Hallo. Ik heb hier een 1999 iMac G3 voor me neus staan. Het verhaal ging zo. Ik ging proberen Mac OS X Panther te installeren, maar ik was vergeten de firmware te updaten. De iMac startte gewoon normaal op in het installatiescherm. Maar na een tijdje kreeg ik een melding dat ik eerst de firmware moest updaten. Dus ik wou de firmware gaan updaten, maar de iMac ging ineens niet meer aan. De enige manier hoe ik hem nu aan krijg is door hem volledig te laten starten(van een CD). En dan in slaapstand zetten en wakker maken. De SSD word wel gewoon herkend door de iMac. Maar hij start gewoon niet meer. Ik heb al geprobeerd in de open firmware te komen. Maar dat was helaas geen succes. Heeft iemand misschien voor mij een fix? Het maakt niet uit of ik de iMac hoef open te maken. Groet
Vraag
Alle reacties
Wat heb je al wel gedaan?
De standaard PRAM en NVRAM reset al geprobeerd?
De standaard PRAM en NVRAM reset al geprobeerd?
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Hi dank voor je snelle reactie. Ja ik heb al geprobeerd om de PRAM te resetten. NVRAM ligt wat aan de moeilijkere kant bij mijn iMac. Ik moet in de open firmware komen om dat te kunnen doen. Daar kom ik ook helaas niet in.
Groet
Groet
Probeer je de Open Firmware via Command + Option + O + F te benaderen? Je moet de toetsencombinatie direct na het aanzetten indrukken (nog voordat de 'bong' klinkt). Je kunt eventueel wat 'spelen' met de timing door het iets later of eerder na aanzetten in te drukken of door de toetscombinaties een paar keer tegelijk achter elkaar in te drukken.
Bij mijn G4's (heb geen G3's
) moet ik de toetsen wel tegelijk indrukken; dus niet eerst Command + Option en dan de O en de F erbij zoeken maar met vier vingers tegelijk.
Bij mijn G4's (heb geen G3's
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Hi. Bedankt, ik ga het straks proberen. Ik hou u op de hoogte.
Groet
Groet
Hallo. Ik had gisteren even geen tijd meer. Ik heb het zojuist een paar keer geprobeerd. Ik krijg alleen nog niks te zien😢. Ik heb ook ergens gelezen dat ik een soort bordje bij de beeldbuis moet herstellen. Zou dat een optie misschien nog kunnen zijn? Groet
Pagina: 1