Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
Zag deze staan en ik dacht vanwege de recensie en de prijs (90 Euro) om deze te kopen.
Probleem is alleen dat de batterij wel heel vlug leeg loopt.
Bij instellingen wifi uitgezet en de helderheid lager gezet maar nog steeds is hij na 8 uur gebruik bijna leeg.
Ik heb zelf een kobo en die gaat wel 3 tot 4 dagen mee.
Bij de beschrijving staat verder niks en internet geeft ook niks.
Kent iemand deze ereader en is het normaal dat de batterij zo vlug leeg is?

Beste antwoord (via pejoar op 29-03-2025 13:14)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33

Klippy

Still Game

pejoar schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:56:
[...]
[...]
Ik denk dat dit ook wel genoeg zegt, het lijkt echt een onbekend product, dus het zal in de basis een of andere whitelabel Chinese e-reader zijn waarvan je dus nooit kan controleren of de specs kloppen, want probeer je maar eens tot de fabrikant te wenden met een klacht of vraag.

Ik neem aan dat het dit model is https://www.bol.com/nl/nl...ook-wit/9300000198552774/ volgens mij dezelfde als uit de link van @vanaalten, maar die is niet meer leverbaar.

Als ik Google op Jemani E7 vind je naast de 2 Bol.com linkjes 5 resultaten, die allemaal verkapte advertenties zijn of alleen linkjes naar Bol bevatten.

Dit is typisch een gevalletje van goedkoop is duurkoop. Je zegt dat je hem hebt gekocht "vanwege de recensie" en die zijn in dat linkje inderdaad positief, maar het zijn er ook maar 4. Daarvan is de eerste vrijwel zeker fake is en een ander zegt "Ik heb hem getest en onmiddellijk retour gestuurd", maar geeft toch 3 sterren...
Bij de overige productpagina's op Bol staan alleen maar slechte reviews met quotes als "Na 2 minuten was het voor mij duidelijk, deze gaat linea recta terug."

Dus ik zou eieren voor mijn geld kiezen en hem terugsturen als je nu al niet tevreden bent, de accuduur zal alleen maar achteruit gaan. Daar is de WKOA voor.

Dit is overigens niet lullig bedoelt naar jou toe, maar tegenwoordig wordt er gewoon veel rotzooi verkocht en als je op Bol.com bij een andere verkoper koopt weet je ook niet wat je krijgt.
Het is slimme marketing, maar dit lijkt me geen degelijke e-reader, het is een goedkoop Android apparaat met een e-ink(achtig) scherm waarvan in betwijfel of de batterijcapaciteit überhaupt klopt.
Dus accepteer dit en denk "voor 90 Euro is het een leuk product voor erbij", of retourneer en leg dat geld bij een fatsoenlijke nieuwe Kobo, Kindle, PocketBook, ed.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Vergeleken met bijvoorbeeld een Kobo Aura H2O heeft de Jemani (ik gok dat het deze is) zelfs een wat grotere accu dan de Kobo. Beide een E-ink scherm (al heeft Kobo wel hogere resolutie) dus met wifi uit zou je een lange tijd zonder opladen moeten kunnen. De Bol website noemt twee weken meegaan, en ook 200 uur (ruim acht dagen).

De Bol website is wat onduidelijk: er staat 'nee' bij achtergrondverlichting maar in de tekst zelf staat "Dankzij de verstelbare verlichting kun je de helderheid aanpassen voor comfortabel lezen, ongeacht de lichtomstandigheden.".

Kan het zijn dat de achtergrondverlichting vrij hoog staat?

Zo niet... dan kan je overwegen te retourneren, want het apparaat lijkt niet aan de specificaties te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
Het heeft geen achtergrond verlichting en alleen de helderheid kun je lager zetten.
Bedankt voor het reageren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
pejoar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:58:
Het heeft geen achtergrond verlichting en alleen de helderheid kun je lager zetten.
Bedankt voor het reageren
Maar... maar... een E-ink scherm straalt zelf geen licht uit, dus het E-ink gedeelte zelf heeft volgens mij niet zo iets als 'helderheid'.
Dus als er een helderheid-instelling is, dan lijkt mij dat juist bedoeld voor zo iets als achtergrondverlichting.

Laat ik de vraag anders stellen: kan je met deze e-reader in het donker lezen? Straalt 'ie dan licht uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SSO want dit heeft verder niks met computerhardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
In het donker kun je er niet mee lezen.
Hij maakt wel af en toe een geluid alsof er een melding is, wat wel vreemd is.
Wifi staat namelijk uit en er is geen blutooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:56
Het verschil is het besturingssysteem. Op de Jemini staat Android en op Kobo staat een eigen OS. Android gebruikt veel meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

En dan heb ik de titel nog even aangepast, zodat het iets duidelijker is wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ik zie dat er een full-blown Android apparaat achter hangt? Kan me voorstellen dat ook bijdraagt aan een korte accuduur? Heb je wifi al uitgezet? Dat maakte op m'n Kindle ook wel behoorlijk verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 27-03-2025 14:50 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
pejoar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:52:
In het donker kun je er niet mee lezen.
Dan... snap ik niet zo goed wat de helderheid-instelling voor zin heeft.

Maar goed. Wellicht dat het OS hier het grote verschil maakt, maar uiteindelijk is het misschien eenvoudigweg een kwestie van het apparaat retourneren. Beetje afhankelijk natuurlijk van waar je hem gekocht hebt, maar als er zo'n groot verschil zit tussen werkelijk en geadverteerd batterijverbruik, dan voldoet het apparaat niet aan de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
henk1994 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:06:
Het verschil is het besturingssysteem. Op de Jemini staat Android en op Kobo staat een eigen OS. Android gebruikt veel meer stroom.
Dat valt wel mee. Mijn Android telefoons en tablets gaan ook dagen mee als ik enkel wat offline lees. Deze e-reader heeft dan wel een kleine accu, maar dat wordt weer gecompenseerd door het zuinige e-ink scherm.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33

Klippy

Still Game

pejoar schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:56:
[...]
[...]
Ik denk dat dit ook wel genoeg zegt, het lijkt echt een onbekend product, dus het zal in de basis een of andere whitelabel Chinese e-reader zijn waarvan je dus nooit kan controleren of de specs kloppen, want probeer je maar eens tot de fabrikant te wenden met een klacht of vraag.

Ik neem aan dat het dit model is https://www.bol.com/nl/nl...ook-wit/9300000198552774/ volgens mij dezelfde als uit de link van @vanaalten, maar die is niet meer leverbaar.

Als ik Google op Jemani E7 vind je naast de 2 Bol.com linkjes 5 resultaten, die allemaal verkapte advertenties zijn of alleen linkjes naar Bol bevatten.

Dit is typisch een gevalletje van goedkoop is duurkoop. Je zegt dat je hem hebt gekocht "vanwege de recensie" en die zijn in dat linkje inderdaad positief, maar het zijn er ook maar 4. Daarvan is de eerste vrijwel zeker fake is en een ander zegt "Ik heb hem getest en onmiddellijk retour gestuurd", maar geeft toch 3 sterren...
Bij de overige productpagina's op Bol staan alleen maar slechte reviews met quotes als "Na 2 minuten was het voor mij duidelijk, deze gaat linea recta terug."

Dus ik zou eieren voor mijn geld kiezen en hem terugsturen als je nu al niet tevreden bent, de accuduur zal alleen maar achteruit gaan. Daar is de WKOA voor.

Dit is overigens niet lullig bedoelt naar jou toe, maar tegenwoordig wordt er gewoon veel rotzooi verkocht en als je op Bol.com bij een andere verkoper koopt weet je ook niet wat je krijgt.
Het is slimme marketing, maar dit lijkt me geen degelijke e-reader, het is een goedkoop Android apparaat met een e-ink(achtig) scherm waarvan in betwijfel of de batterijcapaciteit überhaupt klopt.
Dus accepteer dit en denk "voor 90 Euro is het een leuk product voor erbij", of retourneer en leg dat geld bij een fatsoenlijke nieuwe Kobo, Kindle, PocketBook, ed.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1