie daar op staat. Ga eerst Avowed uitspelen en me daarna hieraan wagen!
Draait hij beetje fijn op Steamdeck? Of moet je een zooi moeilijks doen?Yonix schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:55:
[...]
‘This the Operator. You must play the game, but trust no one. Play.’
[Afbeelding]
Ik weet dat hij platinum is, maar ook dat die DRM er in zit
[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 09-04-2025 15:31 ]
Ik kom helaas niet meer verder. Gisteravond nog even gespeeld en de game crasht als ik van een bepaalde locatie door de deur moet richting een andere locaties (ik vermijd even de namen). Andere savegames laden heeft geen effect. Dus ik report elke keer de bug (op de xbox), hopende voor een fix/patch.
Tot op heden een leuk spel, leuker dan ik verwacht had. Geen fast travel, maar dat is achteraf ook helemaal niet noodzakelijk. Je kunt redelijk eenvoudig en snel van map/locatie rennen.
Tot op heden een leuk spel, leuker dan ik verwacht had. Geen fast travel, maar dat is achteraf ook helemaal niet noodzakelijk. Je kunt redelijk eenvoudig en snel van map/locatie rennen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Niet uitgespeeld. Op een gegeven moment, na zo'n 10 uur, was ik er wel een beetje klaar mee. Jammer, want het begin vond ik érg sterk.Mad-Matt schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:55:
Ik heb er toch meer van genoten, wapens upgraden, plekjes ontdekken. Vermakelijke game, heb er ook maar 35 euro voor betaald. Het spel is idd niet groot.
Ik heb hem op de Asus ROG Ally X gespeeld en ging heel goed, zeker i.c.m. Lossless Scaling (app op Steam). Op 900p was 60+ fps geen probleem, in ieder geval.maartend schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:27:
[...]
Draait hij beetje fijn op Steamdeck? Of moet je een zooi moeilijks doen?
Ik weet dat hij platinum is, maar ook dat die DRM er in zit
Ik zou hem nog even uitspelen, nadat je de Interchange vol unlocked en richting Oberon gaat komen er nog wat visuele hoogtepuntjes. (En uitspelen met dr. Holder is een fijn eind)Yonix schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:17:
[...]
Niet uitgespeeld. Op een gegeven moment, na zo'n 10 uur, was ik er wel een beetje klaar mee. Jammer, want het begin vond ik érg sterk.
[...]
Ik heb hem op de Asus ROG Ally X gespeeld en ging heel goed, zeker i.c.m. Lossless Scaling (app op Steam). Op 900p was 60+ fps geen probleem, in ieder geval.
Het ding is dat alle motivatie om het spel uit te spelen weg is, dus dan wordt het lastig (voor mij) om hem nog op te pakken.Mad-Matt schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:30:
[...]
Ik zou hem nog even uitspelen, nadat je de Interchange vol unlocked en richting Oberon gaat komen er nog wat visuele hoogtepuntjes. (En uitspelen met dr. Holder is een fijn eind)
Het verbaasde mij nog hoeveel visueel spektakel er is nadat je richting Oberon gaat.Yonix schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:33:
[...]
Het ding is dat alle motivatie om het spel uit te spelen weg is, dus dan wordt het lastig (voor mij) om hem nog op te pakken.
ik heb een oude savegame geladen en heb uur of 4 aan speeltijd verloren.
spoiler:
ik was in het gevangenkamp geweest en daarna de basis weer uitgelopen, ik dacht de interchange komt nog wel, mooi niet dus want erna mag je niet meer naar binnen, logisch maar had er niet bij stil gestaan
Geen zin om me er doorheen te vechten en erin sneaken wilde ook niet echt lukken. Kon niet meer verder want moest nog bij Bravo de stroom aanzetten, kon geen weg vinden via de interchange naar Bravo dus maar een oude savegame geladen en van daaruit verder.

Geen zin om me er doorheen te vechten en erin sneaken wilde ook niet echt lukken. Kon niet meer verder want moest nog bij Bravo de stroom aanzetten, kon geen weg vinden via de interchange naar Bravo dus maar een oude savegame geladen en van daaruit verder.
@Svennie Ik ben ongeveer op hetzelfde punt aangekomen. Slatten Dale, Wyndham, Casterfell allemaal min of meer doorlopen, tijd voor Skethermoor.
-----------------------
Vind het dusver erg lekker wegspelen. Er zijn wel kleine ergernisjes, voor mij voornamelijk rond het upgraden van wapens....en dan met name 2-handige wapens. Gezien je maar 4 2-handige wapens mag meenemen, en je altijd wel 1-2-3 2-handige wapens op zak hebt (melee, rifle, shotgun bijv) die je gebruikt en absoluut niet weg wil gooien....is het nogal lastig om 2x een junk wapen mee te slepen om te upgraden. Zeker als je een keer een 3 wapens in 1x treft die je wil meenemen om te upgraden. Je moet dan kiezen:
- goed wapen droppen en mogelijk kwijtraken
- slechts 1 roestig wapen meenemen en de andere 2 achterlaten, evt heen en weer rennen naar zo'n pneumatic tube en dan maar hopen dat ze er nog liggen
- éérst naar pneumatic tube lopen, daar je goede wapens opslaan, praktisch met lege handen terugkomen (hopelijk kom je geen grote tegenstanders tegen) en dan de hele zooi in 1x verslepen.
En dan blijkt je gun-oil op te zijn.... bwehhhh
De rest van het inventory systeem werkt prima, soms ook beetje klein maar dat hoort bij een survival game vind ik. Maar dat je lekker bezig bent met je eigen voorraadje goede wapens, en dan op een stash van nieuwe guns stuit....en dan eerst 10 minuten moet brainstormen (telkens kaart erbij pakken) hoe ga ik ervoor zorgen dat alles wat ik wil ook krijg...dat verveeld soms wel.
spoiler:
Besloten om via de mijn naar Skethermoor te gaan, kom ik de tunnel uit.... heb ik direct een Robot voor m'n neus staan die tekeer gaat.
"huh, ik dacht dat Skethermoor vriendelijk was, ik had toch toestemming gekregen van Sims?"
Wat bleek: de uitgang van de mijn komt uit in een beveiligd gebied waar ik (nog) niet mag komen. Oftewel niet heel Skethermoor is vriendelijk. Ik verder op zoek naar de gevangenis, en merk idd dat ik prima door het kamp voor de gevangenis mag lopen. Ik kan de gevangenis ook in (nog niet gedaan), maar merkte dat de gunturrets in elk geval geen interesse in me toonden.
"Oeh, voor ik naar binnen ga misschien eerst even snel de Interchange aan deze kant openen, dan heb ik alle 4 de grote deuren open... (en had ergens gelezen dat je dat beter kan doen vóór je de gevangen vrij laat)." Maar wat blijkt: zodra ik in de buurt kom van de Interchange ad Skethermoore zijde begint iedereen boos te worden, de gunturrets gaan af en ik moet rennen voor m'n leven. Sindsdien waren veel soldaten ook veel nerveuzer als ik in de buurt kwam leek het.
En nou vraag ik me dus af wat ik nou wel en niet mag in Skethermoor. En of je uberhaupt op een manier "legaal" bij de interchange van Skethermoor kan komen zonder dat de alarmbellen afgaan.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Sims je nog een 2e toestemming kan geven voor Skethermoor (nadat je in de gevangenis bent gaan ouwehoeren ZONDER ze vrij te laten) en dat je daarna wel bij de Interchange mag komen, maar dat heb ik nog niet bevestigd gezien.
"huh, ik dacht dat Skethermoor vriendelijk was, ik had toch toestemming gekregen van Sims?"
Wat bleek: de uitgang van de mijn komt uit in een beveiligd gebied waar ik (nog) niet mag komen. Oftewel niet heel Skethermoor is vriendelijk. Ik verder op zoek naar de gevangenis, en merk idd dat ik prima door het kamp voor de gevangenis mag lopen. Ik kan de gevangenis ook in (nog niet gedaan), maar merkte dat de gunturrets in elk geval geen interesse in me toonden.
"Oeh, voor ik naar binnen ga misschien eerst even snel de Interchange aan deze kant openen, dan heb ik alle 4 de grote deuren open... (en had ergens gelezen dat je dat beter kan doen vóór je de gevangen vrij laat)." Maar wat blijkt: zodra ik in de buurt kom van de Interchange ad Skethermoore zijde begint iedereen boos te worden, de gunturrets gaan af en ik moet rennen voor m'n leven. Sindsdien waren veel soldaten ook veel nerveuzer als ik in de buurt kwam leek het.
En nou vraag ik me dus af wat ik nou wel en niet mag in Skethermoor. En of je uberhaupt op een manier "legaal" bij de interchange van Skethermoor kan komen zonder dat de alarmbellen afgaan.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Sims je nog een 2e toestemming kan geven voor Skethermoor (nadat je in de gevangenis bent gaan ouwehoeren ZONDER ze vrij te laten) en dat je daarna wel bij de Interchange mag komen, maar dat heb ik nog niet bevestigd gezien.
-----------------------
Vind het dusver erg lekker wegspelen. Er zijn wel kleine ergernisjes, voor mij voornamelijk rond het upgraden van wapens....en dan met name 2-handige wapens. Gezien je maar 4 2-handige wapens mag meenemen, en je altijd wel 1-2-3 2-handige wapens op zak hebt (melee, rifle, shotgun bijv) die je gebruikt en absoluut niet weg wil gooien....is het nogal lastig om 2x een junk wapen mee te slepen om te upgraden. Zeker als je een keer een 3 wapens in 1x treft die je wil meenemen om te upgraden. Je moet dan kiezen:
- slechts 1 roestig wapen meenemen en de andere 2 achterlaten, evt heen en weer rennen naar zo'n pneumatic tube en dan maar hopen dat ze er nog liggen
- éérst naar pneumatic tube lopen, daar je goede wapens opslaan, praktisch met lege handen terugkomen (hopelijk kom je geen grote tegenstanders tegen) en dan de hele zooi in 1x verslepen.
En dan blijkt je gun-oil op te zijn.... bwehhhh
De rest van het inventory systeem werkt prima, soms ook beetje klein maar dat hoort bij een survival game vind ik. Maar dat je lekker bezig bent met je eigen voorraadje goede wapens, en dan op een stash van nieuwe guns stuit....en dan eerst 10 minuten moet brainstormen (telkens kaart erbij pakken) hoe ga ik ervoor zorgen dat alles wat ik wil ook krijg...dat verveeld soms wel.
davidov schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:46:
@Svennie Ik ben ongeveer op hetzelfde punt aangekomen. Slatten Dale, Wyndham, Casterfell allemaal min of meer doorlopen, tijd voor Skethermoor.
spoiler:Besloten om via de mijn naar Skethermoor te gaan, kom ik de tunnel uit.... heb ik direct een Robot voor m'n neus staan die tekeer gaat.
-----------------------
En dan blijkt je gun-oil op te zijn.... bwehhhh![]()
spoiler:
je kan in het kamp waar de gevangenis zit overal komen, behalve bij de ingang naar de interchange, die turret en de mannen binnen zijn vijandig.
de gevangen vrijlaten doe ik wel in mijn 2e playthrough, heb nu alles in de interchange gedaan wat nodig is, moet nog een paar zaken regelen dan een save maken en een aantal eindes spelen, dan een 2e playthrough voor de andere eindes.
de gevangen vrijlaten doe ik wel in mijn 2e playthrough, heb nu alles in de interchange gedaan wat nodig is, moet nog een paar zaken regelen dan een save maken en een aantal eindes spelen, dan een 2e playthrough voor de andere eindes.
Wat ik gedaan heb is een cache gebruiken in de buurt, daar bleven ze in bewaard, dus kamp uitmoorden en alles wapens in die cache bewaren en erna ze upgraden. Ik heb er een paar op pristine zodat ik kan wisselen afhankelijk van mijn ammo en verder geloof ik het wel, heb geen zin om er meer te upgraden, veel te veel gedoe
Ik heb een selectie gemaakt van de wapens die ik wil gebruiken, die heb ik geupgrade, de rest gelaten voor wat het is.
Broadside Auto 5
Falkirk Battle Rifle
1911 high-capacity (de revolver is beter, maar ik vind de 1911 veel toffer)
boog (hoef je niet te upgraden)
Broadside Auto 5
Falkirk Battle Rifle
1911 high-capacity (de revolver is beter, maar ik vind de 1911 veel toffer)
boog (hoef je niet te upgraden)
Ben ook begonnen met de game, heb er nu 3 uur op zitten. De omgevingen zijn erg mooi, moet wel wennen aan het gemis van waypoints en fast travel. Maar op zich verloopt de game best organisch dus het is niet echt nodig. De dialogen zijn best ok voor een AA game.
spoiler:
Ben nu net bij het gedeelte waar ik naar de prison moet om de wetenschapper te bevrijden.
Zo, dat was Atomfall. 100% na 80 uur, was erg vermakelijk!
Ben normaal niet zo van dit type spel, heb een beetje sturing nodig.... Fallout 4 ooit een uurtje geprobeerd voordat ik gillend gek werd van alle mogelijkheden, Atomfall beviel echter perfect.
Ik ben zo'n type die eerst alle maps afgaat, alle locaties bezoekt, en pas als alles min of meer gedaan is zorg ik dat het verhaal verder gaat. Dat hoeft dus niet bij dit spel, er is niet voor niks een achievement dat je het binnen 5 uur voltooid, maar zo krijg ik voor het gevoel het meeste waar voor mn geld.... en het helpt ook dat je dan sneller alle skills en betere wapens kan unlocken....
Hoe dan ook, die eerste runthrough duurde +/- 45 uur.
Betreffende het upgraden van wapens kan ik nu wel zeggen dat het niet super belangrijk is, heb me daar in het begin iets teveel op geconcentreerd waardoor ik de laatste 20 uur eigenlijk niks meer te upgraden had. Prima, maar een volgende keer weet ik "dat het vanzelf wel grotendeels goedkomt", en je niet vanaf het eerste uur daar vol voor hoeft te gaan.
Bovendien; je kan het spel helemaal naar hartewens instellen, en dat is ook wel erg fijn. Moeilijkheid, hoeveelheid poppetjes, loot, pauze tijdens craften etc je kan het precies zo afstellen zoals je wil. Dit verlaagd evt ook de noodzaak om vanaf het begin alleen maar de beste wapens te hebben van de beste kwaliteit.
De laatste 35 uur gingen naar alle alternatieve eindes aflopen, en proberen de laatste paar geheimpjes te vinden (Ilya's box bijv), en daarna nog alle achievements halen.
Het is een mooi, sfeervol en leuk spel om te verkennen. Niet super moeilijk, maar slordigheidjes en clusterfucks kunnen soms wel hard afgestraft worden. Het spel laat je op een fijne manier vrij om zelf alles uit te zoeken en je eigen pad te kiezen.
Ik snap nu waarom men het een AA game noemt, het is net te klein voor een AAA game, maar voor wat het wel is....is het fantastisch gelukt..terecht een AA met hoofdletters. Heb me er een maand prima mee vermaakt.
Ben normaal niet zo van dit type spel, heb een beetje sturing nodig.... Fallout 4 ooit een uurtje geprobeerd voordat ik gillend gek werd van alle mogelijkheden, Atomfall beviel echter perfect.
Ik ben zo'n type die eerst alle maps afgaat, alle locaties bezoekt, en pas als alles min of meer gedaan is zorg ik dat het verhaal verder gaat. Dat hoeft dus niet bij dit spel, er is niet voor niks een achievement dat je het binnen 5 uur voltooid, maar zo krijg ik voor het gevoel het meeste waar voor mn geld.... en het helpt ook dat je dan sneller alle skills en betere wapens kan unlocken....
Hoe dan ook, die eerste runthrough duurde +/- 45 uur.
Betreffende het upgraden van wapens kan ik nu wel zeggen dat het niet super belangrijk is, heb me daar in het begin iets teveel op geconcentreerd waardoor ik de laatste 20 uur eigenlijk niks meer te upgraden had. Prima, maar een volgende keer weet ik "dat het vanzelf wel grotendeels goedkomt", en je niet vanaf het eerste uur daar vol voor hoeft te gaan.
Bovendien; je kan het spel helemaal naar hartewens instellen, en dat is ook wel erg fijn. Moeilijkheid, hoeveelheid poppetjes, loot, pauze tijdens craften etc je kan het precies zo afstellen zoals je wil. Dit verlaagd evt ook de noodzaak om vanaf het begin alleen maar de beste wapens te hebben van de beste kwaliteit.
De laatste 35 uur gingen naar alle alternatieve eindes aflopen, en proberen de laatste paar geheimpjes te vinden (Ilya's box bijv), en daarna nog alle achievements halen.
Het is een mooi, sfeervol en leuk spel om te verkennen. Niet super moeilijk, maar slordigheidjes en clusterfucks kunnen soms wel hard afgestraft worden. Het spel laat je op een fijne manier vrij om zelf alles uit te zoeken en je eigen pad te kiezen.
Ik snap nu waarom men het een AA game noemt, het is net te klein voor een AAA game, maar voor wat het wel is....is het fantastisch gelukt..terecht een AA met hoofdletters. Heb me er een maand prima mee vermaakt.
Hier ook uitgespeeld onlangs. Leuke game wel, na 10 uurtjes had ik mijn eerste einde bereikt en in die safegame kon ik er nog 2 doen.
Weet iemand hoe het werkt met de andere eindes nadat je de “interchange” hebt opgeblazen? Ik heb niet alles gedaan voor die missies, is het dan gewoon jammer of is er nog een workaround? Opnieuw beginnen duurt mij te lang.
Weet iemand hoe het werkt met de andere eindes nadat je de “interchange” hebt opgeblazen? Ik heb niet alles gedaan voor die missies, is het dan gewoon jammer of is er nog een workaround? Opnieuw beginnen duurt mij te lang.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Whow ik wist niet eens dat je kon upgraden, ik heb alles gewoon met de wapens gedaan die ik kon oprapen.davidov schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:44:
Eigenlijk 95% met het trio, bijl, rifle en Shotgun

https://www.trueachieveme...-achievement?showguides=1Donstil schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:41:
Hier ook uitgespeeld onlangs. Leuke game wel, na 10 uurtjes had ik mijn eerste einde bereikt en in die safegame kon ik er nog 2 doen.
Hier zijn voor de verschillende achievements (en eindes) guides te vinden.
Het komt er op neer dat voor alle personages de quests moet doen tot het punt dat je naar Oberon moet. Je maakt een save bij Holder. Vervolgens doe je zijn quest. Daarna kan je terug naar de save van Holder en de rest doen (je kan ook een save maken in Oberon, dan hoef je niet daar helemaal doorheen te lopen.)
Aah toch, daar was ik al bang voor.kevlar01 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:14:
[...]
https://www.trueachieveme...-achievement?showguides=1
Hier zijn voor de verschillende achievements (en eindes) guides te vinden.
Het komt er op neer dat voor alle personages de quests moet doen tot het punt dat je naar Oberon moet. Je maakt een save bij Holder. Vervolgens doe je zijn quest. Daarna kan je terug naar de save van Holder en de rest doen (je kan ook een save maken in Oberon, dan hoef je niet daar helemaal doorheen te lopen.)
Ik had er 3 toevallig ver genoeg gedaan dus kon ik daarom afmaken na de explosie, die andere laat ik maar zo dan.
Leuke game maar opnieuw beginnen voor de eindes zie ik dan ook weer niet zitten.
10 uurtjes gespeeld en opnieuw beginnen duurt te lang? Sjeesh zondeDonstil schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:34:
[...]
Aah toch, daar was ik al bang voor.
Ik had er 3 toevallig ver genoeg gedaan dus kon ik daarom afmaken na de explosie, die andere laat ik maar zo dan.
Leuke game maar opnieuw beginnen voor de eindes zie ik dan ook weer niet zitten.

Ik bedoel; je kan het zelfs in 45 minuten halen, but where's the fun in that? Dat je het afgevinkt hebt I guess.
Iets zegt me dat je het spel via gamepass oid kreeg (ipv gekocht) en er gewoon doorheen gesjeesd bent... telephone ending gekozen toevallig? Ieder wat wils maar naar mijn idee doe je het spel te kort
De diverse eindes zoals @kevlar01 al zei sturen je op 1-2-3 quests en daarmee bezoek je ook gebieden waar je anders helemaal niet hoeft te komen. Daar vind je ook summier wat meer info over het hoe/wat/wanneer/waarom/wie.
Zo vraag ik me af, heb je deze locaties bezocht bijv: robotics, medical, tunnels onder medical, 2e gebied achter medical, het kasteel en de achterliggende grotten? Alles bij elkaar is dat zeker 33% van de gameplay.
Maarrrrr het is inderdaad wel zo dat je niet alle eindes super makkelijk in 1x kan halen. Een paar eindes/quests conflicteren met elkaar nog voor je naar Oberon gaat, en wat je bij Oberon doet sluit ook weer andere eindes uit.
Ook wel grappig dat het eindfilmpje (slideshow) is aangepast op je gameplay:
spoiler:
Niet heel bijzonder maar toch een nice touch.
wel of niet telefoon oppakken, direct op je doel af vs alles scouten, veel praten met NPC's of niet, veel doden gemaakt of niet
Nah het is een typische GamePass game inderdaad, geen hoogstandje maar heb mij er wel prima even kort mee vermaakt. Als ik er een paar tientjes voor betaald zou hebben was ik wel tot dezelfde conclusie gekomen denk ik.davidov schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:46:
[...]
10 uurtjes gespeeld en opnieuw beginnen duurt te lang? Sjeesh zonde![]()
Ik bedoel; je kan het zelfs in 45 minuten halen, but where's the fun in that? Dat je het afgevinkt hebt I guess.
Iets zegt me dat je het spel via gamepass oid kreeg (ipv gekocht) en er gewoon doorheen gesjeesd bent... telephone ending gekozen toevallig? Ieder wat wils maar naar mijn idee doe je het spel te kort
De diverse eindes zoals @kevlar01 al zei sturen je op 1-2-3 quests en daarmee bezoek je ook gebieden waar je anders helemaal niet hoeft te komen. Daar vind je ook summier wat meer info over het hoe/wat/wanneer/waarom/wie.
Zo vraag ik me af, heb je deze locaties bezocht bijv: robotics, medical, tunnels onder medical, 2e gebied achter medical, het kasteel en de achterliggende grotten? Alles bij elkaar is dat zeker 33% van de gameplay.
Maarrrrr het is inderdaad wel zo dat je niet alle eindes super makkelijk in 1x kan halen. Een paar eindes/quests conflicteren met elkaar nog voor je naar Oberon gaat, en wat je bij Oberon doet sluit ook weer andere eindes uit.
Ook wel grappig dat het eindfilmpje (slideshow) is aangepast op je gameplay:spoiler:Niet heel bijzonder maar toch een nice touch.wel of niet telefoon oppakken, direct op je doel af vs alles scouten, veel praten met NPC's of niet, veel doden gemaakt of niet
Ik heb in totaal 12 uur gespeeld zag ik vanmorgen, dat is met 3 eindes en alle regio’s bezocht en wat kleine verhaaltjes gedaan. Telefoon is een van mijn eindes maar was niet de eerste die ik haalde, ik was in eerste instantie voor die mevrouw en haar helicopter gegaan.
Fair enough, dan ben ik onder de indruk van wat je in die 12 uur hebt kunnen doenDonstil schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:55:
[...]
Nah het is een typische GamePass game inderdaad, geen hoogstandje maar heb mij er wel prima even kort mee vermaakt. Als ik er een paar tientjes voor betaald zou hebben was ik wel tot dezelfde conclusie gekomen denk ik.
Ik heb in totaal 12 uur gespeeld zag ik vanmorgen, dat is met 3 eindes en alle regio’s bezocht en wat kleine verhaaltjes gedaan. Telefoon is een van mijn eindes maar was niet de eerste die ik haalde, ik was in eerste instantie voor die mevrouw en haar helicopter gegaan.
Vraag me nu wel af wat ze met die DLC van plan zijn. Niet alleen omdat het spel wel een beetje "klaar" voelt, maar ook hoe het aansluit op de verschillende eindes. Als ze slechts 1 van de eindes uitbreiden lijkt het me een beetje suf.
Heb zelf alle eindes gedaan met behulp van de guides, heb totaal 850/1000GS gehaald op Xbox.
Totaal ongeveer 14 uur erin gestopt. Best leuke game, maar was op het eind er een beetje klaar mee op een of andere manier.
Totaal ongeveer 14 uur erin gestopt. Best leuke game, maar was op het eind er een beetje klaar mee op een of andere manier.
Heb er een goede 20 uur over gedaan. Mijn eerste playthrough was best wel grondig en speelde hem op het moeilijkste niveau waardoor je wel wat upgrades kon gebruiken... Elk hoekje had ik wel ongeveer gehad. Vond het een leuke combinatie tussen een Fallout en een Bioshock.
Had een aantal saves waardoor de verschillende einden vrij snel te halen was.
Op easy was de AI echt te simpel. Had hem op easy ook binnen een uur klaar.
Had een aantal saves waardoor de verschillende einden vrij snel te halen was.
Op easy was de AI echt te simpel. Had hem op easy ook binnen een uur klaar.
Ik kwam er niet in en ben met het spel gestopt. Vond het vechten echt heel beroerd werken.
Pagina: 1