AEG was/droog kombo 7000 serie droogt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 08:54
Sinds een 6-tal jaar hebben wij een AEG kombo 7000 serie was/droog machine die altijd perfect gewerkt heeft.

Nu zijn er al enkele dagen problemen met de droogfunctie : ik start een programma, of dit nu 30, 40 of 60 graden is, maakt niets uit, met wassen en drogen maar op het einde van het programma is de was niet gedroogd.
Heb de filter gecheckt, niets aan de hand, met de slang van de waterafvoer ook geen probleem. Geen foutmelding : de machine werkt haar programma af zoals altijd maar de was is niet gedroogd.

Apart wassen en drogen werkt dan weer wel : eerst wassen, trommel open machine uit en weer aan, en dan gewoon het programma drogen kiezen en dan is de was wel droog.

Ik vermoed dus een software/sturing probleem. Of wellicht toch iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-04 12:27
Ik heb nooit zelf een Aeg was-droogcombi gerepareerd dus misschien kent iemand anders de specifieke eigenaardigheden van dit type beter. Welke machine heb je exact, 7000 serie is beetje breed. Wat gebeurd er precies bij een gecombineerd programma? Start de droogcyclus helemaal niet, of verloopt de droogcyclus heel snel? Wat je altijd even kan proberen is stekker er 5 minuten uit trekken om de machine te resetten. En draai eens een lege was op 90 graden om de maachine te reinigen, of doe je dat al regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Is type AEG – L7WEE96S

Op de site van AEG niet meer te vinden, wel nog een link naar een retail shop (toestel vanzelfsprekend niet meer leverbaar)
https://www.exellent.be/n...sdroogcombinatie-l7wee96s

De droogcyclus start zoals normaal, niets uitzonderlijk merkbaar maar de was is helemaal niet droog. Stekker 5 minuten uittrekken nog niet geprobeerd, Lege was op 90° al enkele keren gedaan maar doe dit niet echt regelmatig.
Zal dit alvast eens proberen.

Net aparte droogcyclus afgewerkt, was droog maar ik zou zeggen voor 95% droog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
Begint dan toch meer te klinken als een verstopte droog unit. Ik kan zo gauw geen goed filmpje vinden over de reiniging bij aeg maar deze video geeft een goed beeld van het hoe je het kan doen. YouTube: Indesit Washer Dryer Repair. Not Drying, Easy Fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Mja, zo handig ben ik nu ook weer niet. Als de 10 minuten reset en/of de 90° cyclus niet werken, zal ik hulp moeten inroepen, vrees ik...
Toch bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
Het is de vraag of de prijs van een monteur het nog waard is. De meeste monteurs zullen onderdelen vervangen in plaats van schoonmaken, omdat dat sneller gaat. Probeer in elk geval een prijs af te spreken voor je iemand laat komen. En vergelijk die prijs dan met 549 euro, de prijs van een Frilec was-droogcombinatie met 5 jaar garantie op Bol. Die kan ook 6kg drogen net als je huidige machine en van 5 jaar werking ben je verzekerd door de garantie. Wel degene van 549 euro nemen in dat geval, dat is het nieuwe model en wordt door Bol gratis aangesloten.
Pagina: 1