Hallo,
Tijdens wat configuratie werkzaamheden op mijn switch (Cisco CBS220-16P) kwam ik "toevallig" een hoog aantal input errors en giants tegen, die rap opliep.
Zie:
Config van de interface:
Dit is de interface die naar mijn pfSense machine gaat, een enkele kabel met aan pfSense zijde een gigabit NIC waarop ik gebruik maak van VLAN assignments.
MTU grootte kan ik op de switch zelf niet instellen of inzien per interface, alleen globaal jumbo frames aanzetten.
Ik heb al geprobeerd om de speed en duplex handmatig te zetten op 1000/Full, maar dat helpt niks. Alleen de MTU op pfSense naar 1496 zetten lijkt het fors te verminderen maar niet weg te nemen.
Echter betekent dat volgens mij dat ik dan eigenlijk ook de MTU op alle andere apparaten moet aanpassen, en dat is niet overal mogelijk (Omada access points hebben daar v.z.i.w. geen instelling voor via de controller)
Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan oplossen/wegnemen?
We hebben niet per se last van een traag netwerk en/of internet, maar zulke hoge en snel oplopende aantal errors lijkt me ook niet bepaald gewenst.
Tijdens wat configuratie werkzaamheden op mijn switch (Cisco CBS220-16P) kwam ik "toevallig" een hoog aantal input errors en giants tegen, die rap opliep.
Zie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| GigabitEthernet15 is up Hardware is Gigabit Ethernet Auto-duplex, Auto-speed, media type is Copper flow-control is auto back-pressure is enabled 12451645 packets input, 13084152062 bytes, 0 throttles Received 256 broadcasts (29 multicasts) 0 runts, 976842 giants, 0 throttles 976842 input errors, 0 CRC, 0 frame, 0 overrun, 0 ignored 29 multicast, 0 pause input 0 input packets with dribble condition detected 12147889 packets output, 12537303846 bytes, 0 underrun 0 output errors, 0 collisions, 0 interface resets 0 babbles, 0 late collision, 0 deferred 0 PAUSE output |
Config van de interface:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| interface gi15 switchport mode trunk switchport trunk allowed vlan remove 1,140 spanning-tree portfast spanning-tree link-type shared flowcontrol auto description "FW" power inline never ! |
Dit is de interface die naar mijn pfSense machine gaat, een enkele kabel met aan pfSense zijde een gigabit NIC waarop ik gebruik maak van VLAN assignments.
MTU grootte kan ik op de switch zelf niet instellen of inzien per interface, alleen globaal jumbo frames aanzetten.
Ik heb al geprobeerd om de speed en duplex handmatig te zetten op 1000/Full, maar dat helpt niks. Alleen de MTU op pfSense naar 1496 zetten lijkt het fors te verminderen maar niet weg te nemen.
Echter betekent dat volgens mij dat ik dan eigenlijk ook de MTU op alle andere apparaten moet aanpassen, en dat is niet overal mogelijk (Omada access points hebben daar v.z.i.w. geen instelling voor via de controller)
Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan oplossen/wegnemen?
We hebben niet per se last van een traag netwerk en/of internet, maar zulke hoge en snel oplopende aantal errors lijkt me ook niet bepaald gewenst.