Excel: ik wil kleuren toevoegen in een tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hager
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-04 09:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MRSKcnoEgtC0l5nzTiwasyC6UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgRCkvUm9FVXFXjiqavb6nZe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 169% gewijzigd door Hager op 28-03-2025 13:22 . Reden: dit wil ik eigenlijk ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

We kunnen weinig met je vraag, zo zonder enige info is er geen antwoord te geven anders dan 'dat kan'. Daarom ook de '...' die je hebt weggehaald toen je je topic aanmaakte.

Omdat het je eerste vraag is zal ik niet meteen sluiten, maar ga voortaan ajb eerst zelf rondzoeken en pogingen wagen. We denken heel graag mee, maar zien wel dat het meedenken is ;)

Iets als zoeken bij google naar 'excel kleur bij waarde' wijst waarschijnlijk naar de juiste weg. Voorwaardelijke ompaak.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 09:15
Je hebt eigenlijk drie opties met elk wat nadelen:
- voorwaardelijke opmaak, maar dat werkt minder handig dan een gewone formule. Je moet voor elke kleur een nieuwe regel maken
- Je zou via vba dit kunnen opzetten. Macro's zijn inherent onveilig en als je ze kan vermijden, moet je dat doen.
- Je zou een afbeelding kunnen laten zien als alternatief. Eenvoudiger en leuker: YouTube: How to Use Excel's NEW Lookup of Images 👉 Professional Dashboards Ju...