Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmeijer
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-03 10:16
beste formumgebruiker,

ik heb een vraag hoe het fiscaal voordeligst er twee vakantiehuisjes kunnen worden geschonken.

de situatie is als volgt:
mijn vader is onlangs overleden en mijn moeder leeft nog. nu hebben ze twee vakantiehuisjes (waarde per stuk circa 250.000 euro) en zijn volledig hypotheek vrij. mijn moeder wil deze twee huisjes schenken aan mij en mijn broertje.

we willen vanzelfsprekend zo min mogelijk belasting betalen bij deze schenking. heeft iemand een idee hoe dit het beste te doen?

dank voor de hulp :*) :*) _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Dit gaat wel om serieus geld en dus serieuze gevolgen als je het verkeerd doet. Je kunt hier wellicht prima wat ideeën opdoen, maar ik zou dit bij een financieel adviseur/fiscalist neerleggen voor een advies op maat voor jullie situatie. Anders heb je straks naheffingen en/of boete's van de BD waar je U tegen zegt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
Ja, betaal een expert voor wat advies. Gaat over meer dan een half miljoen, dus even de portemonnee trekken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Los van de goede tips hierboven verwachten we hier sowieso wat meer eigen inzet. Daarom doe ik dit topic op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.