LED verlichting onthoud laatste stand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Hallo allemaal,

Ik heb 2 ledlampen van de Action. Moet zeggen, prima lampjes voor 3 euro. Ik heb ze nu al 3 jaar en branden nog steeds na dagelijks 10+ uur gebruik. Maar dat terzijde:

De 1 hangt in mn woonkamer en deze onthoud de laatste stand wanneer ik de schakelaar op de muur uit/aan doe. Dus als ik bijvoorbeeld de kleur verander naar blauw, en de helderheid op 20% dan wordt dit onthouden.

De ander hangt boven op mijn kamer, bij deze worden de instellingen altijd ge-reset naar de standaardinstelling en moet ik dus altijd opnieuw de lamp instellen naar de gewenste helderheid/kleur.

Iemand een idee hoe dit precies werkt? Het is niet dat ik mij er mateloos aan stoor, maar ben toch benieuwd wat er dan voor zorgt dat het bij de 1 wel onthouden wordt en de ander niet.

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 18:08
Als je lampjes identiek zijn, dan waarschijnlijk even de app installeren en de settings controleren, wij kunnen dit instellen bij onze lampen.

En anders.. het is Action spul werkt niet altijd vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

Dikke kans dat de lampen onder de motorkap anders zijn, net iets andere hardware en/of firmware.

Totaal gebrek aan consistentie tussen 2 "dezelfde" producten zijn verre van een uitzondering bij het goedkoopste van het goedkoopste. :P

[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 27-03-2025 12:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Hmm denk dat jullie gelijk hebben. Ondanks dat ze kwalitatief wel prima zijn, kunnen dit soort dingen nog wel eens een issue zijn.

Conclusie: beste LED lampen aanschaffen die via een app te besturen zijn ipv afstandsbediening. Die bieden vaak meer opties. En natuurlijk: goedkoop is duurkoop 🤪

Bedankt voor de reacties iig!