ketel module nodig thermostaat icm Intergas hre rf2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een andere/nieuwe thermostaat en dan direct het liefst een slimme als ik toch geld moet uitgeven. Maar ik raak behoorlijk de weg kwijt op het gebied van aansluitingen.

Ik heb een nieuwe Intergas 28/24 hre rf2 ketel en beneden een bedrade Honeywell modulerende thermostaat (een ronde draaiknop, weet niet het exacte type, zit er al minstens 12 jaar).

Nu was ik dus op zoek naar een slimme modulerende thermostaat. Ik kom dan op zaken als de Honeywell t6 uit, maar daar staat bij dat er een ketel module nodig is.

Maar aan de andere kant lees ik dat de Intergas een ingebouwde module (rf?) heeft die verbinding zou kunnen maken met een thermostaat. Dus is dan zo'n ketel module nodig of als ik zo'n Honeywell t6 aansluit dan doet die het gewoon en kan ik die met een app bedienen?

Ik kwam ook deze tegen, waarbij er een gateway gecombineerd wordt met een thermostaat van Intergas zelf, deze: https://www.technim.nl/in...d/intergas-touch-gateway/

Daar heb je dan ook een gateway nodig, maar dus niet iets bij de ketel.

Maar goed, ik begrijp dus niet zo goed wat de draadloze module van de ketel inhoudt en waarom je wel/niet voor een bepaalde thermostaat kan gaan en wat je dan moet installeren bij/aan de ketel.

Iemand die hier ervaring/ideeën over heeft?

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Heeft iemand op bovenstaande nog nuttige informatie/ideeën? Ik ben eigenlijk aan het neigen om die intergas touch dan maar te bestellen, maar weet niet of ik iets over het hoofd zie verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:57
het lijkt me dat dat prima moet werken, intergas spul met een intergas ketel. Als je de honeywell route gaat moet je inderdaad een draadloze thermostaat kopen (bijv. die T6) EN een draadloze ketelmodule BDR91(T). Die koppel je dan met elkaar en dan stuurt de ketelmodule de ketel aan. Wel aan/uit dus die Touch van Intergas is mooier waarschijnlijk.

mijn tip: kijk op marktplaats, thermostaten zijn stom duur geworden en marktplaats staat vol met die meuk. Kun je ook doen als je de honeywell route wilt bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Fr33z schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:47:
het lijkt me dat dat prima moet werken, intergas spul met een intergas ketel. Als je de honeywell route gaat moet je inderdaad een draadloze thermostaat kopen (bijv. die T6) EN een draadloze ketelmodule BDR91(T). Die koppel je dan met elkaar en dan stuurt de ketelmodule de ketel aan. Wel aan/uit dus die Touch van Intergas is mooier waarschijnlijk.

mijn tip: kijk op marktplaats, thermostaten zijn stom duur geworden en marktplaats staat vol met die meuk. Kun je ook doen als je de honeywell route wilt bewandelen.
Dat laatste is wel een goed punt, zal eens kijken of er op marktplaats iets te krijgen is. Zit je altijd een beetje met (gebrek aan) garantie, maar goed themostaten gaan volgens mij niet snel stuk. Heb overigens ook gevonden in de handleiding van de ketel dat de Intergas HRE CV-ketel draadloos moet kunnen communiceren met de Honeywell T84RF, DTS92 en CMS927, zonder extra ketel module.

Het liefst voorkom ik een extra module, want hoe minder (zwakke) schakels hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:57
Tsja garantie..... Ik heb in de laatste 20 jaar denk ik 1x garantie nodig gehad op iets en dat viel tegen qua regelwerk. Voor mij is garantie dus niks waard en juist geld besparen EN het milieu door gebruikte spullen te kopen zijn mij wel wat waard. Ik beschouw marktplaats dus als 1 grote winkel met wisselende voorraad. Mocht het er echt niet op staan dan overweeg ik het nieuw te kopen.

ik denk dat je wel een mooie thermostaat gaat vinden ;) zag zo 30 opties voor die intergas touch staan voor ~75 euro dus dat is weer 75 euro bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Zonder me er in verdiept te hebben, is die module niet gewoon nodig als je de thermostaat draadloos wil laten communiceren met de ketel?
Aangezien je huidige thermostaat bedraad is aangesloten, kan je de T6 niet ook gewoon bedraad aansluiten en deze Opentherm laten communiceren met de ketel, en dus die draadloze module niet nodig hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door Blackouts op 27-03-2025 14:37 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 15:09
Blackouts schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:36:
Zonder me er in verdiept te hebben, is die module niet gewoon nodig als je de thermostaat draadloos wil laten communiceren met de ketel?
Aangezien je huidige thermostaat bedraad is aangesloten, kan je de T6 niet ook gewoon bedraad aansluiten en deze Opentherm laten communiceren met de ketel, en dus die draadloze module niet nodig hebt?
Die T6 heeft een module die met bijv. OT met de ketel communiceert.
Zo heb ik mijn T6 ook op m'n Remeha-ketel aangesloten.

De T6 overigens ook via Marktplaats gekocht, geen problemen mee gehad (behalve dan dat de verkoper hem nog aan zijn account gekoppeld had staan, via de Honeywell klantenservice moest deze ontkoppeld worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Ondertussen heb ik een Intergas touch+ gateway gehaald via marktplaats (was nog nieuw 80 euro, ipv 150, dat was inderdaad snel verdiend...).

Voor "the record" de thermostaat is inderdaad aan te sluiten met de twee draden uit de ketel en doet het dan. De beide draden uit de ketel zitten bij mij in de opentherm aansluitingen (had de ketel even open geschroefd).

De gateway kan je daarna instaleren en is een fluitje van een cent. Daarna kan je op je smartphone een werkprogramma instellen en de temperatuur (ook) regelen.

Het werkt allemaal heel simpel en snel dus wat dat betreft een aanrader.

Pagina: 1