Veel spinnen in huis

Pagina: 1
Acties:
  • 3.319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL-91
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:09
Wij hebben het hele jaar door veel spinnen in huis, en dan heb ik het niet over kleine spinnetjes, maar echt grote exemplaren. In de afgelopen zes maanden heb ik er zeker veertig moeten doden. Ze zitten voornamelijk op zolder.

Nu ben ik op zoek naar een effectief middel om ze voorgoed te bestrijden. En voordat iemand zegt: "Zet ze gewoon buiten," nee, dat ga ik niet doen dan zitten ze binnen de kortste keren weer in huis.

Ik heb geëxperimenteerd met azijn, wat tijdelijk lijkt te werken, maar geen blijvende oplossing biedt.

Heeft iemand goede tips?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar als je veel spinnen in huis hebt, hoe zit het dan met hun voedsel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voorgoed bestrijden kun je vergeten, wat op zich wel werkt is een verjaag middel, gebruiken we hier met tevredenheid op de veranda :)

https://www.allestegenong...oncentraat-2-5-liter.html

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Wanneer ze vooral op zolder zitten dan vinden ze daar in de buurt ook hun voedsel.
Is het een oude woning met veel gaten en kieren in de dakconstructie?
Zo ja, dan is het een excuus om 'ns goed te gaan isoleren, waardoor de gaten en kieren verdwijnen (en de spinnen waarschijnlijk ook).
Op zich zijn spinnen wel nuttig, ze eten nogal wat beestjes die anders schade aanbrengen zoals oorwurmen, motten en zilvervisjes.
Zolder goed opruimen, vaak stofzuigen en gaten en kieren dichten helpt ook al.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yokey1808
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:10
In mijn vorige woning ook veel last van gehad.

Dat was een hoekwoning met ernaast grenzend een parkje met ook bomen en altijd in de schaduw. In huis was de luchtvochtigheid ook erg hoog, dat zal ook een reden kunnen zijn geweest dat we er veel binnen hadden.

Ik heb uiteindelijk een anti spinnen spray besteld uit Duitsland, als je dat naar zo'n beest spoot lag hij binnen een minuut op zijn rug. Maar volgens mij mag dat officieel niet in Nederland. Wat ik wel merkte als ik dat spul bijvoorbeeld buiten bij een lamp spoot, dan bleven spinnen daar ook lang weg, dus de geur (citronella) schrikt ze ook al af.

In onderstaande link staat de spray die ik besteld heb:
https://www.starbrite24-s...nnen-spray-spinvrij-500ml

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:57
je hebt er zeker 40 'moeten doden'?

Van wie? wat let je om ze op te pakken en uit het raam te gooien?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 15:24
No Hands schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:20:
wat let je om ze op te pakken en uit het raam te gooien?
Dan beter gelijk doden. De meeste huisspinnen kunnen buiten niet overleven en zullen dus alles proberen om weer binnen te komen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Yaksa
Yokey1808 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:14:
IIk heb uiteindelijk een anti spinnen spray besteld uit Duitsland, als je dat naar zo'n beest spoot lag hij binnen een minuut op zijn rug. Maar volgens mij mag dat officieel niet in Nederland. Wat ik wel merkte als ik dat spul bijvoorbeeld buiten bij een lamp spoot, dan bleven spinnen daar ook lang weg, dus de geur (citronella) schrikt ze ook al af.
In onderstaande link staat de spray die ik besteld heb:
https://www.starbrite24-s...nnen-spray-spinvrij-500ml
Heb je ook het etiket gelezen? :
H410: Zeer giftig voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen
H317: Kan een allergische huidreactie veroorzaken
H319: Veroorzaakt ernstige oogirritatie
P102: Buiten het bereik van kinderen houden
P273: Voorkom lozing in het milieu
P280: Beschermende handschoenen / beschermende kleding / oogbescherming / gelaatsbescherming dragen
P405: Achter slot bewaren

Lijkt mij helemaal prima wanneer dat soort middelen hier in Nederland verboden zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-04 15:00

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Zitten ze op zolder in de weg? Anders lekker laten zitten, scheelt enorm in de muggen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Overweeg een kat. Die maken vaak korte metten met spinnen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
40 in 6 maanden. Da's 6 a 7 per maand. Wij hebben een oud huis, kieren genoeg. Als ik ga tellen kom ik er ook wel 7 per maand tegen (per dag ook wel...) Tenzij het van die wolfspinnen zijn; ik kan me voorstellen dat je die niet zo fijn vindt. Maar dat zijn nou weer niet typisch spinnen die je in huis ziet.

Wat is precies de last die je er van hebt? Zoals eerder gezegd houden ze een boel overige ongedierte weg.

Los van de reden waarom TS ze kwijt wil, een aantal leuke feitjes over de spin:
https://www.quest.nl/natu...pin-in-huis-eten-drinken/

[ Voor 15% gewijzigd door gysman11 op 26-03-2025 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

gysman11 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:28:

Los van de reden waarom TS ze kwijt wil, een aantal leuke feitjes over de spin:
https://www.quest.nl/natu...pin-in-huis-eten-drinken/
Maar waar ze absoluut niet van houden, is stof
Minder stofzuigen is ook een optie. Win-win!

Misschien is de kat niet de enige reden dat er hier geen spinnen zijn :X

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05

odan

The dark side is within all!

Yaksa schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:17:
[...]

Heb je ook het etiket gelezen? :
H410: Zeer giftig voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen
H317: Kan een allergische huidreactie veroorzaken
H319: Veroorzaakt ernstige oogirritatie
P102: Buiten het bereik van kinderen houden
P273: Voorkom lozing in het milieu
P280: Beschermende handschoenen / beschermende kleding / oogbescherming / gelaatsbescherming dragen
P405: Achter slot bewaren

Lijkt mij helemaal prima wanneer dat soort middelen hier in Nederland verboden zijn.
Kijk eens naar dat flesje bleek wat je in de wc hebt staan. O-)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 11:02

Rmg

odan schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:02:
[...]

Kijk eens naar dat flesje bleek wat je in de wc hebt staan. O-)
Bleek zit ik zelf niet boven mn hoofd te sprayen, in hoeken waar spinnen zitten, waarna het makkelijk in mn ogen, op mn huid, in mn longen kan komen

[ Voor 32% gewijzigd door Rmg op 26-03-2025 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Rmg schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:05:
[...]
Bleek zit ik zelf niet boven mn hoofd te sprayen, in hoeken waar spinnen zitten, waarna het makkelijk in mn ogen, op mn huid, in mn longen kan komen
HG schimmelreiniger: (wordt vrij veel in badkamer gebruikt, ga je zelf ook redelijk stuk van) https://www.gejoma.nl/res...eerplekkenreinigerpdf.pdf

[ Voor 39% gewijzigd door gysman11 op 26-03-2025 21:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 15:56
gysman11 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:09:
[...]

HG schimmelreiniger: (wordt vrij veel in badkamer gebruikt, ga je zelf ook redelijk stuk van) https://www.gejoma.nl/res...eerplekkenreinigerpdf.pdf
Alles van HG blijft ver van mijn huis, en spinnen zijn welkom, houdt schoonmoeders op afstand :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
No Hands schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:20:
je hebt er zeker 40 'moeten doden'?

Van wie? wat let je om ze op te pakken en uit het raam te gooien?
De TS vraagt om een effectief bestrijdingsmiddel en heeft al aangegeven de optie buitenzetten niet te willen overwegen. Daarmee is die optie voor deze draad niet meer van belang.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:57
Roenie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 06:41:
[...]
De TS vraagt om een effectief bestrijdingsmiddel en heeft al aangegeven de optie buitenzetten niet te willen overwegen. Daarmee is die optie voor deze draad niet meer van belang.
TS heeft geen enkele aanwijzing dat de spinnen die naar binnen komen dezelfde zijn als die hij eerder buiten gezet heeft.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

gysman11 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:28:
Tenzij het van die wolfspinnen zijn; ik kan me voorstellen dat je die niet zo fijn vindt. Maar dat zijn nou weer niet typisch spinnen die je in huis ziet.
Nou... afgelopen winter waren er toch een aantal valse wolfsspinnen die dachten dat onze bijkeuken een prima overwinteringsplek was. Een paar jaar geleden waren ze nog redelijk zeldzaam (alleen in het zuiden van het land), maar inmiddels gelden ze als 'vrij algemene exoot'. We zullen er dus aan moeten wennen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
No Hands schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 06:58:
TS heeft geen enkele aanwijzing dat de spinnen die naar binnen komen dezelfde zijn als die hij eerder buiten gezet heeft.
Dat doet helemaal niet ter zake. De TS vraagt om een oplossing die niet bestaat uit buitenzetten, maar gericht is op het bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
VeertienKaVier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:06:
[...]

Nou... afgelopen winter waren er toch een aantal valse wolfsspinnen die dachten dat onze bijkeuken een prima overwinteringsplek was. Een paar jaar geleden waren ze nog redelijk zeldzaam (alleen in het zuiden van het land), maar inmiddels gelden ze als 'vrij algemene exoot'. We zullen er dus aan moeten wennen.
Niet dat ik je niet geloof, maar wel even in het algemeen:
Er zijn veel verschillende soorten 'huisspin' die aangezien worden voor 'valse wolfspin' (gewone huisspin, grijze huisspin, australische huisspin, grote huisspin, etc.). Sinds er in 2022 wat nieuwsberichten waren over de valse wolfspin worden veel huisspinnen onterecht aangezien voor de valse wolfspin.

De meeste spinnen in Nederland doen het goed in een vochtige omgeving. @SL-91 is jouw zolder verwarmd en voorzien van voldoende (mechanische) ventilatie?
40 grote spinnen is namelijk wel veel in een half jaar, en het hele jaar door spinnen is ook wel gek. Bij ons zijn ze 's zomers meestal lekker buiten aan het spelen en komen ze rond de herfst weer naar binnen.
Of heb je toevallig klimop o.i.d. tegen je gevel aan groeien? Dat kan ook een mooie snelweg naar binnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:26
Maak eens wat foto’s van de spinnen, ben wel benieuwd welke je in huis hebt, 1 soort of veel verschillende. De wolfsspin kan best groot worden.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Tehh schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:52:
[...]

Niet dat ik je niet geloof, maar wel even in het algemeen:
Er zijn veel verschillende soorten 'huisspin' die aangezien worden voor 'valse wolfspin' (gewone huisspin, grijze huisspin, australische huisspin, grote huisspin, etc.). Sinds er in 2022 wat nieuwsberichten waren over de valse wolfspin worden veel huisspinnen onterecht aangezien voor de valse wolfspin.
Dit zijn de echte, met die kenmerkende tekening op het lijf, en zeker toen ze nog niet zo algemeen waren, meldde ik ze op Waarneming, dus daar werden eventuele vergissingen snel gecorrigeerd. Met een scherpe foto van zeker die tekening is het wel duidelijk.

Hetzelfde met de bruingemarmerde schildwants, die komt ook vanuit het zuiden opzetten en zie ik inmiddels vaker dan zijn grauwe soortgenoot. Tja, het wordt warmer, dus nieuwe beestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 12:43
VeertienKaVier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Dit zijn de echte, met die kenmerkende tekening op het lijf, en zeker toen ze nog niet zo algemeen waren, meldde ik ze op Waarneming, dus daar werden eventuele vergissingen snel gecorrigeerd. Met een scherpe foto van zeker die tekening is het wel duidelijk.

Hetzelfde met de bruingemarmerde schildwants, die komt ook vanuit het zuiden opzetten en zie ik inmiddels vaker dan zijn grauwe soortgenoot. Tja, het wordt warmer, dus nieuwe beestjes.
Bij ons ook valse wolfspin aanwezig. En het werd bevestigd toen die mijn vrouw hard in haar hand beet.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
virtualJac schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:19:
[...]

Bij ons ook valse wolfspin aanwezig. En het werd bevestigd toen die mijn vrouw hard in haar hand beet.
Hier trof ik er in oktober afgelopen jaar ook één aan, in m'n flatje op 3 hoog. Beestje kon best hard rennen :D Heb 'em gevangen in een potje en 100 meter verderop in het gras losgelaten. Daarna niks meer van gezien.

Op zich wel opmerkelijk dat ik 'em aantrof, want ondanks de groene omgeving waar ik woon, kan ik het aantal spinnen die ik naar buiten heb gebonjourd in 20 jaar tijd op 2 handen tellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gideon op 27-03-2025 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SL-91
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:09
Bedankt voor jullie vele reacties. Helaas heb ik geen duidelijke foto's. Zodra ik er weer een zie, zal ik een foto maken voordat ik hem naar de eeuwige jachtvelden stuur. Het lijkt me echter wel om de valse wolfspin te gaan als ik deze opzoek op Google.

Mijn zolder is inderdaad onverwarmd, en ik zie in de winter de luchtvochtigheid soms oplopen tot 75 procent. De ventilatie is verder prima.

*knip*

[ Voor 24% gewijzigd door twain4me op 27-03-2025 17:20 . Reden: flamebait, vergoelijkt illegale activiteit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15
@SL-91

Succes man ik heb zelf Arachnofobie brrrrrrrr gelukkig mijn vrouw niet oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:14
SL-91 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:42:
Bedankt voor jullie vele reacties. Helaas heb ik geen duidelijke foto's. Zodra ik er weer een zie, zal ik een foto maken voordat ik hem naar de eeuwige jachtvelden stuur. Het lijkt me echter wel om de valse wolfspin te gaan als ik deze opzoek op Google.

Mijn zolder is inderdaad onverwarmd, en ik zie in de winter de luchtvochtigheid soms oplopen tot 75 procent. De ventilatie is verder prima.

Qua bestrijdingsmiddelen maken de stoffen mij niet zoveel uit, ook niet als ze schadelijk zijn voor het milieu. Ik gebruik nu al onkruidverdelger uit Polen die prima werkt. Zal ook niet zo gezond zijn, maar dat geldt ook voor roken en alcohol drinken.
Trots vertellen dat je illegale meuk in je tuin gebruikt, zodat je alles dood kan maken wat je niet zint. Roken en drinken doe je vooral je zelf aan, die troep die je de natuur in helpt genieten ook andere organismen ongevraagd van mee.

Waarom het symptoon bestrijden, ipv de oorzaak (vochtigheid). Fatsoenlijk je zolder isoleren, iets verwarmen, en het meeste is weg. Ook duurzaam naar de toekomst toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:52

Dido

heforshe

TunderNerd schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:37:
Ook duurzaam naar de toekomst toe.
Nee joh. Rekening houden met het milieu en de toekomstige leefbaarheid van onze planeet zijn van die dingen die anderen moeten doen! En als die anderen dat niet doen, dan klaag ik daar lekker over mee!

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
SL-91 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:42:
Qua bestrijdingsmiddelen maken de stoffen mij niet zoveel uit, ook niet als ze schadelijk zijn voor het milieu. Ik gebruik nu al onkruidverdelger uit Polen die prima werkt. Zal ook niet zo gezond zijn, maar dat geldt ook voor roken en alcohol drinken.
Ik hoop dat je ook aan je nageslacht (die waarschijnlijk wel in een schone, leefbare wereld willen leven) met droge ogen kunt uitleggen dat het vernietigen van je leefomgeving allemaal niet zo erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
alles is wel langs gekomen en het topic krijgt een slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.