USB-muis crasht windhoos98se bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Yow tweakers,

Ik ben gisteren een PC in elkaar gaan steken bij een vriend.
SPECS :
Athlon 1.4 (133*10.5)
ABIT KT7A
256 RAM (non-agressive instellingen)
DVD pioneer
Maxtor 40 gieg hdd
A'open kast
A'open Gforce2 MX 32
Muse soundcard
USB-muis (ja deze zorgt voor last)

wat gebeurde er nu ? we installen windows98se, hij boot en bij de installatie van het scherm (dus 5 seconden nadat windows geboot is) crashte de PC. Ik : ai nee de miserie begint :) . Ik de netwerkkaart eruit en de geluidskaart; crasht nog altijd. In safe mode werkt ie perfect ... maar dan werkt de muis niet. Dus ik trok de usb muis eruit en bootte nogmaals : HIJ WERKTE !! => ps2-muis gaan halen en die werkte ook perfect !

wat heb ik al geprobeerd : VIA drivers + USB driver (cd mobo) maar die crasht nog altijd met de USB muis. Dit hebek nog nooit gezien, iemand een idee ?

(mobo draait op 133 is et dat ?)

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Nieuwe drivers downloaden van muis en van mobo (die 4in1).
Eerst alles weghalen, usb en muis, comp herstaren, en 4in1 instaleren, herstarten dan USB mouse drivers instaleren, herstarten en dan pas de muis erin pluggen...

of je koopt een verloopje plugje USB->PS2

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Dat verloopstukje daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik vin et raar dat dit gebeurd, het is een simpele logitech mouse ... geen optische ofzow, maar dat gaan we eerst proberen (de nieuwe via-drivers downloaden)

Verwijderd

Heb je niet zo'n klein stekkertje erbij gekregen van USB naar PS/2. Als ie bij mij in de USB zit gaat ook alles verkeerd tijdens spellen. :'(