Wifi KWH meter + relais +API communicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschenk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 16:21
Wat is in jullie ogen de beste oplossing voor een kleine camping waar men 7 staplaatsen van stroom wil voorzien.
Ik heb al 7 1 fase aansluitingen met ieder een aardlekautomaat 16A (B karakteristiek)) en 30mA
Nu wil ik per aansluiting ook op afstand het verbruik kunnen uitlezen.
Mijn eisen/wensen:

1. 16A per aansluiting
2. Kwh meter op afstand uitleesbaar vanuit eigen applicatie via API/CURL oid
3. Aansluiting op afstand (WiFi) schakelbaar (aan/uit)
4. Goed (MID gecertificeerd) , duurzaam, maar ook een redelijke prijs.

Mijn bedoeling is om met een eigen app iedere dag en op het moment dat een gast komt/gaat de meterstanden uit te lezen en die gegevens op te slaan in een database.
vanuit deze database kan ik dan factureren en monitoren tegen misbruik.
Ook moet de aansluiting schakelbaar zijn zodat een aansluiting op afstand gedeactiveerd kan worden wanneer er geen betalende gast is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke apparaten heb je zelf gevonden, waar twijfel je tussen? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:24

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat heb je zelf al gevonden? En hoe kant en klaar of DIY moet het zijn?

Denk dat vooral dat MID gecertificeerd een ding is voor veel zaken. Maar ja zou een slof modbus dinrail meters kunnen pakken. En schakelen zou je met wat Shelly's kunnen doen. Gezien de toepassing zou ik er alleen wel een contractor tussen zetten die het vermogen echt gebrouwbaar aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28
Heb je zo'n grote stroomaansluiting dat je die 16A ook echt, tegelijkertijd op elke aansluiting kan leveren, naast je eigen verbruik?
6A /1400W lijkt mij verstandiger
2. Kwh meter op afstand uitleesbaar vanuit eigen applicatie via API/CURL oid
3. Aansluiting op afstand (WiFi) schakelbaar (aan/uit)
4. Goed (MID gecertificeerd) , duurzaam, maar ook een redelijke prijs.
Schakelbaar en MID gecertificeerd gaan zelden samen, ik denk dat je er niet aan ontkomt om een losse MID-meter met Wifi-relais te gebruiken.
Ook moet de aansluiting schakelbaar zijn zodat een aansluiting op afstand gedeactiveerd kan worden wanneer er geen betalende gast is.
Is er een specifieke reden dat het op afstand moet?
Met 7 aansluitingen zou ik gaan voor een waterdichte schakelkast met slot, met daarin 7x 6A automaten en 6 ouderwetse metertjes die je ter plekke kan uitlezen.

Spel en typfouten voorbehouden