Hi, het scherm van mijn vriendin haar laptop geeft kleuren overbelicht weer. Lichte delen van een foto verliezen hierdoor detail. Het lijkt alsof er iets van HDR toegepast wordt. De afbeelding onderaan het bericht geeft dit niet zo heel goed weer, maar veel beter kon ik het niet op foto weergeven. (rechter laptop is diegene met het probleem)
Het gaat over een Lenovo IdeaPad Slim 5 16IRL8, welke op Windows 11 Home (Build 26100.3476) draait.
Ik heb het scherm al eens gekalibreerd, zonder succes. Op Reddit kwam ik een topic tegen waar men "local adaptive contrast enhancement" uitschakelde in het intel graphics besturingscentrum, maar die instelling vind ik daar niet in terug.
Enig idee waar ik nu moet beginnen zoeken?
Het gaat over een Lenovo IdeaPad Slim 5 16IRL8, welke op Windows 11 Home (Build 26100.3476) draait.
Ik heb het scherm al eens gekalibreerd, zonder succes. Op Reddit kwam ik een topic tegen waar men "local adaptive contrast enhancement" uitschakelde in het intel graphics besturingscentrum, maar die instelling vind ik daar niet in terug.
Enig idee waar ik nu moet beginnen zoeken?

:strip_exif()/f/image/LLPj2esc4uwmBAsvBcEak7Az.jpg?f=fotoalbum_large)