Ik probeer in het kader van afschaffing van de salderingsregeling wat meer inzicht in stroomverbruik te krijgen, vooral standbyverbruik van alle apparaten ‘‘s nachts. Ik heb hiervoor een homewizard energy socket gekocht en toegevoegd aan m’n homewizard ‘omgeving’, die wil ik na een 24-uur meting aan het volgende apparaat hangen en uiteindelijk een mooi overzichtelijk excelletje in elkaar knutselen.
(Ik ben me bewust dat ik een totaal-cvsbestand kan exporteren van alles wat er in- en uit gaat, maar ik vind die erg lastig te lezen…)
Ik ben maar eens begonnen met de smartplug aan de vriezer op zolder te hangen.
In m’n Energy+ zie ik dat hij om de zoveel tijd even aanslaat en gemiddeld 25watt gebruikt.
:strip_exif()/f/image/yK8YGOE9cDSemRs5tot5tfut.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou wil ik het totaal over 24 uur zien/berekenen, maar ik krijg verschillende getallen die ik niet begrijp…
Ik zal begeleidende afbeeldingen bijvoegen.
Als ik de verbruiksgrafiek in de app op ‘dag’ zet, zie ik 0.25, dus ik denk dan “ah 0.25kWh per 24uur verbruik, duidelijk!”, maar dan doe ik ter verificatie ook even export naar .csv…daar zie ik ineens andere nummers, die per dag hoger worden..dus ik denk dan “optellen en delen door het aantal dagen en dan krijg ik vast ook wel 0.25!”… niet dus
daar komt dan 0.414 uit.
Ik hoop dat er iemand is die me duidelijk kan maken waar ik naar kijk en waar ik moet kijken en wat ik kan doen om verbruik over 24 uur te weten te komen.
:strip_exif()/f/image/nNXl8q39NsKJash4NASMyCXL.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F5xGFRDK7fSDhjPf5nEiou2U.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rYCSqDap2wZo2JKKKKAbijIX.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Hardware/software: Homewizard spullen, waaronder een p1-meter, een energy-socket en een Energy+ abonnement.
...
Ik heb al op verschillende fora en websites gekeken, ChatGPT gevraagd hoekig 24uurs verbruik berekenen aan de hand van wat gegevens, ook op de site van Homewizard zelf gezocht, maar helaas kom ik er niet uit..
Bij voorbaat dank.
...
(Ik ben me bewust dat ik een totaal-cvsbestand kan exporteren van alles wat er in- en uit gaat, maar ik vind die erg lastig te lezen…)
Ik ben maar eens begonnen met de smartplug aan de vriezer op zolder te hangen.
In m’n Energy+ zie ik dat hij om de zoveel tijd even aanslaat en gemiddeld 25watt gebruikt.
:strip_exif()/f/image/yK8YGOE9cDSemRs5tot5tfut.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou wil ik het totaal over 24 uur zien/berekenen, maar ik krijg verschillende getallen die ik niet begrijp…
Ik zal begeleidende afbeeldingen bijvoegen.
Als ik de verbruiksgrafiek in de app op ‘dag’ zet, zie ik 0.25, dus ik denk dan “ah 0.25kWh per 24uur verbruik, duidelijk!”, maar dan doe ik ter verificatie ook even export naar .csv…daar zie ik ineens andere nummers, die per dag hoger worden..dus ik denk dan “optellen en delen door het aantal dagen en dan krijg ik vast ook wel 0.25!”… niet dus

Ik hoop dat er iemand is die me duidelijk kan maken waar ik naar kijk en waar ik moet kijken en wat ik kan doen om verbruik over 24 uur te weten te komen.
:strip_exif()/f/image/nNXl8q39NsKJash4NASMyCXL.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F5xGFRDK7fSDhjPf5nEiou2U.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rYCSqDap2wZo2JKKKKAbijIX.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Hardware/software: Homewizard spullen, waaronder een p1-meter, een energy-socket en een Energy+ abonnement.
...
Ik heb al op verschillende fora en websites gekeken, ChatGPT gevraagd hoekig 24uurs verbruik berekenen aan de hand van wat gegevens, ook op de site van Homewizard zelf gezocht, maar helaas kom ik er niet uit..
Bij voorbaat dank.
...
[ Voor 0% gewijzigd door Vuilnisauto op 25-03-2025 11:35 . Reden: Typfoutje ]