Google Drive Offline bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfaber
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 09:39
Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Ik heb voor 3TB aan bestanden op mijn google drive op een windows client met de applicatie van google drive.
Ik heb gekozen voor offline beschikbaar maken. En hij heeft alle bestanden netjes binnen gehaald. Lokatie gekozen op mijn externe harde schijf.
Maar nu komen die fysieke bestanden niet daarop terrecht, maar blijven in de cache map staan, zodat ik die bestanden alleen kan benaderen als ik de externe schijf op die pc aangesloten laat.
Als ik de bestanden probeer te kopieeren naar een andere schijf krijg ik de onterechte melding dat er niet genoeg scijfruimte zou zijn.
Iemand hier ervaring mee en een oplossing er voor ?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Google Drive is geen deel van Windows, dus ik haal je vraag even over van Windows clients naar CSA.
Lokatie gekozen op mijn externe harde schijf.
[..] zodat ik die bestanden alleen kan benaderen als ik de externe schijf op die pc aangesloten laat.
Als je het wilt gebruiken vanaf die externe schijf, dan zal de externe schijf aangesloten moeten zijn? Anders wil je syncen naar de lokale HDD/SSD? Of begrijp ik je verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 26-03-2025 17:07 . Reden: lokale, met een k ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfaber
Ik wil de bestanden gewoon op een externe schijf hebben, die ik op elke pc kan benaderen. Het lukt me niet om de bestanden op een normale manier op te slaan. Niet door de bestanden te streamen en kopieeren, niet door ze offline beschikbaar te maken en niet door te speigelen. Hij haalt ze wel binnen in de cache map met allemaal vage bestands en mapnamen, maar daadwerkelijk opslaan in de mappen doet hij niet.. Met geen mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:26
Ik kan hier geen keutel van breien. Begin eens even bij het begin.

1. Hoe groot is de externe hardeschijf die je hebt aangesloten qua schijfruimte?
2. Hoeveel schijfruimte is er nog vrij op de externe hardeschijf?
3. Hoeveel schijfruimte is er vrij op je Windows machine?
4. Hoeveel schijfruimte neemt de "cache" map nu in?
5. Staan de 3TB bestanden ook nog op je Windows machine? Zo ja, kopieer dit dan gewoon naar de externe hardeschijf dan ben je direct klaar!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

erikfaber schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:22:
Ik wil de bestanden gewoon op een externe schijf hebben, die ik op elke pc kan benaderen.
Dat kan niet. Dat is niet waar zulke diensten voor dienen. Punt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfaber
F_J_K schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:11:
[...]

Dat kan niet. Dat is niet waar zulke diensten voor dienen. Punt.
Niet alleen een domme maar vooral onjuist antwoord.
Het is uiteindelijk gelukt door het in google drive te spiegelen, maar dan nog kun je het alleen benaderen als de app google drive actief is. Maar als je vervolgens de hele zooi kopieert naar een andere (externe) schijf, dan worden het wel gewone bestanden die je in elke usb poort van elke desktop of laptop kan gebruiken.

Het simpel verplaatsten vanaf de casche map werkt niet omdat het een hele eigen mappenstructuur is geworden.

Erg omslachtig dus, dat doet Microsoft met onedrive dan toch een stuk eenvoudiger.
Pagina: 1