Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jac72
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-04 12:35
Mijn vraag
...Ik hoop dat ik hier goed zit, ik ben een nieuw lid.
Ik heb een Growatt mod5000 tl3 x omvormer voor mijn panelen. Probleem is dat hij uitvalt . Nu blijkt dat van deze 3 fasen omvormer volgens de shine app de ac1 ac2 en ac3 voltages nogal verschillen tot ruim 30v ac1 tov ac3. Echter als ik de afgaande kabel in de meterkast meer met een multimeter dan blijkt de werkelijke voltage zo'n 15V lager te zijn. Omvormer schakelt dus onnodig snel uit. Growatt is er al 3 dagen mee bezig maar heeft geen oplossing. Calibreren lijkt niet te lukken. Dus ..in de meterkast lijkt alles ok maar de omvormer zelf meet veel hogere waarden op voornamelijk ac1.
Is mijn omvormer defect?
Dank voor jullie input.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik neig naar een te hoge weerstand in de bedrading tussen je omvormer en de meterkast waardoor deze de spanning niet goed kwijt kan.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 26-03-2025 17:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:45

RvV

Hoe lang en dik is die AC kabel eigenlijk?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Standaard installatiedraad zou voldoende moeten zijn tenzij inderdaad heel lang. Slecht contact ergens of deels draadbreuk kan ook.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Meer iets voor DEI. Schopje de juiste kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:07
Als je een multimeter hebt, begin dan eens de spanningen bij de omvormer te meten ipv in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:42
Meet je dit spanningsverschil in je meterkast ook 's avonds (als het donker is)?
Pagina: 1