Korte vraag: zijn nu bezig met gipsplaten te plaatsen. Tzt komt hier fermacell op de grond en egaline. Moet ik de gipsplaten korter houden zodat deze boven de egalinelaag uitkomen of richting de grond en dan de onderste 3 cm afdekken met iets? De reden waarom ik dit vraag is omdat ik hier nu pas aan denk en anders een aantal platen moet gaan inkorten en weer op moet hangen. Thanks!
Vraag
Alle reacties
Geen expert, maar volgens mij gebruik je hier kantstroken voor. Dat zorgt ervoor dat muur en vloer nog een beetje vrij ten opzichte van elkaar kunnen bewegen.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Hier ook geen expert, maar voor zo ver ik weet wordt er ook bij gipsbezetting niet tot op de vloer bezet om te voorkomen dat gips water kan opzuigen als je de vloer met water schrobt en het water onder de plinten door kan. Dus of je nu terug los maakt om er iets waterdicht onder te doen of los maakt om een stukje in te korten, dan zou ik voor de laatste optie gaan
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.