12 volt aanhanger stabiliseren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Het volgende probleem:

Achter mijn auto (Tiguan 2025) hangt een paardentrailer en daarin heb ik een camera gemonteerd, maar die werkte niet, ik kreeg geen signaal. Binnen werkt de camera prima, de afstand was ook prima.

Als ik de camera binnen had en het display in de auto had ik 50 meter verderop nog signaal, daar kan het niet aan liggen.

Wat opvallend was: het display in de trailer hangen en het display werkt niet meer, het beeld blijft zwart maar de knopjes op de lampjes branden wel. Zodra ik het display op de 12volt in de auto hang is er geen probleem meer.

Ik dacht dat het aan de oude bekabeling lag dus ik heb een nieuwe boom gekocht met LED lampjes (met weerstanden ingebouwd) Fristom FT-270. Maar de camera werkt nog steeds niet op de nieuwe kabelboom.

Wat mij opvalt is dat de ledjes een beetje knipperen (zeer snel, maar net zichtbaar), dit was eerder niet zichtbaar (ouderwetse gloeilampen). Ik heb het vermoeden dat de stroom die uit mijn auto komt niet stabiel is (op filmpjes zie je wel eens lampen van auto's knipperen)

Kan dit? Kan ik iets toevoegen (condensator?) zodat ik wel een stabiele stroomverbinding heb of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Waar tak je de 12V vanaf, gebruik je de permanente 12V pin van de stekker of heb je 'm aan de verlichting aangesloten oid? Is een 13 pin stekker neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Nielson schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:43:
Waar tak je de 12V vanaf, gebruik je de permanente 12V pin van de stekker of heb je 'm aan de verlichting aangesloten oid? Is een 13 pin stekker neem ik aan?
De kabelset heeft 8 pinnen in de 13pin stekker, pin 9,10,11,12,13 ontbreken, de aftakking komt dus van de achterlichten/breedtelichten af. Dit is bij de LED set zo en was bij de andere set (met normale lampen) ook zo.

Ik kan nog wel aan de slag met een adapterstekker welke deze pinnen wel heeft en daar een losse draad op 9&13 maken. Is jouw verwachting dat die pinnen wel stabiel zijn of dat het probleem elders ligt? (aangezien het met een compleet andere kabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_MabYZwSBjDyRAXJs9dV7W1jn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FM8TtIesrOSehxIUU6NWhldW.png?f=fotoalbum_large

Het knipperen van de lampen is overigens wel een OCD dingetje voor mij ;) staat niet zo mooi _O-

Ik vraag me af of ik zoiets nodig heb:
https://www.acculaders.nl...r-12-12-3-geisoleerd.html

[ Voor 4% gewijzigd door nasdude op 27-03-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:44
Inderdaad pen 9+13 gebruiken. Op de achterlichten staat geen constant +12V signaal maar iets met lampbreukdetectis.