Met linux op internet

Pagina: 1
Acties:

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Hoi, ik heb dus gisteren mandrake 8.0 geinstalleerd, wat start hij op? Netscape, tot mijn verbazing ging hij al op internet. Had ik helemaal niet verwacht. Deze pc gaat dus op internet via mijn andere pc (kantoor) die sygate op WinMe draait.

Nu is mijn probleem, ik heb nog niks verandert in linux, maar nu kan ik niet meer op internet met netscape, galeon, en de andere progjes die erbij zaten. Wel kan ik gewoon pingen...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Probeer eens een keer te telnetten...

opzich zou 't namelijk aan je winME gateway ding moeten liggen... als je wil kan pingen naar de buitenwereld (met normale ping tijden) dan hoort andere tcp verkeer ook te werken lijkt me...

• MM-
ok dit gaat tegen mijn logica in :) Ik heb nu net sygate uitgedaan om te kijken of ik nog kon pingen, nu doe ik voor de grap ff netscape aan, doet internet het!

bedankt :)

alleen nog ff zorgen dat ik wat fatsoenlijke lettertypes heb...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zondag 16 september 2001 12:13 schreef MM- het volgende:
alleen nog ff zorgen dat ik wat fatsoenlijke lettertypes heb...
ff je windows fonts in Linux importen :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zondag 16 september 2001 12:02 schreef _cyclops_ het volgende:
Probeer eens een keer te telnetten...

opzich zou 't namelijk aan je winME gateway ding moeten liggen... als je wil kan pingen naar de buitenwereld (met normale ping tijden) dan hoort andere tcp verkeer ook te werken lijkt me...
ping is geen TCP verkeer, maar ICMP. Heb je niet gewoon je /etc/resolv.conf verkeerd ingesteld? Check dat eens met nslookup of je wel een IP terug krijgt.

[deze advertentieruimte is te koop]

• MM-
Ik heb geen idee van wat je nu zegt :) Had ook niks veranderd in linux, weet nog niet eens hou... Maar ik kan op internet dus alles is ok :)
Pagina: 1