Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan vd H.
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-03 09:58
Hallo,

Al jaren draai ik consignatiediensten maar vraag me af of de vergoeding die ervoor staat wel marktconform is. Hierbij de specificaties van de consignatiediensten zoals het bij ons gaat.

1 week van maandag 8:00 tot maandag 8:00.
Maandag t/m vrijdag van 7 tot 16:30 werk ik gewoon en komen de storingen binnen op kantoor en doe ik hier niets mee.
We hebben ruim 300 klanten met allerlei installaties:
Elektronische installaties.
Inbraak installaties.
Brandmeld installaties.
Gebouwautomatiserings installaties.

Veel klanten in de zorg die 24/7 werken.

De gewerkte uren worden netjes volgens de cao betaald als overuren, op feest en of adv dagen krijgen we meer. Maar er is een standaard stand by vergoeding van €142,75 per week netto.
Zijn met 10 man dus is eens in de 10 weken.

Heeft iemand een vergelijkende baan die ook consignatiedienst draait?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt een beetje als de consignatie van de beveiligings branche iig:
https://denieuwebeveilige...gelicht-en-verduidelijkt/

In de IT heb je wel meer dat het een percentage van de consignatie uren is, maar in de beveiliging lijkt die vaak gebaseerd op een vaste vergoeding per uur.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 12:31
Ik werk in de AV en onze engineers krijgen 300,- bruto.

Vergelijkbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:06
Reken het eens om naar bedrag per uur dat je standby moet staan. Dat kan helpen met vergelijken.
Verder is nog belangrijk om te weten: binnen hoeveel tijd moet je (telefonisch) gereageerd hebben en binnen hoeveel tijd moet je inloggen of onderweg zijn.
En hoe vaak heb je tijdens die week een storing buiten de kantoortijden.

Ofwel wat kost een week waarin je beperkt wordt in je sociale leven (dronken worden, teamsport, naar familie aan de andere kant van het land, etc). Hoe vaak heb je een gebroken nacht? Elke nacht, of bijna nooit?

[ Voor 24% gewijzigd door Skynett op 26-03-2025 10:07 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:22
CAO Rijk &7.1
https://www.caorijk.nl/do.../06/27/cao-rijk-2024-2025

Dan kun je eens vergelijken. Dit zijn wel bruto bedragen.

Ik krijg ca. €250 netto voor een week bindings dienst, waarbij ik naar een soort meldkamer moet als ik word opgeroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:13
Tja lastig. Ik draai ook consignatie dienst op een petrochemie plant voor de E/I tak. Iedere 8 weken ben ik aan de beurt. Vergoeding is 800Euro bruto voor 1 week standby staan. Als je daadwerkelijk moet opdraven gaat de teller pas echt lopen, dan krijg je extra knaken nog bovenop de 800 euro bruto.

[ Voor 10% gewijzigd door Galaxis op 26-03-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:22
Ik ga ook in de petrochemie werken denk ik.🙂 Als ik als ambtenaar wordt opgeroepen krijg ik alleen tijd voor tijd want ik ben te hoog ingeschaald voor overwerk. Maar ik krijg dus wel ca. 500 euro bruto voor een week standby naast de reguliere 36 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:22

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Jan vd H. schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:58:
Wat wordt er verwacht tijdens een consignatiedienst?

Ik heb ze in het verleden ook wel eens gedraaid, en dat maakt nogal uit:
  • Klant A, binnen een kwartier terugbellen en binnen een uur "ingebeld" zijn via laptop en hotspot om even snel te kijken of je wat kon doen..
  • Klant B, direct opnemen, en met vijftien minuten "ingebeld" zijn, vanaf een fatsoenlijke werkplek.
De tweede is enorm beperkend voor je prive leven (even wat leuks doen in het weekend is eigenlijk onmogelijk), en werd ook (veel) beter vergoed.

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 26-03-2025 11:08 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:22
wlmpie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:38:
Ik ga ook in de petrochemie werken denk ik.🙂 Als ik als ambtenaar wordt opgeroepen krijg ik alleen tijd voor tijd want ik ben te hoog ingeschaald voor overwerk.
Dat vind ik altijd zoiets debiels. Dat gaan ze bij mij hier ook proberen als ik naar de volgende schaal ga.
Ze kunnen gewoon op zaterdag / zondag bellen en als je dan zaterdag een uur gewerkt hebt / weggetrokken wordt uit je sociale kring, mag je maandag een uurtje eerder weg. Hahaha no fucking way. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:46
Probleem is dat een consignatiedienst altijd onderbetaald wordt. Tenminste dat gevoel heb ik altijd gehad.

Ik heb jarenlang consignatiedienst gedraaid, en dat was nooit meer dan 240 euro bruto per week (ma tot ma).
Regeltjes: Direct opnemen, telefonisch afhandelen, eventueel op locatie komen etc.
Er werd relatief veel gebeld voor problemen, dus er was geen week bij dat je niet minimaal 3 keer werd lastig gevallen.

Ik vind dat je privéleven er teveel onder te lijden heeft. Dat kun je met dat beetje netto vergoeding echt niet goed maken. De bedrijven wuiven het altijd weg onder het mom van ''marktconform''. Maar de hele week af wachten of je misschien gebeld wordt, geen echte uitstapjes kunt ondernemen etc. Dat ging er bij mij uiteindelijk niet meer in. Ik heb me er voor bedankt, en werk nog steeds binnen hetzelfde bedrijf.

Daarbij komt de vergoeding die je krijgt bij bellen, nergens op slaat aangezien het merendeel naar de belastingdienst gebracht mag worden. Stel je verdient 30 euro per uur bruto (denk gemiddeld? misschien al boven gemiddeld?). Dan mochten wij een half uur bij een belletje schrijven als deze korter was dan dat half uur, en anders ging het gewoon op minuten basis. Stel je wordt 's nachts om 3 uur wakker gebeld en handelt dat netjes af binnen het half uur, dan heb je dus 15 euro verdiend. Helaas moet er nog belasting vanaf, bijzondere toeslag is 50% of iets dergelijkst. Krijg jij in je goede nachtrust wel 7,50 euro netto betaald! Dat stoort het hele gezin als je pech hebt, en je eigen nachtrust is naar de knoppen voor 7,50 euro.

Dit is alleen altijd een persoonlijk gevoel, andere die zijn blij met de vergoeding en voelen niet dat hun privéleven beperkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58

Reptile209

- gers -

basjuuhhh schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:16:
[...]
Stel je wordt 's nachts om 3 uur wakker gebeld en handelt dat netjes af binnen het half uur, dan heb je dus 15 euro verdiend. Helaas moet er nog belasting vanaf, bijzondere toeslag is 50% of iets dergelijkst. Krijg jij in je goede nachtrust wel 7,50 euro netto betaald! Dat stoort het hele gezin als je pech hebt, en je eigen nachtrust is naar de knoppen voor 7,50 euro.
[...]
offtopic:
Die 50% is alleen wat je WG op je loonstrook inhoudt als conservatieve schatting. Als je totale jaarloon in een lagere schijf uitkomt (tot 75k ca 37%), dan krijg je de teveel ingehouden belasting terug op je inkomstenbelasting. Dan word je er nog steeds niet rijk van, maar is het wel beter dan 50% ;).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Reptile209 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:33:
[...]

offtopic:
Die 50% is alleen wat je WG op je loonstrook inhoudt als conservatieve schatting. Als je totale jaarloon in een lagere schijf uitkomt (tot 75k ca 37%), dan krijg je de teveel ingehouden belasting terug op je inkomstenbelasting. Dan word je er nog steeds niet rijk van, maar is het wel beter dan 50% ;).
Het is niet helemaal een schatting, het is gewoon het getal uit de BT tabel van de belastingdienst op basis van je verwachte totale bruto loon van dat jaar :P
https://humanwave.nl/hr-a...is/bijzonder-tarief-2025/

(maar op hoeveel je totaal bruto dat jaar uitkomt is idd wel een schatting, want als je meer standby toelage krijgt, gaat dat dus juist omhoog :P )

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 26-03-2025 13:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 16:30
Jaren geleden veel consignatie gelopen in weekenden (chemische industrie). Moest dan veel naar het bedrijf komen, 73 ct/km (was toen nog onbelast) en 200% uurtarief vergoeding. Kreeg een pieper en storingstelefoon mee, werd jaren later nog getriggerd door het geluid van de pieper als dit in een commercial voorbij kwam.

On Topic: Als je onder de CAO van het bedrijf valt, staat het daar beschreven incl. de vergoedingen.
Eventuele veranderingen aan deze vergoeding (indien niet marktconform zijn) gaat via CAO onderhandelingen lijkt me. Ik schat zo in dat het bedrijf waar je werkt niet gaat afwijken van CAO m.b.t. consignatie vergoeding want dan staat volgende week de volgende aan het bureau.
Als je niet veel wordt gebeld of naar het bedrijf hoeft is het een leuk extraatje. Als je vaak opgeroepen of gebeld wordt dan kan ik me voorstellen dat je het tegen elkaar af gaat wegen.
Je hebt volgens mij altijd het recht om hier niet aan mee te doen, maar dat vindt jouw baas waarschijnlijk minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:20
Bij mijn overheid baan kreeg je voor een week consignatie in de ICT kreeg ik 141,86 en dat is dan bij ons puur het wachten totdat iemand belt want zodra je gebeld werd en je over de 12 uur zat werd het gewoon overwerk.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:17
Reptile209 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:33:
offtopic:
Je mist het effect van afbouw inkomensafhankelijke arbeidskorting en algemene heffingskorting. Het werkelijke resultaat is vanaf ca. €44k al 50,4%. Vanaf ongeveer €77k jaarinkomen (tot €129k) heb je het over 56%.

Marginaal belastingtarief 2025:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY1jlrGQKsa0V_Cj4Ju2W_0SpbQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4EHxrI8ZspAQSo6bE3VbgL74.jpg?f=user_large

Interessant genoeg wordt dit argument echter alleen maar gebruikt als het om overwerk/extra beloningen gaat en hoor je er niemand over als het om een loonsverhoging gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door assje op 26-03-2025 14:35 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:17
Jan vd H. schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:58:
Niet direct vergelijkbaar maar bij ons (Chemie) is de vergoeding 7,5% van bruto maandloon voor een team van 4 personen dat 24/7 draait (25% dus effectief ca. 1 week/maand).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 17:41
Electrotechniek 500 brutto per week plus gewerkte uren plus 50euro als er een telefoontje komt, (zei altijd das lekker voor uit het bed komen) rest km vergoeding. ben gestopt ivm leeftijd maar weet dat de vergoedingen bij ons ook verhoogd zijn ivm met weinig animo.
Pagina: 1