Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 09:43
ik heb een vraag voor de volgende situatie :

Mijn ouders hebben een unit achter op het erf staan hierop worden 18 zonnepanelen Jinko 435 Wp op oost-west geplaatst.

De hoofdaansluiting van de woning is 3x35A er loopt een 5x6 kabel van 45 mtr naar de unit.

Er is een 3 fasen Huawei 5 KTL 3 fasen 5Kw aangeboden maar aangezien er een accu bij geplaatst zal/kan gaan worden is de vraag gekomen of er 1 multiplus II 5000 bij moet komen of er toch gekozen moet gaan worden voor een MultiRS. ipv de Huawei en een Multiplus.

Het mooist zou natuurlijk zijn om per 3 fasen terug te leveren echter is dat behoorlijk prijzig met 3 Multiplussen of 3 MultiRS echter word er per fase natuurlijk intern verrekend.

Wat is wijsheid?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Helaas geen reacties, ik had gehoopt hier iets meer meningen kennis te kunnen opdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:36
Ik doe er maar even een gooi naar.

Denk er even over na wat je uit de installatie wilt halen / wat je er mee wilt kunnen doen.
Zou je de accu-installatie ook willen gebruiken voor noodstroom? Of is het alleen om terug te leveren op gunstige uren?

Op dit moment kun je nog salderen en de prijzen van accu's zijn nog steeds aan het dalen.
Ik heb om die reden vorig jaar een goedkope 2e hands omvormer geplaatst in plaats van een hybride omvormer met accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:56
Je stelt een hele generieke vraag.
zoals je die stelt weet ik niet waarom je er victron bijhaalt. Waarom niet gewoon een huawei variant waar ook een accu op kan (wellicht dit model wel?)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Hij wil graag Victron, omdat het gemakkelijk zelf is aan te passen en ondersteuning in Home assist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13

JT

VETAK y0

Activate schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:07:
Hij wil graag Victron, omdat het gemakkelijk zelf is aan te passen en ondersteuning in Home assist is?
Van andere merken heb je een hybride hv of lv omvormer van 8kw onder de 1700 euro. Een opstelling met een 1200e omvormer voor de panelen en 5000 ofzo aan Victron omvormers lijkt mij financieel niet te verantwoorden. Voor andere merken bestaat ook de mogelijkheid tot integratie in HA.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Het nadeel van de Huawei lijkt me dat er alleen een Luna accu aangesloten kan worden?

Hij heeft zelf al twee accus gebouwd met eve cellen, deze kunnen niet aangesloten worden op deze omvormer?

Ook kan hij de instellingen met een huawei niet veranderden?
Pagina: 1