Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-07 07:31
Ik zoek een?
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe smartphone, na bijna 3 jaar met volle tevredenheid een Nothing Phone (1) te hebben gebruikt. Buiten het pré-smartphone tijdperk heb ik steeds iPhones gehad, dus ik ben best nog wel een groentje als het aankomt op Android.

Ik ben op zoek naar een iets ‘higher end’ toestel, met voornamelijk betere prestaties en camera’s.
Op zich kan de Snapdragon 778+ de dagdagelijkse zaken wel aan, maar bij intensief gebruik toont hij zijn ouderdom en traagheid. Ik wil deze keer liefst een snelle en toekomstbestendige processor van dit of afgelopen jaar.
De camera van de Nothing is vrij basis en doet wat het moet. Ik heb echter een groeiend instagram account, waardoor ik liever een beter en veelzijdiger systeem op mijn toestel heb.
Daarnaast vind ik materiaalgebruik/afwerking belangrijk. Ik gebruik geen hoesjes of screen protectors, en tot nu toe is dat steeds goed gekomen. Dat wil ik graag zo houden :)

Ik doe meestal ongeveer 4 jaar met een toestel, maar een langere softwareondersteuning is zeker welkom. Ik wil simpelweg een betrouwbaar en up-to-date toestel hebben.

Wat is je budget?
Ongeveer max €850

Wat heb je zelf al gevonden?
Op basis van reviews en de best buy guides heb ik een voorkeur voor enkele toestellen.

Samsung S24 Ultra (12/256), die ik rond de €850 kan kopen als nieuw, maar geopend artikel.
Oppo Find X8 Pro (16/512), die ik voor €760 kan kopen als een interessante deal via Telenet.
Google Pixel 9 Pro XL (12/128), ongeveer €800.
OnePlus 13 (12/256), €850.
Xiaomi 15 (12/256), die met de release-kortingen rond de €800 te koop is.

Welke vragen heb je hier nog over?
De OP13 viel al snel af omwille van de meerprijs ten opzichte van de Oppo. De Pixel viel dan weer af door de tragere processor, beperkte opslag en de software die te vergelijkbaar is met mijn Nothing. Gezien ik nog maar weinig ervaring heb met Android, lijkt het me wel leuk om ook eens een ingrijpendere schil te proberen. De software van Xiaomi schrikt me dan weer af, waardoor ook deze uit mijn lijstje verdween.

Met name de S24 Ultra en X8 Pro trekken dus mijn aandacht en beiden voelen, hoewel zeer verschillend, als erg complete toestellen. Ik veronderstel dat dat dus ook de reden is waarom ze aangeraden worden in de BBG :$
De Samsung voelt als de ‘veiligere’ optie. Hij vinkt alle vakjes af en was vorig jaar niets voor niets de meest populaire smartphone bij veel online reviewers.
De Oppo is voornamelijk aantrekkelijk omwille van de iets betere camera’s en voordeligere prijs (met meer opslag).

Ondanks dat ik besef dat persoonlijke voorkeur hier een grote rol zal spelen, wil ik toch even horen wat de mening hier is.
Ik sta ook zeker open om toch naar andere toestellen te kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als de schil van Xiaomi je afschrikt, maar die van Oppo niet, vraag ik me af waarom...
Beide van hetzelfde moederbedrijf, beide erg grote aanpassingen qua schil :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Ik denk dat ik Xiaomi voornamelijk link aan advertenties die opduiken in de software. Ik moet toegeven dat ik er ook minder onderzoek naar heb gedaan, omdat het kleinere scherm me ook niet meteen aantrok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:01
CLB schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:27:
Als de schil van Xiaomi je afschrikt, maar die van Oppo niet, vraag ik me af waarom...
Beide van hetzelfde moederbedrijf, beide erg grote aanpassingen qua schil :)
Ik dacht dat Oppo bij BBK hoorde (samen met de merken OnePlus, Realme en Vivo) en Xiaomi daar juist niet bij hoorde (die in een eigen groep zit met Poco en Redmi)?

Dat zie je ook met de SuperVooc laders die BBK gebruikt in hun telefoontoestellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:01
C11 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:38:
Ik denk dat ik Xiaomi voornamelijk link aan advertenties die opduiken in de software. Ik moet toegeven dat ik er ook minder onderzoek naar heb gedaan, omdat het kleinere scherm me ook niet meteen aantrok.
Klopt Xiaomi zegt veel hardware voor weinig geld te doen, en dan verdienen ze aan advertenties in het besturingssysteem. Je kunt dat overigens wel uitzetten door van alles te weigeren bij het opzetten van de telefoon.

De S24U en de X8pro zijn beide fijne toestellen, maar inderdaad een andere schil, en Samsung zit wel op de gangbare Power Delivery 3 standaard en de Find X8 Pro niet, maar die heeft wel sneler opladen met de SuperVooc standaard (moet je wel zorgen een compatibel lader mee te nemen).

Ik ben zelf erg tevreden met de Samsung S23U, dus mijn advies zou de S24U zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:55:
Ik dacht dat Oppo bij BBK hoorde (samen met de merken OnePlus, Realme en Vivo) en Xiaomi daar juist niet bij hoorde (die in een eigen groep zit met Poco en Redmi)?
Ik ben helemaal abuis, einde-middag-dip ofzo, excuses :F

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:58:
[...]De S24U en de X8pro zijn beide fijne toestellen, maar inderdaad een andere schil, en Samsung zit wel op de gangbare Power Delivery 3 standaard en de Find X8 Pro niet, maar die heeft wel sneler opladen met de SuperVooc standaard (moet je wel zorgen een compatibel lader mee te nemen).
De Find X8 Pro ondersteunt 80W laden met SuperVooc, maar ook 55W met PPS(PD3). De S24U ondersteunt maximaal 45W, dus zelfs met Power Delivery 3 laadt de Oppo sneller op.

Bron:
https://www.oppo.com/nl/s...find-x/find-x8-pro/specs/
SuperVOOC (11V/7.3A), VOOC(5V/6A), PD (9V/1.3A), EU: PPS (11V/5A), Non-EU: PPS (11V/3A)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik heb op dit moment de S24 Ultra. Gewoon een goed toestel. Ook de anti-reflective coating werkt goed.
Wat me tegenstaat is dat Samsung tegenwoordig gewoon saai maar wel zeer degelijk is. Ik zou daarom zelf voor de Oppo X8 Pro hebben gekozen als ik in jouw schoenen stond.
Of ik had gewacht op de Pixel 10 Pro die deze zomer komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
Ben zelf destijds over gestapt van Oppo naar een S23 Ultra in verband met een inruilactie bij de MM, waardoor ik meer terug kreeg voor mijn Oppo na een dik jaar gebrik, dan wat ik er vooor had betaald.

De S23Ultra bevalt me nog steeds heel goed maar ik was ook zeer goed te spreken over de Oppo.
Samsung is inderdaad de 'safechoice'. Alles werkt goed en je hebt voldoende keus in accessoires (voor mijn Oppo destijds veel moeite moeten doen om een passende cover te vinden).

Ik denk dat je met beiden goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ben uiteindelijk voor de S24 ultra gegaan omwille van het totale pakket, maar ook de goede ondersteuning (zowel door Samsung als door verschillende online communities).
Pagina: 1