Oude woning in Hilversum geen GSM en 4G bereik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxdevries13
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-05 09:09
Hi, ik ben net verhuisd naar leuke wijk in de randstand te midden van vele zendmasten (heb ik gecheckt). Desondanks heeft onze woning uit begin 1900 nauwelijks signaal. RSRP kwam net uit op -115. Zowel voor 4G als GSM is het drama.
De woning is recent geïsoleerd maar het slechte bereik was ook al voor de verbouwing. Volgens Vodafone is er niks mis met de zendmasten. Ik kom niet verder. Enig idee waarom ons huis de uitverkorene is met slecht bereik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kcnarF
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-05 21:36
Wat is je signaalsterkte buiten, vlak voor de deur? En heb je binnen geen WiFi waarmee je VoWiFi kunt gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens waar de zendmasten van jouw mobiele (netwerk)provider staan:
https://antennekaart.nl/k...58&lng=5.17211503&zoom=14

Verder inderdaad eens met @kcnarF , als signaal buitenhuis al slecht is, heb je een heel ander probleem dan wanneer isolatie de boel blokkeert. Overigens vermoed ik sterk dat dit gewoon komt door isolatie. Oplossing is dan zorgen voor dekkende WiFi binnenhuis en (voorzover dat niet automatisch gebeurt) bij je provider bellen over WiFi activeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:38
VoWifi bij geen gsm bereik moet je meestal wel inschakelen, maar oudere telefoons hebben geen ondersteuning voor VoWifi.

De meeste providers ondersteunen VoWifi zonder dat je dat aan de provider moet vragen, van de volgende providers is dat zeker het geval:
  • Vodafone
  • KPN
  • Simyo
  • Odido
  • Ben
  • hollandsnieuwe
  • Youfone

[ Voor 28% gewijzigd door Ben(V) op 26-03-2025 10:52 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcnarF
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-05 21:36
Inderdaad wat @Ben(V) zegt; welk type device gebruik je? En heb je al met een ander type device getest én heb je de mogelijkheid om met een sim van een andere provider te testen? Dus iets meer info zou ons helpen je beter te adviseren...