We hebben een warmtepomp staan en ik wil voor deze warmtepomp graag wat beplanting plaatsen. Hieronder een foto van de situatie.
/f/image/kXT721JEa6XLt7WogmsLJSZh.png?f=fotoalbum_large)
Er gaan 3 stenen uit de oprit (rood aangegeven op de foto) om hiermee een 'gat' van 180x30 cm te creeeren. Aan de binnenzijde hiervan komen opsluitbandjes van 5 cm dik, hierna blijft een 'gat' van 170x20 cm over waar de beplanting in geplaatst kan worden. Bovenste 20-25 cm van het gat zullen gevuld worden met tuinaarde, hieronder is het stevige (klei) grond. Zal iig zorgen dat ik uitgraaf tot voorbij de stol die voor de oprit gestort is (kijk nu al uit naar die leuke klus
).
Liefst zou ik de beplanting over de gehele breedte hebben en groeiend tot 160 cm of hoger. Er is een mogelijkheid om de beplanting omhoog te leiden via bedrading die aan het balkon kan worden bevestigd.
Omstandigheden:
Zelf gevonden via google:
/f/image/kXT721JEa6XLt7WogmsLJSZh.png?f=fotoalbum_large)
Er gaan 3 stenen uit de oprit (rood aangegeven op de foto) om hiermee een 'gat' van 180x30 cm te creeeren. Aan de binnenzijde hiervan komen opsluitbandjes van 5 cm dik, hierna blijft een 'gat' van 170x20 cm over waar de beplanting in geplaatst kan worden. Bovenste 20-25 cm van het gat zullen gevuld worden met tuinaarde, hieronder is het stevige (klei) grond. Zal iig zorgen dat ik uitgraaf tot voorbij de stol die voor de oprit gestort is (kijk nu al uit naar die leuke klus
Liefst zou ik de beplanting over de gehele breedte hebben en groeiend tot 160 cm of hoger. Er is een mogelijkheid om de beplanting omhoog te leiden via bedrading die aan het balkon kan worden bevestigd.
Omstandigheden:
- beplanting staat voor de warmtepomp met omgeveer 60cm afstand
- vooral in de winter zal er (zeer) koude lucht uitgeblazen worden
- er loopt condenswater van de warmtepomp, dit zal in het 'gat' lopen
Zelf gevonden via google:
- taxushaag - heb hier zelf grote twijfels bij vanwege koude lucht en vind het ook niet mooi
- fargesiahaag - vraag me af of dit 'dik' genoeg groeit en je er niet langs/doorheen gaat kijken
- klimop - kan naar balkon geleid worden, gaat alleen mogelijk woekeren / te snel groeien naar plekken waar ik het eigenlijk niet wil hebben = meer onderhoud