Beamer, televisie of projector voor zakelijk thuiskantoor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbe123
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-03 21:14
Ik wil mijn thuiskantoor verder uitbouwen. Heel vaak moet ik reviews doen van documenten, brainstormsessies digitaal doen, etc. Naast de klassieke laptop met externe monitor oplossing ben ik op zoek naar een groter alternatief met gebruiksgemak.

Vereisten:
- plug & play (of toch zo goed als) al dan niet met bijvoorbeeld een Chromecast of ander alternatief
- compatibel met windows en apple
- ook te gebruiken voor om tv kijken
Optioneel: indien Smart functies aanwezig nice to have.

Zowel een televisie, een projectie of eventueel een beamer zijn te overwegen.
Budgettair is veel mogelijk, zolang er maar gebruiksgemak en kwaliteit is!

Iemand ideeën en/of ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:59
Een beamer is een synoniem van een projector. Voor het reviewen van documenten lijkt een projector me minder geschikt. Ik zou neigen naar een grote LCD tv, genoeg zakelijke modellen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Smartboard? Zijn gewoon TV's met touchscreen functionaliteit, kun je een Chromecast (zo'n nieuwe met Google TV of een Google TV Streamer) aan hangen om 'm smart te maken, of gewoon een laptop.
Op Marktplaats genoeg te vinden als je op bijv. 'Predia Touch' zoekt, regelmatig 4K opties voor ~350 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:25
Kan je je eisen misschien iets uitbreiden? Is het alleen maar een veredeld extra groot scherm, of moet het ook bepaalde functionaliteiten hebben (zoals touch screen of smartboard)? En probeer ook zeker die extra functionaliteiten in een winkel uit, gewoon om te testen of het ook handig werkt.

En in wat voor ruimte moet het komen? Voor beamers heb je toch enigszins een grote ruimte nodig, en je zit altijd met dat je voor het licht kan lopen en een deel van het scherm niet ziet. Ook voor het reviewen van documenten lijkt een beamer me niet ideaal. Aan de andere kant, als je het scherm en de beamer aan het plafond kan monteren, kan je het ook weer goed wegbergen terwijl een tv altijd zichtbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Sabbe123 als je niet vertelt wat je er mee wil kunnen wij geen advies geven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar