Schade tijdens verhuizen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.256 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edejong25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08-04 16:06
Hoihoi, zojuist heb ik wat gedronken met een vriendin die is verhuisd. Zij gaf aan dat tijdens haar verhuizing veel meubels beschadigd zijn geraakt en sommige zelfs zo erg dat ze die weg heeft moeten doen.

Tijdens mijn verhuizing is echt helemaal niks beschadigd geraakt, waardoor ik me echt afvraag of wij nu zoveel geluk hebben gehad, of dat het verhuisbedrijf echt zorgvuldig met onze spullen is omgegaan :Y

Zijn er meer mensen waarbij er tijdens een verhuizing niks beschadigd is geraakt? Ben echt benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-04 14:26
Zelfde verhuisbedrijf? Zelfde mensen? Ja, er zitten lomperiken bij.
Heeft je vriendin geen foto's van de schade gemaakt?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heeft je vriendin al even contact opgenomen met het verhuisbedrijf? Lijkt mij het handigste dat ze daar de melding doet.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:19

Grannd

da Granndest

De ene verhuizing is de andere niet:

Meer beschadigingen bij:
- Meubels die daar gevoelig voor zijn
- Grotere meubels die niet/nauwelijks uit elkaar te halen zijn
- Onhandige trappen/liften/hoeken die gemaakt moeten worden om de huizen uit- dan wel in te komen
- Letterlijk alles door het bedrijf/vrienden te doen zonder zelf even te bedenken welke zaken makkelijk beschadigd raken en deze apart/zelf te zetten of verhuizen

Minder beschadigingen bij:
- Meubels die makkelijk uit elkaar kunnen of gehaald zijn
- Verhuizing naar/van Begane grond en/of gebruik verhuislift
- Gevoelige spullen zelf apart zetten of zelf verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edejong25
Nee is wel een ander verhuisbedrijf. Ik zei ook al dat ze sowieso foto's moet maken en inderdaad contact moet opnemen. Maar het is toch niet normaal dat er zoveel kapot gaat tijdens een verhuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edejong25
Oh nog een vraagje, letten jullie op specifieke eisen bij het kiezen van een verhuisbedrijf? Certificaten bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 16:27
Wat is nu precies de vraag?

Want je gaat zoveel meningen/ervaringen krijgen als er mensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 18:34
Je huurt een verhuisbedrijf in, om het beter en sneller te doen dan wanneer je het zelf zou doen. Dus dat er bij jou niks gebeurt is, zou ik niet scharen onder 'geluk', maar gewoon een goed uitgevoerde verhuizing door jouw verhuisbedrijf.

Maar waar gewerkt wordt, kunnen ongelukken gebeuren, dus dat er bij je vriendin wat zaken beschadigd zijn, kan best. Hoe dat verder afgehandeld wordt, is iets wat hopelijk afgesproken is, als het even kan in een contract/overeenkomst.

Heeft je vriendin al contact gehad met haar verhuisbedrijf over de beschadigingen? Was al beantwoord :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@edejong25 Waar wil je nu precies heen met het topic? Dat niet elke verhuizer zorgvuldig met zaken omgaat? Dat moge geen wereldnieuws meer zijn, daar zijn o.a. de voorwaarden voor bedacht. Certificeringen zegt niet zo heel veel over omgang van spullen (van een ander).

Belangrijkste is in elk geval om er niet al te emotioneel in te staan, het zakelijk te bekijken en hen ook op die manier aan te spreken erop, met de voorwaarden in de hand en eventueel de rechtsbijstandverzekering alvast inlichten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:57
Wat hebben jullie gedronken?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het zal afhankelijk zijn van de overeenkomst die ze heeft gesloten. Als dit een goedkope B de H was dan zal die alle aansprakelijkheid uitsluiten en geen verzekering hebben (lekker goedkoop). Als het een erkende verhuizer is moet je het meteen claimen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01:24
Hoihoi, zojuist heb ik wat gedronken met een vriendin die een lekke band bij haar fiets heeft. Zij gaf aan dat tijdens haar fietsrit de band beschadigd is geraakt en zelfs zo erg dat de lucht er uit is gelopen.

Tijdens mijn fietsrit is echt helemaal niks beschadigd geraakt, waardoor ik me echt afvraag of ik nu zoveel geluk hebben gehad, of dat de fietsenmaker echt zorgvuldig met mijn fiets is omgegaan :Y

Zijn er meer mensen waarbij er tijdens een fietsrit niks beschadigd is geraakt? Ben echt benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit gaat denk ik nergens meer heen en krijgt een slotje. @edejong25 volgende keer graag even je TS iets duidelijker een richting geven. :)

@De lolbroeken: de huiskamer is een paar deuren veder ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.