iemand ervaring met Elitegroup K7S5A?

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Ik wil mijn systeem upgraden en kan voor een goede prijs mijn p3-800 met moederbord kwijt. Ik heb daar F500,- voor gevangen en wil dus upgraden maar niet teveel bijbetalen eigenlijk :)
Ik heb een geforce2MX 32mb en ik speel eigenlijk nooit spellen.

Ik wil naar een amd-systeem toe (aangezien ik dus weinig wil bijleggen) en ik zag dat DDR-geheugen ook niet gek duur is (ik heb liever 256 mb snel geheugen dan 512mb wat trager geheugen). Is DDR echt veel sneller dan sd-ram?

ik zag bij Gistron.com de elitegroup K7S5A . Hoe is dit moederbord?

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56
Heb dat bord hier. Heel erg fijn bord. Superstabiel en snel. Enige nadeel is dat je nauwelijks kunt oc'en omdat je geen multiplier kunt instellen. Voor de rest is het een aanrader, zeker voor zo weinig :)

Verwijderd

Ik heb hem hier ook in zwarte uitvoering, een heel fijn bord
voor weining geld.
Bord heeft mij 179 gulden gekost.
Ik heb kingston ddr geheugen, is iets duur duurder.
Maar voor 100 gulden heb je al ddr 256mb geheugen ook a merk.
Als je er dan nog een duron opzet ben je voor 500 klaar.
Echt een aan raarder dus.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
alleen zul je met een duron niet veel sneller uit zijn dan met je oude pIII 800 (even ervan uitgaande dat het een 133 mhz fsb pIII is).

bovendien, na 1gzh ofzo word je geforce2 mx de bottleneck in je systeem.

/edit: ik zie net dat je niet veel spellen speelt, dus dan maakt die nieuwe bottleneck ook niet veel uit.

hoe dan ook, persoonlijk zou ik niet voor een update naar een duron gaan, de snelheids winst isgewoon minimaal.

als je de benchmarks erop nakijkt, is ddr geheugen over het algemeen wel sneller dan sdr geheugen, maar hetis erg afhankelijk van het moederbord (eigenlijk: welk chipset). die k7s5a is momenteel 1 van de snelste socketa moederborden, alleen schijn je bijna geen overclock mogelijkheden te hebben.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Als je voor stabiliteit kiest prima bord, dat overklokken kan misschien met een nieuwe bios.
Heb me er nog niet in verdiept.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stabiliteit idd perfect. Enige vastlopers in de laatste 3 weken (zolang heb ik'm dus) veroorzaakt door MSDOS dingen door elkaar draaien onder Win98SE (kun je de mobo niet echt verwijten :+ )

Op grotere beurzen heeft een Duits bedrijf ze voor 169,- (helaas zonder LAN)- naam ff kwijt, maar heb daar zat troep gehaald en nooit een probleem gehad. Aanrader.

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Superboard, veel stabieler dan m'n Asus A7V133-R. Heb wel een paar reboots gehad, maar dat was omdat m'n cpu een beetje te heet werd, geen BSOD's ofzow :)

Echt een aanrader!

webOS all the way!

Verwijderd

Heeft al iemand ervaring met een bois update van dit bord, zag net dat een nieuwe bios meer fsb biedt.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
overclocken doe ik toch niet :)

tja ik ga dat bord maar kopen denk ik :)
met 256 mb DDR Cas2 geheugen (infineon)

ik twijfel nog tussen de amd 1200 en de 1400 ...

Verwijderd

Hele goeie keus, prima chipset.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

gebruik de 'search' even en zoek op dat mobo, dan vind je een hoop topics over dit mobo met goede info

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 15:51 schreef Stropdas het volgende:
gebruik de 'search' even en zoek op dat mobo, dan vind je een hoop topics over dit mobo met goede info
dat heb ik ondertussen al gedaan, en ik heb alles zojuist bij Gistron besteld. Ik heb het woensdag in huis als het goed is :)

ik heb besteld:
-standaard Coolermaster koeler 1,5ghz max. (hopelijk is ie stil)
-dat K7S5A-moederbord dus
-256 mb PC2100 DDR ram Infineon Cas2.
-AMD Athlon 1400mhz. 266 fsb

Alleen was het via de telefoon F20,- goedkoper dan op de site, en ik zie zojuist dat het prijsverschil tussen de 200mhz en de 266mhz fsb ook F20,- is :( Hopelijk doen ze het wel goed dan...

Verwijderd

Zou het even na vragen, kans is groot dat je de 200 fsb krijgt.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 17:15 schreef tim het volgende:
Zou het even na vragen, kans is groot dat je de 200 fsb krijgt.
terwijl ik toch HEEL duidelijk zei 266fsb te willen.
en ik zei dat op de site het uitkwam op F20,- meer, maar volgens die man zouden daar de verzendkosten bijgeteld zijn... vreemd :?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 17 september 2001 17:17 schreef uibeltje het volgende:

[..]

terwijl ik toch HEEL duidelijk zei 266fsb te willen.
en ik zei dat op de site het uitkwam op F20,- meer, maar volgens die man zouden daar de verzendkosten bijgeteld zijn... vreemd :?
afwachten tot morgen en bellen als ze t niet goed hebben gedaan

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Mooi bord voor dat geld.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

prima bordje.

ik heb er ook 1

Met het nieuwe bios op www.ocworkbench.com

kan je de FSB zelf instellen.

met een Tb 1000/133 op 1250/166 draait best lekker.

dit met standaard cas3 PC133 SDram!

dus..

Snel,goedkoop en stabiel.

Heb nog geen spijt dat ik m`n MSI K7T Turbo ervoor heb weggedaan :Y)

Oh ja, geen last van IRQ konflikten en ook de SBLive werkt uitstekend.

Die problemen met die kaart liggen dus echt aan die VIA 686B chip!!

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hey kool! Ik heb het bordje ook, met een 1GHz Athlon d'rop... wilde nog niet meteen gaan oc-en maar als 1250 gewoon goed haalbaar is dan doe ik dat misschien toch maar :)

Ik heb trouwens wel gehoord dat ondanks die hogere snelheid de overall systeemperformance wel daalt... sysmark of sisoft sandra ofzo... heb je daar nog iets van gemerkt? Of is het ook echt allemaal sneller geworden?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 24 september 2001 00:42 schreef blender het volgende:
Hey kool! Ik heb het bordje ook, met een 1GHz Athlon d'rop... wilde nog niet meteen gaan oc-en maar als 1250 gewoon goed haalbaar is dan doe ik dat misschien toch maar :)

Ik heb trouwens wel gehoord dat ondanks die hogere snelheid de overall systeemperformance wel daalt... sysmark of sisoft sandra ofzo... heb je daar nog iets van gemerkt? Of is het ook echt allemaal sneller geworden?
klinkt me een betje onlogisch in de oren. FSB omhoog, lagere preformance. Heb t bord nog niet, dit is wat ik ergens meen te hebben gelezen. Dan al het alleen maar sneller zijn over het algemeen. De bios van http://www.ocworkbench.com was dacht ik eentje die wel de preformance klein beetje achteruit liet gaan, maar hoe dat precies zit weet ik niet
edit:

ff wat dingen opgezocht en aangepast in verhaal

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat bedoelde ik dus waarde vriend stropdas!

Verwijderd

Ik heb het bordje ook , zeer stabiel , alleen wat problemen met irq's gehad.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

robhof

Lembongan view

Heb 'm ook. Erg stabiel, snel en goedkoop. De enige vastlopers die ik heb gehad kwamen door Win ME (duh!).

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb op de beurs in Eindhoven ook een ECS K7S5A gekocht. Was eerst eigenlijk een beetje huiverig om het bordje te kopen, SIS, zou dat wel zo stabiel zijn als m'n andere VIA bordje.

Maar ik heb het toch maar gedaan, ik wilde een cheap 2e (knutsel)systeempje in elkaar draaien, ter vervanging van een P166. Voor het mobo + duron 800 + 512 Mb PC133 + koeler was ik in totaal fl 476,- kwijt (had nog een 27 Gb HD "over"). M'n Abit KT7-RAID kostte me een jaar terug nog meer !!.

Vooral omdat dit bordje ook goed uit de testen kwam, dacht ik, ach, what the heck, ik neem 'm gewoon. En omdat ik er een Duron 800 op gezet heb, heb ik maar gewoon 512 Mb PC133 gekocht. Ik draai er nu voorlopig alleen nog Linux RedHat 7.0 op, maar er komt ook nog wel een ander os op. Het wordt gewoon een knutsel comp. :) Nu alleen nog een ATX kastje en een keertje een videokaartje (zit nu 2 Mb PCI kaartje in) en dan ben ik voor weinig piekjes klaar.

Verwijderd

ik kan een setje met het zelfde moederbord kopen .
is dit een goed setje voor een goede prijs of niet.

AMD Athlon XP 1800 processor
256 MB DDR-RAM Infineon 266 MHz
Elitegroup K7S5A Mainboard
60 GB Hardeschijf UDMA-100
LG 16x DVD speler
GeForce 2 MX-400 64 MB videokaart met TV-uitgang
Diskettestation
ATX Miditower, 300 W

prijs 965 euro.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

hm... oude }:O ?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

AMD Athlon XP 1800 processor 140
256 MB DDR-RAM Infineon 266 MHz 100
Elitegroup K7S5A Mainboard 70
60 GB Hardeschijf UDMA-100 120
LG 16x DVD speler 65
GeForce 2 MX-400 64 MB 110
Diskettestation 15
ATX Miditower, 300 W 50

= 670

Veel te duur dus, kijkt me.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

nou zoek ik wel naar een ander compl systeem.
weet iemand die voor mij een pent4 systeem kan maken[met goede merk parts].
in de omg den haag.
voor een redelijke prijs.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Kick abuse! [topic=218256/1/50] Kijk hier eerst eens even voordat je zo'n oud topic op deze manier kicked. En dat voor die P4 mag je lekker helemaal zelf uitzoeken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.