Willen jullie meedenken over verbeterde babyfoons?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 21:21
Hallo mede forumleden,

Wij hebben momenteel 3 babyfoons waar wij zeer ontevreden over zijn. Vooral de stabiliteit en connectiviteit is een ramp. Daarom heb ik eens goed nagedacht over een totaal andere opzet. Eentje waarbij het niet perse over een "babyfoon" gaat, maar over een "camera systeem" binnen huis met beeld en geluid.
Mijn huis hangt vol met een Ubiquiti set van AP's waardoor ik in (en om) het huis uitstekende verbinding heb met zowel 2.4 ghz als 5 ghz.

Ik heb een lijstje van eisen en eentje van wensen.

Onze eisen:
- verbinding via WiFi (zodat het makkelijk verplaatst kan worden)
- stabiele en betrouwbare verbinding met beeld en geluid
- feed is direct benaderbaar, bij onze huidige babyfoon gaat het eerst via een server waardoor er veel vertraging in het beeld zit
- weinig vertraging bij verbinden, momenteel moeten we eerst 10 seconden wachten tot de app geladen is en dan nog ruim 30 seconden tot de verbinding is gemaakt
- app (of vergelijkbaars) waardoor we alle 3 de camera's via 1 (mobiel) apparaat kunnen bekijken
- mogelijkheid om thuis de camera's via de tablet te bekijken, maar ook via onze telefoons wanneer we niet thuis zijn
- mogelijkheid om de camera op afstand te draaien en te kantelen
- IR mogelijkheid, zodat we ook in het donker goed beeld hebben

Onze wensen:
- functie om in te zoomen
- mogelijkheid om "terug te praten"
- mogelijkheid om via de browser de camera's te bekijken

Zouden jullie met mij mee willen denken? Ik heb niet heel erg veel verstand van camera's (vooral aangezien ik vermoed dat dit een zelf-bouw-systeem zal gaan worden), maar ik beschouw dit dan ook als een kans om weer iets nieuws te leren.

Wat ik beschikbaar heb:
- Ik heb een Windows Dell Optiplex in de meterkast staan die ik als een soort "server" gebruik. Hier draait Domoticz op en wordt bovendien gebruikt als mediaserver. Het zou geen enkel probleem zijn om de camera's hieraan te koppelen.
- We hebben een Samsung tablet die we nu gebruiken als monitor
- We hebben beide een Samsung telefoon
- Het huis hangt vol met Ubiquitie AP's

Mijn budget is redelijk flexibel, maar ik hoop tussen de 100 en 200 euro klaar te zijn.
Ik weet niet hoe realistisch dit is. Als het duurder wordt moet ik misschien met 1 camera beginnen en het daarna uitbreiden.

Mocht ik iets vergeten zijn te vermelden, dan vul ik mijn post graag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zoekt de Unifi G6 Instant? (die doet alleen geen PTZ/draaien/zoomen, maar dat lukt je ook voor dat bedrag niet en met de kijkhoek van de Instant zie ik ook niet direct wat het toevoegt)

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 27-03-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 10:01

Bob

Je wil zelf een VMS maken, een open source VMS gebruiken, of gewoon een VMS licientie kopen die het beste bij je use case past?

Na 3 kinderen kan ik je zeggen dat een degelijke babyfoon kopen met voorsprong de superieure oplossing is :) Betrouwbaarder en sneller dan IP camera's + je kan alle uitgespaarde tijd in je kinderen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:24
Wat ik mis qua wensen is een huildetectie en infrarood.
Dat vind ik nou juist zo ideaal aan onze goedkope Eufy indoor camera die we gebruiken als babyfoon/babycamera. Vaak kijken we als de kinderen net in bed liggen of ze al slapen. Vervolgens kijken we niet meer, maar krijgen wel een melding als er eentje huilt.
Infrarood lijkt mij ook vanzelfsprekend, heb je goed beeld in een donkere kinderkamer.

Verder kunnen de Eufy camera's alles op je eisen én wensenlijstje en wellicht camera's van andere merken ook wel. Al moet ik zeggen dat wij veel van de mogelijkheden helemaal niet gebruiken.De camera's staan op een vast punt op hun bedjes gericht, dat is voldoende beeld. Terugpraten doen we nooit, dan lopen we erheen.

Let wel op, na mijn bericht gaan er ongetwijfeld mensen reageren over de veiligheid van Eufy. Waag daar dus ook zelf even een Google zoektocht aan. Persoonlijk vind ik het niet zo spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:53
Ik gebruik een Tapo C200C hier thuis van nog geen 20 euro hiervoor. Kan draaien, zoomen, terugpraten, etc en heeft ook huildetectie.

Last.fm
Films!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 14:04
Ik heb een Google Nest Cam, die kun je zo neerzetten en verbinden met WiFi. Volgens mij tikt die heel veel van je wensen af. Ook is het mogelijk om bewegings en geluidsmeldingen in te stellen, bijvoorbeeld als je kinderen huilen of ongewenst uit bed komen. Met IR dus in het donker kun je ook meekijken.

Het enige is dat je beeld wel via de servers van Google loopt maar de delay is wel verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:32

SomerenV

It's something!

Wij hebben deze van Luvion en die werkt eigenlijk ideaal. Wel wat vertraging maar dat is echt maar 2 of 3 seconden. De app start ook vlot op en heeft best wat instellingen. Verbinding is stabiel en kwaliteit prima.

Ik kan nu buitenshuis ook prima verbinden met de camera.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57

Dido

heforshe

henk1994 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:15:
Ik heb een Google Nest Cam, die kun je zo neerzetten en verbinden met WiFi. Volgens mij tikt die heel veel van je wensen af. Ook is het mogelijk om bewegings en geluidsmeldingen in te stellen, bijvoorbeeld als je kinderen huilen of ongewenst uit bed komen. Met IR dus in het donker kun je ook meekijken.

Het enige is dat je beeld wel via de servers van Google loopt maar de delay is wel verwaarloosbaar.
Was mijn eerste gedachte ook. Wij hebben er hier twee hangen om de honden in de gaten te kunnen houden.

De talk-back functionaliteit werkt boven verwachting goed (nadat de honden over de verbazing heenwaren dat het baasje aan de muur bleek te hangen :X )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:21
SomerenV schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:22:
Wij hebben deze van Luvion en die werkt eigenlijk ideaal. Wel wat vertraging maar dat is echt maar 2 of 3 seconden. De app start ook vlot op en heeft best wat instellingen. Verbinding is stabiel en kwaliteit prima.

Luvion heeft inderdaad prima spul. Wij hebben een camera van Luvion zonder poespas en dat werkt top. Die van ons kun je niet op afstand draaien en is niet te zien via de browser. Maar voor ons is dat prima, ik mis er niks aan. Geluid staat standaard uit, beeld is prima en terugpraten is soms ook handig. De accu gaat ook verrassend lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yup, zelfde met onze Motorola... Doet het echt prima.

Ben benieuwd welke drie babyfoons dat dan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 27-03-2025 14:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:01
ehm, wat wil je precies bereiken TS? hier gewoon een ouderwetse babyfoon die via DECT werkt en geluid twee kanten op kan sturen. Juist geen camera's gedaan vanwege gedoe met storingen, privacy en vooral om onszelf te beschermen tegen continu op dat scherm willen staren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
pagani schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:58:
Je zoekt de Unifi G6 Instant? (die doet alleen geen PTZ/draaien/zoomen, maar dat lukt je ook voor dat bedrag niet en met de kijkhoek van de Instant zie ik ook niet direct wat het toevoegt)
Bedankt voor de tip, maar draaien is toch wel een vereiste eigenlijk.
Bob schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:07:
Je wil zelf een VMS maken, een open source VMS gebruiken, of gewoon een VMS licientie kopen die het beste bij je use case past?

Na 3 kinderen kan ik je zeggen dat een degelijke babyfoon kopen met voorsprong de superieure oplossing is :) Betrouwbaarder en sneller dan IP camera's + je kan alle uitgespaarde tijd in je kinderen steken.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik moest Googlen wat een VMS is ;-), maar dat klinkt inderdaad meer zoals wat ik in gedachte heb.
Een degelijke babyfoon vind ik een relatief begrip. Ik heb babyfoons gehad van 40 euro en van 350 euro, en ik vond ze allemaal even waardeloos. Vooral als je bedenkt dat een IP camera van 30 euro in elk opzicht beter presteert, behalve het ontbreken van het geluid.... (toch wel vrij belangrijk haha)
B-Real schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:08:
Wat ik mis qua wensen is een huildetectie en infrarood.
Dat vind ik nou juist zo ideaal aan onze goedkope Eufy indoor camera die we gebruiken als babyfoon/babycamera. Vaak kijken we als de kinderen net in bed liggen of ze al slapen. Vervolgens kijken we niet meer, maar krijgen wel een melding als er eentje huilt.
Infrarood lijkt mij ook vanzelfsprekend, heb je goed beeld in een donkere kinderkamer.

Verder kunnen de Eufy camera's alles op je eisen én wensenlijstje en wellicht camera's van andere merken ook wel. Al moet ik zeggen dat wij veel van de mogelijkheden helemaal niet gebruiken.De camera's staan op een vast punt op hun bedjes gericht, dat is voldoende beeld. Terugpraten doen we nooit, dan lopen we erheen.

Let wel op, na mijn bericht gaan er ongetwijfeld mensen reageren over de veiligheid van Eufy. Waag daar dus ook zelf even een Google zoektocht aan. Persoonlijk vind ik het niet zo spannend
Die IR is een goed punt. Niet te geloven dat ik dat vergeten ben. Die huildetectie hoeft niet, wij vinden het helemaal niet erg om het geluid van de babyfoon aan te hebben staan. Daarnaast is ons huis gehorig genoeg dat we dat snel in de gaten hebben.
Die Eufy camera's is iets waar ik nog niet naar gekeken had. Gaat die verbinding dan niet via hun servers? Waardoor er geen feed is die ik eventueel zou kunnen gebruiken?
Sv3n schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:14:
Ik gebruik een Tapo C200C hier thuis van nog geen 20 euro hiervoor. Kan draaien, zoomen, terugpraten, etc en heeft ook huildetectie.
Een merk dat ik nog niet kende. Die zet ik op mijn lijstje om verder op te zoeken. Bedankt voor de suggestie.
henk1994 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:15:

Één van de merken die ik nog niet heb getest. Deels omdat ik een collega heb die er eerder al veel klachten over had. Jij bent er wel over te spreken, dus het is nu 50/50 ;-). Ik zal hier ook nog eens dieper in duiken. BEdankt voor de suggestie.

Om eerlijk te zijn heb ik 2 modellen van Luvion gehad, waaronder de Grand Elite 3 connect plus. En beide modellen waren een flinke teleurstelling. Ik vrees dat ik jouw positieve mening niet kan delen. Mijn ervaring is juist heel erg het tegenovergestelde.
Dido schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:26:
[...]

Was mijn eerste gedachte ook. Wij hebben er hier twee hangen om de honden in de gaten te kunnen houden.

De talk-back functionaliteit werkt boven verwachting goed (nadat de honden over de verbazing heenwaren dat het baasje aan de muur bleek te hangen :X )
Een tweede stem voor de Google camera. Bedankt voor de feedback. Ik heb deze op mijn lijstje staan om verder naar te kijken.
Zenomyscus schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Luvion heeft inderdaad prima spul. Wij hebben een camera van Luvion zonder poespas en dat werkt top. Die van ons kun je niet op afstand draaien en is niet te zien via de browser. Maar voor ons is dat prima, ik mis er niks aan. Geluid staat standaard uit, beeld is prima en terugpraten is soms ook handig. De accu gaat ook verrassend lang mee.
Ik vrees dat ik die mening niet kan delen. Het model dat jij beschrijft heeft helaas niet de opties die ik zoek. En de paar modellen die het wel (grotendeels) hebben, heb ik al uitgetest in het verleden met flinke teleurstelling als gevolg.
MikeyMan schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Yup, zelfde met onze Motorola... Doet het echt prima.

Ben benieuwd welke drie babyfoons dat dan zijn.
Op dit moment moet ik het helaas doen met 3x een Luvion Grand Elite 3 Connect (waarvan 2x het Plus model). Die "niet voldoen aan onze wensen". In het verleden hebben we ook Motorola, Alecto, Maxi Cosi en Philips gehad. Vaak is de verbinding met de meegeleverde monitor acceptabel (via DECT) maar de wifi functionaliteit is tranentrekkend. Laat staan de app of de stabiliteit van de verbinding.
Fr33z schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:30:
ehm, wat wil je precies bereiken TS? hier gewoon een ouderwetse babyfoon die via DECT werkt en geluid twee kanten op kan sturen. Juist geen camera's gedaan vanwege gedoe met storingen, privacy en vooral om onszelf te beschermen tegen continu op dat scherm willen staren :+
Ik denk dat wat ik wil bereiken vrij goed is uitgelegd toch? 3 stabiele en betrouwbare camera's die tamelijk veelzijdig in te zetten zijn en makkelijk te benaderen zijn.

Ik kan me voorstellen dat bovenstaande reacties eerder de indruk wekt dat het probleem in onze Wifi omgeving zit. Dit is echter niet het geval. Elk apparaat in huis heeft feilloos verbinding met het hele Wifi netwerk, afgezien van de babyfoons. De TX-retries zijn schrijnend en de kwaliteit van de verbinding is zelfs "matig" wanneer de babyfoon op 2 meter van de AP staat zonder enig obstakel ertussen. Onze IP camera in de tuin en op de oprit doen het uitstekend terwijl daar 2 dikke muren (en 6 meter) tussen zit.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat anderen niet zo'n (hoge) eisen stellen aan dit soort apparatuur. Verschil moet er zijn ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:32

SomerenV

It's something!

supervinnie40 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:16:
Wat ik me wel voor kan stellen is dat anderen niet zo'n (hoge) eisen stellen aan dit soort apparatuur. Verschil moet er zijn ;-).
Dat is wel heel kort door de bocht. Jij stelt dat je nu 3x een Luvion Grand Elite 3 Connect hebt gehad en je daar niet tevreden mee bent (waarom dan 3x? :P ). Je noemt daar dingen over op, zoals stabiliteit en connectiviteit, die ik totaal niet herken van mijn Luvion-babyfoon. Vervolgens noem je ook nog camera's van andere merken op die het óók niet goed doen, maar het ligt niet aan de wifi!

Ik weet van de wifi hier in huis dat ie op z'n best 'oke genoeg' is. Het is een standaard Zyxel die we van T-Mobile hebben gehad (glasvezel) dus niks geks, maar de verbinding op de kinderkamer is gewoon dik in orde én stabiel. Beeldkwaliteit is goed, audio is goed. Geen idee of mijn eisen hoog zijn of niet, maar ik kan m'n kind goed zien én horen, ongeacht hoe licht of donker het op z'n kamer is, zonder dat ik naar een diashow zit te kijken. Mijn Luvion voldoet aan al jouw eisen/wensen, op misschien dat server-gedeelte na, maar enorm veel vertraging zit er niet op de lijn. In 6 seconden ga ik van app openen naar de feed (op een richting-budget-range-neigende Android, en de vertraging is 2 á 3 seconden.

Niet dat dit systeem feilloos is overigens, want het voor het eerst verbinding maken vond ik persoonlijk omslachtiger dan het zou moeten zijn naar mijn idee. Maar als de verbinding eenmaal opgezet is heb je er geen omkijken meer naar. En ik heb gelezen dat de camera gedoe kan geven als je wifi-wachtwoord leestekens bevat, maar dat heb ik niet getest dus geen idee in hoeverre dat klopt.

Bijkomend voordeel is overigens dat m'n schoonmoeder ook prima overweg kan met de app :+ En ik kan een feed open gooien in de browser, wat ideaal is als ik in de late uurtjes aan de PC zit met m'n koptelefoon op.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben gewoon Eufy camera's hangen, en een gewone ouderwetse babyfoon voor mee op vakantie. Als je Eufy niet vertrouwt dan kun je een willekeurig ander merk gebruiken, maar je zult er dan iets van Frigate ofzo tussen moeten zetten als je PTZ + meldingen bij gehuil e.d. wil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:23
supervinnie40 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:16:
Ik denk dat wat ik wil bereiken vrij goed is uitgelegd toch? 3 stabiele en betrouwbare camera's die tamelijk veelzijdig in te zetten zijn en makkelijk te benaderen zijn.
Dat is de gestelde vraag, maar is dat het werkelijke doel?

Wat denk ik werd bedoeld, en die vraag ga ik ook stellen, is wat je uiteindelijke doel hiermee is. Als dat spielerei is met camera's dan prima natuurlijk, maar als het gaat om geïnformeerd te worden als je jonge kind wakker wordt, huilt, of andere duidelijk ongemakken vertoont, dan volstaat de volgende al een decennium of twee uitmuntend:

https://www.alectobaby.nl/en/products/dbx-88-eco

Her en der te krijgen voor rond de €50.

En verder weg dan het bereik van dat ding moest je toch al niet gaan met hele kleine kinderen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30

TeeDee

CQB 241

Mag ik vragen hoe oud je kinderen zijn?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:01
juist @Wilke , ik voel een xy-problem aankomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:57
Wilke schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:44:
[...]

Wat denk ik werd bedoeld, en die vraag ga ik ook stellen, is wat je uiteindelijke doel hiermee is. Als dat spielerei is met camera's dan prima natuurlijk, maar als het gaat om geïnformeerd te worden als je jonge kind wakker wordt, huilt, of andere duidelijk ongemakken vertoont, dan volstaat de volgende al een decennium of twee uitmuntend:

En verder weg dan het bereik van dat ding moest je toch al niet gaan met hele kleine kinderen in huis.
Dit!

Een simpele dect babyfoon werkt bij onze kinderen perfect. Staan gewoon altijd aan en je hoort veel meer dan een "digitale" ontvanger.
Ook tijdelijk een camera gehad, maar merkte dat we daar alleen op keken voor de leuk, voegt werkelijk niets toe.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:23
Ik link trouwens niet een random babyfoon, deze kwam jaren als beste koop uit de bus, en wat mij betreft o.a. vanwege:

- prima bereik, en piept als je er toch buiten gaat, dus dat merk je dan alsnog.
- met oplaadbare batterijen in de ouder-unit gaat die lang zat mee, dus je kunt hem een avond aan je broek of shirt clippen eventueel.
- als je gaat kamperen ofzo de kinder-unit eventueel ook, al gaan die batterijen dan wel sneller leeg (maar handig dat het een keer kan).
- je kunt ook als ouder iets tegen je kind zeggen
- of een slaapliedje afspelen (maar stel je daar niet te veel van voor), of een klein lampje aandoen.
- lampjes die het geluidsniveau weergeven, handig als je slechthorend bent of het volume laag hebt gezet, je kunt de lampjes dan nog steeds zien. Alles onder rood, mwahh het zal wel meevallen ;)
- je kunt zien als de kamer echt te warm of koud is (temperatuur staat er bij), vooral relevant bij baby's.
- geen cloud meuk, geen privacy-ellende, DECT versleuteld, dus tenzij de CIA ofzo je wil afluisteren (en dat lukt ze dan toch wel) zit je goed.
- Behoorlijk hufter kleine kinderen bestendig.
- redelijk betaalbaar, al is ook deze prijs meegestegen met de inflatie.

Er zijn allicht vergelijkbare modellen van andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:13
Hier gebruiken we een oude telefoon icm een app Babyfoon 3G. Camera, geluidsdrempel, terugpraten, nachtstand, via wifi en 3g. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:12
Reolink e1 pro hier. Terugpraten, kan bedraad en wifi, kan draaien, rete stabiel qua netwerk en goed beeld ook snachts. Werkt niet via browser helaas.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
SomerenV schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:33:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Jij stelt dat je nu 3x een Luvion Grand Elite 3 Connect hebt gehad en je daar niet tevreden mee bent (waarom dan 3x? :P ). Je noemt daar dingen over op, zoals stabiliteit en connectiviteit, die ik totaal niet herken van mijn Luvion-babyfoon. Vervolgens noem je ook nog camera's van andere merken op die het óók niet goed doen, maar het ligt niet aan de wifi!

Ik weet van de wifi hier in huis dat ie op z'n best 'oke genoeg' is. Het is een standaard Zyxel die we van T-Mobile hebben gehad (glasvezel) dus niks geks, maar de verbinding op de kinderkamer is gewoon dik in orde én stabiel. Beeldkwaliteit is goed, audio is goed. Geen idee of mijn eisen hoog zijn of niet, maar ik kan m'n kind goed zien én horen, ongeacht hoe licht of donker het op z'n kamer is, zonder dat ik naar een diashow zit te kijken. Mijn Luvion voldoet aan al jouw eisen/wensen, op misschien dat server-gedeelte na, maar enorm veel vertraging zit er niet op de lijn. In 6 seconden ga ik van app openen naar de feed (op een richting-budget-range-neigende Android, en de vertraging is 2 á 3 seconden.

Niet dat dit systeem feilloos is overigens, want het voor het eerst verbinding maken vond ik persoonlijk omslachtiger dan het zou moeten zijn naar mijn idee. Maar als de verbinding eenmaal opgezet is heb je er geen omkijken meer naar. En ik heb gelezen dat de camera gedoe kan geven als je wifi-wachtwoord leestekens bevat, maar dat heb ik niet getest dus geen idee in hoeverre dat klopt.

Bijkomend voordeel is overigens dat m'n schoonmoeder ook prima overweg kan met de app :+ En ik kan een feed open gooien in de browser, wat ideaal is als ik in de late uurtjes aan de PC zit met m'n koptelefoon op.
toon volledige bericht
Waarom 3? Omdat deze in een set werd verkocht en ik hele goede hoop had dat dit DE set zou gaan zijn. Helaas....
Ik vind het apart dat jouw ervaring met dit merk zo verschilt van de mijne. Misschien dat jij een model hebt waar wel meer tijd en ontwikkeling in gestoken is. De 2 modellen die wij hebben waren dramatisch. Ook het feit dat jij zegt dat je een feed open kunt gooien in de browser, dat kan de mijne helemaal niet.
En mijn schoonmoeder kan er zeker niet mee overweg ;-). Wij zetten dan de babyfoon via de app aan op de tablet, stekker in het stopcontact en het nadrukkelijke advies om er niet aan te komen, enkel te kijken en te luisteren.
Oon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:43:
Wij hebben gewoon Eufy camera's hangen, en een gewone ouderwetse babyfoon voor mee op vakantie. Als je Eufy niet vertrouwt dan kun je een willekeurig ander merk gebruiken, maar je zult er dan iets van Frigate ofzo tussen moeten zetten als je PTZ + meldingen bij gehuil e.d. wil
Ik krijg de laatste tijd een beter gevoel bij Eufy, dus ik denk wel dat ik die ga testen hierna. Ik weet overigens (nog) niet wat Frigate is. Maar als ik daarmee een soort "camera server" kan maken, dan diuik ik daar graag eens in. Meldingen bij gehuil vind ik niet nodig, daarvoor zetten we het volume gewoon aan.
Wilke schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:44:
[...]

Ik denk dta jij hier iets achter zoekt dat er niet is. Het is heel simpel: wat ik tot nu toe gebruikt heb voldoet totaal niet aan mijn wensen. En als ik dat niet kan vinden/kopen, dan wil ik het zelf bouwen. Met dat laatste leer ik er zelf ook nog iets van.
Het is niet meer ingewikkeld dan dat.
TeeDee schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:54:
Mag ik vragen hoe oud je kinderen zijn?
Uiteraard, eentje van (bijna) 3, eentje van 1 en eentje onderweg. Daarnaast hebben we vaak een logé van 2 jaar.
Pindakaas schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:04:
[...]

Dit!

Een simpele dect babyfoon werkt bij onze kinderen perfect. Staan gewoon altijd aan en je hoort veel meer dan een "digitale" ontvanger.
Ook tijdelijk een camera gehad, maar merkte dat we daar alleen op keken voor de leuk, voegt werkelijk niets toe.
Tsja, wij denken daar dus anders over ;-). Wij vinden het fijn om "overal" toegang te hebben tot de beelden/geluid. In huis is DECT ook prima, maar daarbuiten natuurlijk niet.
Wilke schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:23:
Ik link trouwens niet een random babyfoon, deze kwam jaren als beste koop uit de bus, en wat mij betreft o.a. vanwege:

- prima bereik, en piept als je er toch buiten gaat, dus dat merk je dan alsnog.
- met oplaadbare batterijen in de ouder-unit gaat die lang zat mee, dus je kunt hem een avond aan je broek of shirt clippen eventueel.
- als je gaat kamperen ofzo de kinder-unit eventueel ook, al gaan die batterijen dan wel sneller leeg (maar handig dat het een keer kan).
- je kunt ook als ouder iets tegen je kind zeggen
- of een slaapliedje afspelen (maar stel je daar niet te veel van voor), of een klein lampje aandoen.
- lampjes die het geluidsniveau weergeven, handig als je slechthorend bent of het volume laag hebt gezet, je kunt de lampjes dan nog steeds zien. Alles onder rood, mwahh het zal wel meevallen ;)
- je kunt zien als de kamer echt te warm of koud is (temperatuur staat er bij), vooral relevant bij baby's.
- geen cloud meuk, geen privacy-ellende, DECT versleuteld, dus tenzij de CIA ofzo je wil afluisteren (en dat lukt ze dan toch wel) zit je goed.
- Behoorlijk hufter kleine kinderen bestendig.
- redelijk betaalbaar, al is ook deze prijs meegestegen met de inflatie.

Er zijn allicht vergelijkbare modellen van andere fabrikanten.
toon volledige bericht
Dat zijn prima USPs, maar die vinken niet alles af waar ik naar op zoek ben.
I-King schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:36:
Hier gebruiken we een oude telefoon icm een app Babyfoon 3G. Camera, geluidsdrempel, terugpraten, nachtstand, via wifi en 3g. Ideaal!
Dat is heel slim bedacht. Je zou dan nog wel een standaard moeten hebben voor de telefoon. Maar een 2de hands oud model hoeft niet duur te zijn.
Goede tip, die zet ik erbij.
Jelle Brolnir schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:55:
Reolink e1 pro hier. Terugpraten, kan bedraad en wifi, kan draaien, rete stabiel qua netwerk en goed beeld ook snachts. Werkt niet via browser helaas.
Browser kan dan niet, maar zou je op een of andere manier wel de feed kunnen ondervangen zodat die gekoppeld kan worden met een soort "camera monitor systeem"? Ter voorbeeld: de Netatmo buitencamera heeft via een API een feed die je kunt gebruiken. De videofeed werkt niet via de browser, maar wel via een Camera app zoals "IP cam viewer".
Bedankt voor de tip, ik kende Reolink nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:12
supervinnie40 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Waarom 3? Omdat deze in een set werd verkocht en ik hele goede hoop had dat dit DE set zou gaan zijn. Helaas....
Ik vind het apart dat jouw ervaring met dit merk zo verschilt van de mijne. Misschien dat jij een model hebt waar wel meer tijd en ontwikkeling in gestoken is. De 2 modellen die wij hebben waren dramatisch. Ook het feit dat jij zegt dat je een feed open kunt gooien in de browser, dat kan de mijne helemaal niet.
En mijn schoonmoeder kan er zeker niet mee overweg ;-). Wij zetten dan de babyfoon via de app aan op de tablet, stekker in het stopcontact en het nadrukkelijke advies om er niet aan te komen, enkel te kijken en te luisteren.

[...]

Ik krijg de laatste tijd een beter gevoel bij Eufy, dus ik denk wel dat ik die ga testen hierna. Ik weet overigens (nog) niet wat Frigate is. Maar als ik daarmee een soort "camera server" kan maken, dan diuik ik daar graag eens in. Meldingen bij gehuil vind ik niet nodig, daarvoor zetten we het volume gewoon aan.

[...]

Ik denk dta jij hier iets achter zoekt dat er niet is. Het is heel simpel: wat ik tot nu toe gebruikt heb voldoet totaal niet aan mijn wensen. En als ik dat niet kan vinden/kopen, dan wil ik het zelf bouwen. Met dat laatste leer ik er zelf ook nog iets van.
Het is niet meer ingewikkeld dan dat.

[...]

Uiteraard, eentje van (bijna) 3, eentje van 1 en eentje onderweg. Daarnaast hebben we vaak een logé van 2 jaar.

[...]

Tsja, wij denken daar dus anders over ;-). Wij vinden het fijn om "overal" toegang te hebben tot de beelden/geluid. In huis is DECT ook prima, maar daarbuiten natuurlijk niet.

[...]

Dat zijn prima USPs, maar die vinken niet alles af waar ik naar op zoek ben.

[...]

Dat is heel slim bedacht. Je zou dan nog wel een standaard moeten hebben voor de telefoon. Maar een 2de hands oud model hoeft niet duur te zijn.
Goede tip, die zet ik erbij.

[...]

Browser kan dan niet, maar zou je op een of andere manier wel de feed kunnen ondervangen zodat die gekoppeld kan worden met een soort "camera monitor systeem"? Ter voorbeeld: de Netatmo buitencamera heeft via een API een feed die je kunt gebruiken. De videofeed werkt niet via de browser, maar wel via een Camera app zoals "IP cam viewer".
Bedankt voor de tip, ik kende Reolink nog niet.
toon volledige bericht
Reolink heeft windows en android apps die werken. Verder zou het wel benaderbaar zijn via een reolink nvr of reolink homehub maar dan moet je ip adres invullen en word het alsnog een viavia gebeuren. Hoe dan ook, ik heb een deurbel en de e1pro van ze, kijk altijd/kan altijd meekijken via de app op windows of android. Apple weet ik niet of dat werkt.

Verder weet ik dat je 'em ook op een nas kan koppelen, synology in mijn geval. Moet je onvif aanzetten via de windows app en dan kan je hem zo in de synology ds cam app benaderen bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelle Brolnir op 29-03-2025 10:42 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Eufy heeft in het verleden wel wat issues gehad, maar de attack vector daarvan is klein (mensen moeten al de volledige URL met hash weten om iets op te kunnen vragen). Een ander issue waarbij mensen elkaars beelden konden zien was alleen bij de camera's die via de Homebase verbonden zijn.
Ik heb zelf 6 Eufy camera's hangen die allemaal direct aan de wifi hangen, zonder homebase.
Alles gaat direct naar Frigate via RTSP, en Eufy zelf slaat geen beelden op, de meldingen zijn zonder thumbnail (daar ging het issue dat speelde over) en zonder abonnement wordt er ook niks opgenomen.

Frigate is gewoon een software NVR, dus inderdaad een camera server. Het mooie aan Frigate is dat die ook geweldig goede object detectie heeft, inclusief tegenwoordig audio. Ik heb via Frigate -> Home Assistant nu alles zo geautomatiseerd dat ik een melding krijg als iemand onze oprit oploopt nog voor ze de deurbel kunnen aanraken, en ook een melding als er gehuil gedetecteerd is.

Vwb kwaliteit van camera's is Eufy prima, ongeveer gelijk aan Reolink qua prijs en kwaliteit. Verschil zit in de app, waar Eufy altijd standaard op afstand te bekijken is (vind ik zelf fijn, als ik achter in de tuin zit waar net geen wifi is of als ik buiten huis wil zien of er al een pakketje in de garage is gedropt) heeft Reolink dat niet standaard.
Het zijn beiden gewoon beetje acceptable net iets beter dan €20 op Ali cameramerken. Het is geen Dahua of Ubiquiti maar het is dan ook weer een kwart van de prijs daarvan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:57
[...]

[...]

Dan doe je toch gewoon een simpele DECT voor thuis, ook makkelijk voor schoonmoeders. En voor daarbuiten een simpele IP cam? Functies als huil detectie e.d. zijn m.i. overbodig als je buiten huis bent en de oppas thuis zit.
Je moet het denk ik niet moeilijker maken dan het is ;)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SomerenV schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:33:
[...]

toon volledige bericht
Amen... Zelfde ervaring met mijn Motorola unit. Doet wat het moet doen... Tikt voor mij alle boxen uit de ts... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-05 07:19
Wij gebruiken de Eufy SpaceView nu 1,5 jaar. Dit is onze eerste babyfoon maar ook meteen een geweldig ding.

Geen Wi-Fi, maar werkt middels FHSS (ken het protocol verder niet), geen gedoe met apps of als we een weekendje weg gaan dat we geklooi hebben met de babyfoon op Wi-Fi in een vakantiehuisje.

Tikt in principe ook al jouw wensen af, behalve Wi-Fi.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Jelle Brolnir schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:38:
[...]

Reolink heeft windows en android apps die werken. Verder zou het wel benaderbaar zijn via een reolink nvr of reolink homehub maar dan moet je ip adres invullen en word het alsnog een viavia gebeuren. Hoe dan ook, ik heb een deurbel en de e1pro van ze, kijk altijd/kan altijd meekijken via de app op windows of android. Apple weet ik niet of dat werkt.

Verder weet ik dat je 'em ook op een nas kan koppelen, synology in mijn geval. Moet je onvif aanzetten via de windows app en dan kan je hem zo in de synology ds cam app benaderen bijvoorbeeld.
Thanks voor het advies. Heb je eventueel ook een model waar ik kan beginnen met Googlen? Iets om me een beetje de juiste richting in te sturen? Er zijn best wat verschillende modellen beschikbaar.
Oon schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:59:
[...]

Eufy heeft in het verleden wel wat issues gehad, maar de attack vector daarvan is klein (mensen moeten al de volledige URL met hash weten om iets op te kunnen vragen). Een ander issue waarbij mensen elkaars beelden konden zien was alleen bij de camera's die via de Homebase verbonden zijn.
Ik heb zelf 6 Eufy camera's hangen die allemaal direct aan de wifi hangen, zonder homebase.
Alles gaat direct naar Frigate via RTSP, en Eufy zelf slaat geen beelden op, de meldingen zijn zonder thumbnail (daar ging het issue dat speelde over) en zonder abonnement wordt er ook niks opgenomen.

Frigate is gewoon een software NVR, dus inderdaad een camera server. Het mooie aan Frigate is dat die ook geweldig goede object detectie heeft, inclusief tegenwoordig audio. Ik heb via Frigate -> Home Assistant nu alles zo geautomatiseerd dat ik een melding krijg als iemand onze oprit oploopt nog voor ze de deurbel kunnen aanraken, en ook een melding als er gehuil gedetecteerd is.

Vwb kwaliteit van camera's is Eufy prima, ongeveer gelijk aan Reolink qua prijs en kwaliteit. Verschil zit in de app, waar Eufy altijd standaard op afstand te bekijken is (vind ik zelf fijn, als ik achter in de tuin zit waar net geen wifi is of als ik buiten huis wil zien of er al een pakketje in de garage is gedropt) heeft Reolink dat niet standaard.
Het zijn beiden gewoon beetje acceptable net iets beter dan €20 op Ali cameramerken. Het is geen Dahua of Ubiquiti maar het is dan ook weer een kwart van de prijs daarvan :)
toon volledige bericht
Bednkt voor de toelichting. Goed om te weten wat er speelt, zoals ik het tot nu toe lees zijn dat geen dingen waar ik heel erg zwaar aan til. Spelen met Frigate zie ik als een mooie kans om weer iets nieuws te leren, dus dat is geen bezwaar.
Pindakaas schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:49:
[...]

Dan doe je toch gewoon een simpele DECT voor thuis, ook makkelijk voor schoonmoeders. En voor daarbuiten een simpele IP cam? Functies als huil detectie e.d. zijn m.i. overbodig als je buiten huis bent en de oppas thuis zit.
Je moet het denk ik niet moeilijker maken dan het is ;)
Dus je adviseert om 2 camera's op te hangen in het kader van "makkelijker maken"?
Bedankt voor je adviezen, maar ik denk niet dat wij elkaar begrijpen, of uberhaupt op één lijn zitten.
MikeyMan schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:15:
[...]

Amen... Zelfde ervaring met mijn Motorola unit. Doet wat het moet doen... Tikt voor mij alle boxen uit de ts... :?
Dan hebben wij een heel andere ervaring. Onze Motorola had regelmatig geen verbinding, de app liep vast of gaf een foutmelding dat deze geen contact kon maken en als je de app opende kon je eerst 20 seconden wachten tot er uberhaupt verbinding met de camera was. Aan de prijs lag het niet, die was hoog genoeg, maar het product zelf voelde alsof die zo van Temu geplukt was.

Ik ben dan toch benieuwd waarom onze ervaring zo anders is. Welk model had jij? Wij de Comfort40, die stom genoeg aangeprezen werd door de Consumentenbond.
GAITii schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:38:
Wij gebruiken de Eufy SpaceView nu 1,5 jaar. Dit is onze eerste babyfoon maar ook meteen een geweldig ding.

Geen Wi-Fi, maar werkt middels FHSS (ken het protocol verder niet), geen gedoe met apps of als we een weekendje weg gaan dat we geklooi hebben met de babyfoon op Wi-Fi in een vakantiehuisje.

Tikt in principe ook al jouw wensen af, behalve Wi-Fi.
Thanks, toch weer een stem voor Eufy. Maar die verbinding met wifi is toch wel een eis. Vaak zie je dat ze zowel DECT als wifi hebben. Dat is natuurlijk een mooie bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@supervinnie40 ik heb een comfort85. Letterlijk nog nooit verbindingsproblemen gehad. Soms duurt het een paar seconden voordat er beeld is op de telefoon, maar thats it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 17:30
Wat leuk om dit allemaal te lezen. Babyfoons met huildetectie, plasdetectie, camera's nachtzicht etc. etc. etc.

Just my €0,02

Waarom gebruik je een babyfoon? Om te weten of er iets aan de hand is als je niet thuis bent. Ondertussen zijn onze kinderen pubers geworden en dat is in onze vriendengroep niet anders.
We hebben ervaring met de volgende mensen:
- stel met een dect babyfoon met lampjes als die geluid detecteerde
- stel met dect babyfoon met adembewaking
- stel met babyfoon met camera
- stel met IP babyfoon met camers, plasdetectie, ademdetectie
- stel met letterlijk alles wat je kan bedenken aan een babyfoon, nachtlamp, sterrenhemel, plas- adem- bewegingsdetectie, camera, terugpraten, scherm om te laten zien dat pappa of mamma terugpraat.

Wat leert ons de ervaring.

Camera's, ademdetectie, plasdetectie etc. zijn allemaal gimmicks. De camera's worden eerst gebruikt om je spruit te bewaken maar na een week of 2 kijk je er niet meer op. De ademdetectie schreeuwt om de 15 minuten dat je kind niet meer ademt, na 2 weken wordt het uitgezet of wat dan ook. Plasdetectie met de huidige luiers is helemaal niet nodig.

Het grappige is dat 1 stel in paniek raakte omdat internet uitviel, die hadden dus geen babyfoon meer. Ze zaten 3 huizen verderop dus denk daaraan.

Aan het eind van de rit komt het erop neer. Hoe slaapt je kind en hoe ga je er zelf mee om?
Ik heb stellen gezien die volledig stijf van de stress op een verjaardagsfeest aankwamen omdat hun baby thuis lag te slapen (met babysitter) maar het zeer moeilijk vonden om de kleine alleen te laten. Wat voegt een babyfoon dan daar nog aan toe?

Stel jezelf echt de vraag, wat wil ik? Bedenk dat een kind als het eenmaal slaapt je niks kan zien of horen. Midden in de nacht wakker wordt waarbij je er zelf wel vaak bij bent.

En ja, helaas mogen ervaren wat het is als vrienden een baby kwijt raakte ondanks dat de babyfoon camera netjes liet zien dat de kleine aan het "slapen" was. Hartverscheurend maar bedenk dat hoe modern en hoe goed een systeem is, alle systemen feilbaar zijn.

Vooral in deze moderne tijden is het soms beter voor je gemoedsrust om met iets simpels tevreden te zijn.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@nodri2000 enigzins eens met je betoog... Alleen de camera...

Hadden er bij de eerste inderdaad na twee weken genoeg van. Maar bij nummer twee blijkt het ineens wel een hele nuttige toevoeging te zijn. Als ie ligt te krijsen is er vaak niks aan de hand en slaapt ie binnen een paar minuten wel. Als ie staat te krijsen daarentegen, kun je er beter vlot heen, anders kost het je een uur om hem weer plat te krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
MikeyMan schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:41:
@supervinnie40 ik heb een comfort85. Letterlijk nog nooit verbindingsproblemen gehad. Soms duurt het een paar seconden voordat er beeld is op de telefoon, maar thats it.
Ik zie dat de Comfort80 een nieuwer model is. Zo te lezen heeft Motorola geleerd van hun vorige modellen. Voor nu heb ik een aantal interessante merken om eerst verder in te duiken, dus voor nu laat ik Motorola even links liggen. Maar misschien dat ik hen nog een kans zal geven in de toekomst.
Dat gezegd hebbende, hun babyfoons voldoen niet helemaal aan andere punten uit mijn "eisen lijstje".
nodri2000 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:32:
Wat leuk om dit allemaal te lezen. Babyfoons met huildetectie, plasdetectie, camera's nachtzicht etc. etc. etc.

Just my €0,02

Waarom gebruik je een babyfoon? Om te weten of er iets aan de hand is als je niet thuis bent. Ondertussen zijn onze kinderen pubers geworden en dat is in onze vriendengroep niet anders.
We hebben ervaring met de volgende mensen:
- stel met een dect babyfoon met lampjes als die geluid detecteerde
- stel met dect babyfoon met adembewaking
- stel met babyfoon met camera
- stel met IP babyfoon met camers, plasdetectie, ademdetectie
- stel met letterlijk alles wat je kan bedenken aan een babyfoon, nachtlamp, sterrenhemel, plas- adem- bewegingsdetectie, camera, terugpraten, scherm om te laten zien dat pappa of mamma terugpraat.

Wat leert ons de ervaring.

Camera's, ademdetectie, plasdetectie etc. zijn allemaal gimmicks. De camera's worden eerst gebruikt om je spruit te bewaken maar na een week of 2 kijk je er niet meer op. De ademdetectie schreeuwt om de 15 minuten dat je kind niet meer ademt, na 2 weken wordt het uitgezet of wat dan ook. Plasdetectie met de huidige luiers is helemaal niet nodig.

Het grappige is dat 1 stel in paniek raakte omdat internet uitviel, die hadden dus geen babyfoon meer. Ze zaten 3 huizen verderop dus denk daaraan.

Aan het eind van de rit komt het erop neer. Hoe slaapt je kind en hoe ga je er zelf mee om?
Ik heb stellen gezien die volledig stijf van de stress op een verjaardagsfeest aankwamen omdat hun baby thuis lag te slapen (met babysitter) maar het zeer moeilijk vonden om de kleine alleen te laten. Wat voegt een babyfoon dan daar nog aan toe?

Stel jezelf echt de vraag, wat wil ik? Bedenk dat een kind als het eenmaal slaapt je niks kan zien of horen. Midden in de nacht wakker wordt waarbij je er zelf wel vaak bij bent.

En ja, helaas mogen ervaren wat het is als vrienden een baby kwijt raakte ondanks dat de babyfoon camera netjes liet zien dat de kleine aan het "slapen" was. Hartverscheurend maar bedenk dat hoe modern en hoe goed een systeem is, alle systemen feilbaar zijn.

Vooral in deze moderne tijden is het soms beter voor je gemoedsrust om met iets simpels tevreden te zijn.
toon volledige bericht
Bedankt voor je mening en heel naar om te lezen wat jullie vrienden is overkomen. Dat wens je niemand toe.
Maar ik deel je visie op dit vlak niet. Ik wil niet zeggen dat wij constant naar het scherm zitten te staren en ik geloof ook heus niet dat die sensors ons zullen behoeden van iets naars. Want al die dingen zoals huildetectie en bewegingsdetectie hoeft niet van ons. Wat wij wel willen is een systeem dat snel reageert, betrouwbaar, veelzijdig en stabiel is met degelijke beeld/geluidskwaliteit. Eigen alle eigenschappen die doodnormaal zijn bij beveiligingscamera's (zelfs de goedkope), maar totaal uniek is bij babyfoons.
MikeyMan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:53:
@nodri2000 enigzins eens met je betoog... Alleen de camera...

Hadden er bij de eerste inderdaad na twee weken genoeg van. Maar bij nummer twee blijkt het ineens wel een hele nuttige toevoeging te zijn. Als ie ligt te krijsen is er vaak niks aan de hand en slaapt ie binnen een paar minuten wel. Als ie staat te krijsen daarentegen, kun je er beter vlot heen, anders kost het je een uur om hem weer plat te krijgen. :P
Ik heb eigenlijk geen concrete reden om beeld te willen. Tenminste, ik kan niet zeggen dat het essentieel is om een belangrijke reden. Het is puur dat ik het prettig vind om af en toe het beeld te kunnen zien en ik weet dat het kan. Dus waarom zou ik dan niet een systeem nemen dat voldoet daaraan?
Wij zijn (nog) niet op het punt dat hij rechtop staat te krijgen en niet meer in slaap te krijgen is. En de jongste slaapt (nu nog) als een blok.
Pagina: 1