3x EAP245 met OC200 maar welke VPN router past hierbij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoZ
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 14:08
Goedendag allen,

Ik zit bij Ziggo, heb thuis 3 AP's van TP-LINK (EAP245 V3) samen met een OC200 en dit alles aangesloten op een UNIFI PoE switch. Dit werkt allemaal prima echter ben ik aan het kijken om er evt een eigen TP-LINK VPN router tussen te hangen.
A) is dit zinvol?
B) kan ik dan het beste gaan voor een WiFi router of een gewone router?
C) Als ik voor een WiFi router ga kan ik deze dan ook net zoals de 3 AP's meenemen met de roaming?

Ik kom hier zelf even niet uit en kan ook zo snel niet iets vinden en hoop dat iemand een beetje op gang kan helpen.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De grote is vraag is wat je precies wil bereiken met het toevoegen van een TP-LINK VPN router, zijn er zaken die nu niet (goed) werken en je wil verbeteren?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Mis je iets in je huidige router?
Het grote voordeel is imho de mogelijkheid om VLAN's te kunnen maken met naar keuze wel/niet een eigen SSId op de wifi.
B ) kan ik dan het beste gaan voor een WiFi router of een gewone router?
Als je slechte wifi dekking hebt bij de plaats van de router is dat zinvol, anders zou ik het een router nemen zonder wifi.
C ) Als ik voor een WiFi router ga kan ik deze dan ook net zoals de 3 AP's meenemen met de roaming?
Als de router volledig geschikt is voor Omada: ja.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoZ
Beste Diederik en FredvZ,

Voor mij is het belangrijkste om een vpn tunnel naar huis te hebben, tot voor kort deed ik dat via een rpi maar die is gesneuveld.
Nu ik die moet/wil vervangen dacht ik om een van router te nemen om dit te doen.
Wifi dekking binnen is prima, het enige waar het echt beter zou worden is voorzijde van het huis, niet direct nodig dus. Maar goed dan kan ik misschien een AP verplaatsen voor een betere dekking in de tuin was mijn idee, door dubbel glas met metaalcoating tegen de zon (zuid) is de dekking in de tuin maar minimaal en in de schuur 7 mtr verderop eigenlijk nul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 20:43
ER605
Prima thuis router met vpn en omada geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoZ
Bedankt E-Jay,

Ga ik op zoek naar de ER605.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ER-605 is echt perfect.

Draait bij mij ongeveer al 1,5 jaar zonder problemen.
Pagina: 1