Sparren indeling werkkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:44

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Beste allemaal,

We zijn aan deze zijde bezig met het ombouwen van de rommel/speelkamer naar een werkkamer. Ik merk dat ik weinig creatief ben m.b.t. de indeling en ben bang dat ik creatieve opties over het hoofd zie. Enkele collega's hebben aardige ideeën geopperd maar veelal ondersteunend aan de voorstellen die ik doe.

Ik heb goede hoop dat mede-Tweakers creatieve en/of praktische inzichten hebben die ik vooralsnog gemist heb. Mijn beoogde indeling zal ik op een later moment delen om te voorkomen dat ik direct stuur, maar er zijn vier kern aspecten die belangrijk zijn:

1. Het wordt primair een werkruimte, ik werk 1 - 3 dagen per week thuis. Ik heb een sterke voorkeur voor een ruim bureau en 'rugdekking'.
2. De kinderen moeten een (klein) bureau krijgen, ze zijn steeds meer bezig met huiswerk. Dat kan op hun kamer, maar werken in nabijheid van de rest van het gezin willen we bieden.
3. Kastruimte is een must, maar de ruimte moet niet overlopen van opslag. Enige visuele ruimte is prettig.
4. We hebben de optie een TV te plaatsen, mocht de ruimte 'vrij' zijn kan er dan een film gekeken worden met vriendjes of op de Switch gegamed worden.

De pomp van de vloerverwarming bevind zich in de ruimte, hier moet een ombouw omheen van +/- 1 x 0,5 m.

Een vluchtige PPT schets om in te krabbelen mocht iemand dat leuk vinden :) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poQgxvHVOX-uHP6oGwSX0N-fwEM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8SP3gNhdO0MyAGuV0BvDHyeD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51
Sumerechny schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:24:
1. Het wordt primair een werkruimte, ik werk 1 - 3 dagen per week thuis. Ik heb een sterke voorkeur voor een ruim bureau en 'rugdekking'.
Wat is jouw definitie van een ruim bureau? Hoe breed? Hoe diep? Wat is voor jouw voldoende "rugdekking"? Een blinde muur? een muur met een deur?
2. De kinderen moeten een (klein) bureau krijgen, ze zijn steeds meer bezig met huiswerk. Dat kan op hun kamer, maar werken in nabijheid van de rest van het gezin willen we bieden.
Ik denk dat er in de beleving van een kind weinig verschil zit tussen "huiswerk maken op eigen kamer" of "huiswerk maken op kantoor papa". In beide gevallen zit het kind (alleen?) in een aparte ruimte.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 15:05
Zijn er ook nog ramen in de kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:48

Mickey77

Allround ICT-er

Je geeft wel heel weinig informatie. Het is alsof je zegt: ik heb een lege schuur van 10x20m en wat vinden jullie de beste plek om mijn trekker te parkeren?

Zoals @Irvine_01 al oppert zijn ramen essentieel, want daglicht is veel fijner dan kunstlicht. Maar daarbij zou ik ook denken aan waar de zon staat, op verschillende momenten van de dag. Tevens wat je uitzicht is. Als je meerdere ramen hebt, waar kijk je naar de tuin en aan welke kant heb je een drukke weg, etc. Als het aan de voorzijde is, lopen er continu mensen langs je raam? Hoeveel uur per dag ga je hier werken en wat heb je nu echt nodig aan bergruimte, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
Een buro en stoel nemen al snel 2 meter in dus bij een buro van 1.4 m hou je nog max 60 cm loopruimte over. Ik zou zeggen knip eens wat uit (buro stoel kast) zodat je kan schuiven op een vel papier zodat je een idee krijgt van hoe klein of groot de ruimte nu echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
FredvZ schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:50:
[...]

Wat is jouw definitie van een ruim bureau? Hoe breed? Hoe diep? Wat is voor jouw voldoende "rugdekking"? Een blinde muur? een muur met een deur?
Op dit moment is mijn bureau 200 x 80 cm, ik zit in een afgesloten ruimte. Mijn voorkeur mbt rugdekking gaat uit naar een blinde muur, maar dat neemt relatief veel ruimte in beslag.
FredvZ schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:50:

[...]

Ik denk dat er in de beleving van een kind weinig verschil zit tussen "huiswerk maken op eigen kamer" of "huiswerk maken op kantoor papa". In beide gevallen zit het kind (alleen?) in een aparte ruimte.
Gezamenlijk aan het werk heeft ook z'n charmes, het biedt ook de optie om op een gedeeld bureau wellicht een bordspel te spelen buiten de drukte van het gezin.
invine schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:53:
Zijn er ook nog ramen in de kamer?
Helaas niet, de buitendeur bevat glas maar ik moet aanvullen met goede verlichting.
Mickey77 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:12:
Je geeft wel heel weinig informatie. Het is alsof je zegt: ik heb een lege schuur van 10x20m en wat vinden jullie de beste plek om mijn trekker te parkeren?

Zoals @Irvine_01 al oppert zijn ramen essentieel, want daglicht is veel fijner dan kunstlicht. Maar daarbij zou ik ook denken aan waar de zon staat, op verschillende momenten van de dag. Tevens wat je uitzicht is. Als je meerdere ramen hebt, waar kijk je naar de tuin en aan welke kant heb je een drukke weg, etc. Als het aan de voorzijde is, lopen er continu mensen langs je raam? Hoeveel uur per dag ga je hier werken en wat heb je nu echt nodig aan bergruimte, etc.
Touché. Ramen zijn beperkt dus afleiding van buiten is beperkt, licht dus helaas ook. Het is echter wel de ruimte waar we aan gebonden zijn.
pman63 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:17:
Een buro en stoel nemen al snel 2 meter in dus bij een buro van 1.4 m hou je nog max 60 cm loopruimte over. Ik zou zeggen knip eens wat uit (buro stoel kast) zodat je kan schuiven op een vel papier zodat je een idee krijgt van hoe klein of groot de ruimte nu echt is.
Ik ben al digitaal aan het schuiven, afhankelijk van de indeling gaat er snel veel verloren...

Mjin huidige idee komt neer op het onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbwxJOLGGKweHgLTV5B46fp_SuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wK0Sg08Zm2PsfcvjOAbt6pno.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 14:54
Belangrijke vraag voor een werkplek. Wil je met de rug naar een deur zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Marber schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:47:
Belangrijke vraag voor een werkplek. Wil je met de rug naar een deur zitten.
Denk dat het niet anders gaat kunnen hier, uitgaand van een deurbreedte van 80cm heb je nog maar 120cm over, en voor een bureau van 80cm diep heb je ongeveer 160cm nodig om er nog gemakkelijk tussenuit te kunnen en je stoel een beetje naar achter te kunnen zetten.
Bureau van 120cm breed is ook echt maar heel smal, dus dwars in de ruimte is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Dat je geen ramen hebt is heel erg jammer. Dat zal het lastig maken om er echt een prettige werkplek te maken denk ik.

Kijkend naar je huidige indeling denk ik dat je werkplek nu heel erg krap voelt. De diepte van 70cm zou voor mij echt veel te krap zijn, mijn tafel is 100cm diep en de kijkafstand voor mijn twee schermen is zo'n 80cm afstand. Dat is misschien meer dan gemiddeld, maar dat geeft rust. Ook de zitplek van 70cm breed... dan moet je jezelf heel smal maken om überhaupt te kunnen gaan zitten!

Verder naar links geef je maar liefst 180cm op voor een halfhoge kast. Dat verbaast mij. Die zou ik halveren en dan een kwartslag draaien. Dan kun je die tegen de opbouw aan zetten (evt op wielen als je af en toe bij de ombouw moet). Dan kan het bureau een meter naar links, gewoon in het midden. Dan kun je ook een bureau kwijt van pakweg 180x80cm. Kleiner dat die maat zou ik zelf geen werkplek noemen, dat zou voor mij als een keukentafel voelen.

PS Ik woon echt heel erg klein maar mijn werkplek is voor mij gewoon echt belangrijk omdat ik er veel aan zit. De maat van 200x100 betekent ook dat ik er ook op kan eten en spelletjes kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:01

Jorissie87

No diggity

Wat voor mij belangrijk was bij het inrichten van mijn werkkamer:
- Bureau niet met rug naar de deur. Ik heb niets te verbergen maar het voelt gewoon niet fijn.
- Whiteboard aan de muur om ideeen en brainfarts op te dumpen
- Een fateuil (met zicht op het whiteboard) om ingewikkelde problemen rustig in uit te kunnen denken/muziek te luisteren.

Zelf heb ik een hoekbureau genomen, ik vind het rijn om te kunnen werken met beide ellebogen op het werkblad.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

franssie

Save the albatross

Ik heb een zit/sta bureau van 120x70 cm van IKEA en voor werken met een laptop en muis is dat ruim genoeg. Ik zou er twee nemen en die dwars in de kamer zetten. Dan twee dichte kasten aan de korte muren (rustige achtergrond voor videocalls). De ruimte die overblijft aan de bovenste muur lage kasten met een TV-tje erop (32" is zat) en eventueel een zitzak oid om op te hangen bij het spelen/tv kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyxvsspRbrG1cLFqR7n4yZ7tsQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/33RGPfszoXq7rNp0BgnJ95Oj.png?f=fotoalbum_large

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Het is een erg krappe ruimte voor een kantoor, zeker aangezien je bijna de helft kwijt raakt aan doorloop pad. Ik zou dus sterk adviseren om gebruik te maken van ieder hoekje wat je hebt.
- Opslag kan best boven de pomp. óf door een stevige ombouw, óf door de opslag aan de muur te hangen.
- Ramen zijn niet perse nodig als je een bovenlicht kunt maken. Gaat het hier om een 1-verdiepings ruimte? dan geen moeite steken in ramen.
- Je zult altijd met je rug naar het looppad moeten zitten. Daarmee is het looppad dus ook defacto onbruikbaar als er iemand in de ruimte zit. Tenzij je de bureaus allemaal haaks op het looppad zet maar dan zul je genoegen moeten nemen met (zeer) beperkte breedte van het bureau.

Persoonlijk zou ik adviseren om óf de buitendeur te verplaatsen, óf het kantoor ergens anders te maken. Dit wordt echt een heel beperkt bruikbare ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Ik heb nog even gekeken naar de verhoudingen, maar zowel de verhouding van de gehele kamer als de maat van de gele tafels zijn niet exact. Voor de kamer geldt dat die 4m wel eens 3.80 kan zijn (of de 2m is 210cm). Als ik de gele tafel opmeet dan kom ik in de buurt van de 110x55cm (afhankelijk van wat er niet klopt aan de totale ruimte). Het is niet eenvoudig om dit echt exact te doen, maar als je zo een beslissing gaan nemen kun je van een koude kermis thuis komen.

Ik zou adviseren wat @pman63 al schreef: doe het gewoon op papier. Meet de kamer nog even heel goed na (als die al bestaat) en knip dan eerst een rechthoek op schaal 1:20 (bijv 400cm > 20cm). Teken dan de meubels op dezelfde schaal en knip die uit. Schuif die er dan overheen. Het klinkt knullig, maar het is exact. Eenmaal geknipt, werkt het veel sneller. Je kunt elke 10 seconde een andere indeling testen. Je merkt al snel wat wel en niet kan.

Ga je het digitaal doen en doe je het niet exact, dan loop je risico dat je een indeling kiest, meubels koopt en er dan achter komt dan het het niet past. ofwel je kunt niet om de tafel lopen, je kunt niet gaan zitten of de kasten passen niet :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
Mickey77 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:31:
doe het gewoon op papier. Meet de kamer nog even heel goed na (als die al bestaat) en knip dan eerst een rechthoek op schaal 1:20 (bijv 400cm > 20cm). Teken dan de meubels op dezelfde schaal en knip die uit. Schuif die er dan overheen. Het klinkt knullig, maar het is exact. Eenmaal geknipt, werkt het veel sneller. Je kunt elke 10 seconde een andere indeling testen.
Ja zeg! We zitten hier wel op Tweakers hè! En dan adviseren om analoog papier te gaan uitknippen.. :+

Digitaal kun je het heel exact doen door gewoon een tekenprogramma zoals Libreoffice Draw te gebruiken. (Gratis uiteraard, onderdeel van Libreoffice). Daarmee kun je exact op schaal de ruimte intekenen en voorwerpen ook met exacte afmetingen plaatsen en verplaatsen.
Veel makkelijker om dingen aan te passen bijvoorbeeld (ipv: kast groter maken? Shit, opnieuw een vormpje gaan uitknippen :P )
Mogelijk geschikte indeling gevonden? Maak een duplicate van de sheet en ga op de kopie verder voor een tweede indeling. En zo maak je een aantal opties op ieder een andere sheet.

Ik gebruik LibreOffice Draw zelfs voor complete 2D bouw-constructietekeningen, exact op schaal, en multilayered. Werkt prima!

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

@BrainCrash Ik kan dit ook prima digitaal, ik heb niet voor niets twee monitoren op mijn bureau. Dit kan ook prima in Word, maar of je het nu digitaal of analoog doet... als je een oplossing zoekt voor een krappe ruimte dan lijkt het mij wel goed om dit exact te doen. Dat was mijn punt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Goed om te zien dat mijn digitale benadering nog zo gek niet is ;), hoewel ik moet bekennen dat ik het lekker low-tech bij PPT blijf houden. De schaal klopt en ik ben al aan het schuiven. Mijn voorgaande voorstel was een tweede opzet. Mijn eerste komst sterk overeen met die van @franssie. In dat geval zouden we de TV in de uitsparing plaatsen, maar zit je er niet lekker 'recht voor' en het bureau voor de kinderen is wellicht breder dan nodig...maar de symmetrie sluit wel aan bij mijn bureau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WoTYLuxN5BQqBzv36r9niI-5g4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xVxewbxKCYdWclYwWHYG2ss3.png?f=fotoalbum_large

Het looppad is niet belangrijk, het niet de hoofddoorgang naar de achtertuin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

franssie

Save the albatross

40 centimeter is wel heel weinig om langs te kunnen schuifelen. Heb je echt die 160 cm nodig? Hoe groter mijn bureau, hoe meer meuk, niet meer werkruimte :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02
hoe belangrijk is die buitendeur? gebruik je die? zo ja waarvoor en hoe vaak? Verder met @franssie , 40cm is heeul smal. Zet het voor de gein maar eens in die ruimte met een paar kartonnen (verhuis)dozen en kijk hoe het staat. Ik zou gewoon lekker een 120cm bureau pakken. Zo lang je wat kastjes/lades doet in de buurt en zorgt dat je scherm aan een arm / staander hangt ben je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
Die plattegrondjes van boven werken eigenlijk zelden. Je hebt hier geen idee op hoe smal iets is.. Ik zou gewoon gaan neerzetten en kijken wat je fijn vindt. Je kan hier uren naar staren, maar pak een normaal formaat bureau (heel groot hoeft nieteens, levert toch alleen maar meer zooi op) en zet die neer, en ga vanaf daar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
Ik zei toch ook niet dat jij dat niet digitaal kunt. Ik reageerde op je advies om het maar analoog op papier te doen als je het exact wil doen..
Alsof je stelt dat het digitaal veel moeilijker of onnauwkeuriger zou zijn.
De rest van mijn verhaal was natuurlijk gewoon een tip/werkwijze richting TS, als alternatief voor het papier knip- en plakwerk. :P

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Sumerechny ik zou toch eens gaan uitmeten wat het in de praktijk betekent. Zet een hoog voorwerp neer dat jouw bureau kan simuleren en kijk of je er met 40cm nog makkelijk langs kan, dat gaat tegenvallen denk ik.

Hebben de kinderen echt een vast bureau nodig of zou een uitklapbaar bureau aan de achterkant van jouw bureau ook prima werken? Dan kan die half-hoge kast weg, zet je daar een kleine bank of loveseat achtige stoel neer en hang je aan de onderste muur een tv op. Dan heb je een prima tv/game plekje gecreëerd.

Eventueel kan je nog kasten hoog aan de bovenste muur ophangen als je geen frequente toegang nodig hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:43
Ik vind t allemaal maar krapjes, op 2m breedte kun je nauwelijk iets haaks op de muur zetten. Daarbij teken je een buitendeur die waarschijnlijk als doorloop dient. Als de kinderen daar doorheen komen belderen wordt dat geen fijne werkplek.....

Maar goed, als je geen andere keuze hebt: Zet wat maatvoering (outline) neer met behulp van verhuisdozen of frames van oude latjes oid. Laat dat eens een weekje staan en zie of het gaat werken.... Het zou zonde zijn om helemaal te gaan inrichten en dan tot de conclusie te komen dat je bureau te groot is, of dat je verrijdbare stoel altijd in de doorloop staat.

Ik denk dat 2m met vereiste doorloop het grootste probleem is. Ik zou nog eens goed naar een alternatief zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou de twee lengtes gebruiken. 4 meter in totaal aan bureau langs de wand in T-vorm. Het pootje van de T vrij kort, maar lang genoeg om voor een spelletje tegenover elkaar te zitten. Dan de wand er tegenover 3 meter aan plafondhoge kast. Dan kun je daar ook nog een TV kwijt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:11

BrZ

Hoe breed is die buitendeur? Het lijkt me sterk dat er een kast van 1,40 naast kan als de hele breedte 2 meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51
Sumerechny schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:45:
Gezamenlijk aan het werk heeft ook z'n charmes, het biedt ook de optie om op een gedeeld bureau wellicht een bordspel te spelen buiten de drukte van het gezin.
Is dat leuk? Een spelletje spelen in een uit de kluiten gegroeid klompenhok dat vol met kasten en bureau's staat? Klinkt voor mij als een straf.

Ik wil niet de negatieveling zijn, maar je wilt imho te veel in deze ruimte. Ik zou het houden op een bureau langs de lange muur naast de ombouw die je wil maken. Daarnaast een kast.

Je hebt geen ramen, maar kan je er wel goed ventileren met de deuren dicht?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Dank allemaal, er staan een aantal waardevolle punten tussen. Ik blijf rustig digitaal schuiven en het visualiseren van de indeling in de ruimte was ik ook al mee bezig.

Zoals verschillende mensen aangeven blijft het passen en meten, maar het is de ruimte die we hebben. En hoewel het wellicht niet de meest aantrekkelijke ruimte is ben ik blij met de optie in een gezin met vier kinderen :P . Vanwege de grootte van het gezin zijn we ook op zoek naar opslag, wat deels in deze ruimte gefaciliteerd zal worden maar het moet niet te prominent worden. Doorloop m.b.t. buitendeur is beperkt, in principe wordt daarvoor de andere tuindeur gebruikt.

Beperking m.b.t. licht had ik al op het vizier, ventilatie is ook een goede om t.z.t. te bekijken. Wellicht volgt over een paar weken een ongevraagde update zodra het klussen voorbij is ;) . Tot die tijd zal ik het topic op het vizier houden, dus laat gerust weten als je een creatief idee hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Ik zou een TV ophangen tegen de muur in het looppad en een bank aan de andere kant zetten. Als de vriendjes op bezoek komen om te gamen hebben ze mooi hun eigen plek. Het bureau tegen de muur zetten naast de buitendeur zodat je ook naar buiten kan kijken. Een tweede bureau lijkt mij zonde van de ruimte, of verwacht je dat de kinderen huiswerk komen maken tijdens werk en videocalls? En niet teveel kastruimte, enkel het nodige. De rest is toch maar om rommel op te bergen,

Engineering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:43
Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitpakken. Het topic maar op "volgen" gezet......
Pagina: 1