Viptrex Added Logistics (DOW) scam?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54
Hoi,

Vanochtend kreeg ik een raar mailtje van Dowlis, met daarin een melding dat mijn "Hypernode 151" klaar is voor verzending. Ik ken dit hele bedrijf (Dowlis) niet. Hypernode is een (Magento) hosting, maar er lijkt geen enkele relatie te zijn.

In eerste instantie heb ik de mail dan ook als spam afgedaan, prima. Het was sowieso geadresseerd aan mijn bedrijf & vorige woning, waar ik al 5 jaar niet meer woon.

Nu kreeg ik echter ook een mail van DPD dat het betreffende pakket ook daadwerkelijk bezorgd gaat worden. Er komt dus echt iets? Ik verwacht nog steeds dat dit spam is, maar wat is wijsheid?

Het verzendende bedrijf(?) Viptrex Added Logistics krijgt ook niet bepaald lovende reviews, dus ik vertrouw het niet.

Ik kan bij DPD nog een ander (mijn nieuwe?) adres aangeven voor bezorging, maar als dit teruggecommuniceerd wordt naar shady types zie ik dat niet zo zitten. Ik heb ook liever niet dat het pakket op mijn oude adres bezorgd wordt, en al helemaal niet dat ik dadelijk nog ergens een rekening vandaan krijg.

Duss ... what to do? Adres wijzigen en dan (morgen) pakket weigeren? Niks doen?

Beste antwoord (via TheDane op 28-03-2025 15:10)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:07

franssie

Save the albatross

https://www.dowliseu.com/ deze? Sample van relatiegeschenken wellicht?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is er geen mogelijkheid om het pakket naar een pakketpunt te sturen? Dan hebbenn de nieuwe bewoners van je oude woning geen last van het (mogelijke) pakket en hebben ze ook niet je nieuwe adres. Dan kan je hem daar bij het pakketpunt eventueel weigeren.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:59
Zorg iig dat jij degene bent die het pakket in handen krijgt. Of beter nog, direct weigert en terug laat sturen naar de verzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
TheDane schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:54:
Hoi,

Duss ... what to do? Adres wijzigen en dan (morgen) pakket weigeren? Niks doen?
wijzigen naar het dichtstbijzijnde politie bureau..
Hoeven ze niet te zoeken naar mogelijke fraudeur..

Maar persoonlijk zou ik wijzigen naar je huidige adres en dan weigeren.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
Nou, ik heb het pakket inderdaad naar een pakketpunt laten versturen. Van DPD kreeg ik zojuist een notificatie dat het pakket er afgeleverd is. "Een bevoegd persoon" kan het pakket met de toegestuurde QR code en ID-bewijs afhalen.

Ik neem aan (lees: hoop) dat dat niet te omzeilen valt .. 2 April wordt 't pakket dan weer teruggestuurd naar afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:08
Ik zou even contact op nemen met de verkoper. Dan kan je met hun overleggen hoe of wat. En hoe groot is het pakket? Een groot pakket tot 2 april laten liggen is ook niet echt leuk voor het pakket punt. Dan is direct laten terug sturen een vriendelijkere optie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

https://www.dowliseu.com/ deze? Sample van relatiegeschenken wellicht?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDane
loki504 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:50:
Ik zou even contact op nemen met de verkoper. Dan kan je met hun overleggen hoe of wat. En hoe groot is het pakket? Een groot pakket tot 2 april laten liggen is ook niet echt leuk voor het pakket punt. Dan is direct laten terug sturen een vriendelijkere optie
Fair point! Ik ken 't afhaalpunt en de eigenaar van de zaak wel. Hij maakt er niet zo'n probleem van & kan goed stapelen.. maar toch!

Gewicht: 2.15 kg
Afmetingen: 40 x 40 x 40 cm
Die had ik nog niet gevonden :X ,.. maar het logo komt wel overeen met de mail inderdaad!
In de tracking info van DPD staat Viptrex Added Logistics met een adres in Almere, maar wellicht is dat inderdaad alleen de logistieke partner van de afzender.

Wel shady allemaal. Geen enkele contactinformatie in de mails, een noreply@sendcloud.com sender address. Geen nadere omschrijving, factuur, prijsopgave etc.

Ik zal die DowlisEU gasten eens een mailtje sturen, kijken wat ze te melden hebben.

Wordt vervolgd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vroeger wel eens ongevraagd wat pennen en een aansteker toegezonden gekregen (mag dacht ik niet meer) maar 40x40x40 en 2.1 kg is wel veel voor een paar proefmonsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ongevraagd toesturen mag inderdaad niet. Daarbij verwachten dat er dan ook betaald gaat worden mag al helemaal niet, terwijl dat bij sommige "bedrijven" juist de bron van inkomsten is. Vaak zit je dan ook nog ergens aan vast. https://www.eccnederland....eu/ongevraagde-toezending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sypie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:31:
Ongevraagd toesturen mag inderdaad niet. Daarbij verwachten dat er dan ook betaald gaat worden mag al helemaal niet, terwijl dat bij sommige "bedrijven" juist de bron van inkomsten is. Vaak zit je dan ook nog ergens aan vast. https://www.eccnederland....eu/ongevraagde-toezending
Voor consumenten geld dat inderdaad, maar dat is dit in dit geval niet :)

Uit de TS:
Het was sowieso geadresseerd aan mijn bedrijf
Zakelijk zullen ze een stuk meer speelruimte hebben qua ongevraagd toesturen iig.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 27-03-2025 10:05 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDane
The plot is unfolding.

Ik heb een reactie van Dowlin:
We are sending you a gift on behalf of Hypernode.
Ik noemde Hypernode al. Ik heb daar wel een partnership vanwege wat klanten die ik daar host.
> Hypernode is een (Magento) hosting, maar er lijkt geen enkele relatie te zijn.
Die relatie lijkt er dus toch wel te zijn 8)7

Wel een rare gang van zaken. Zal ook maar eens bij Hypernode informeren. Wordt wederom vervolgd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Had je bijna Apple Vision Pro geschenk retour afzender gedaan :F

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apennootjes
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-05 15:13
Ik heb dezelfde mail gehad. Wij zijn ook partner van Hypernode.
Ondertussen is de status van het pakket 'afgeleverd' maar wij hebben niks ontvangen.

Blijft een mysterie ook hier (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@TheDane .........we houden het niet meer hier kerel.......heb je je verrassingspakket al? :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheDane
Mysterie opgelost!

A whole lot'a'drop :9
Ze gaven bij Hypernode wel aan dat 't proces niet zo soepel is gegaan als gepland. Niet bepaald scam dus :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmom-VpMn9EDh5YIxMhaRYjmBOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YwF29TmRApIz2BaEVcTBeZK.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1