DS923 Opslagpool beschadigd, hoe repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychosammie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-04 17:16
Schijf 1 heeft status "Van groot belang". De overige 3 schijven zijn gezond. Ik heb de uitgebreide integriteitstest uitgevoerd en schijf 1 geeft aan gewoon gezond te zijn.

Ik wil dus nu de repair functie uitvoeren maar dat vindt DSM niet leuk want ik kom 1 schijf tekort. Een nieuwe schijf heb ik even niet liggen dus wat kan ik doen? Schijf eruit halen en weer erin (hot swap)?

De Seagate NAS schijven zijn iets meer dan een jaar oud.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
Heb je al een backup? Zo niet maak dan als eerst een backup voordat je dingen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychosammie
Ja backup is geregeld. Ik heb nog een oude DS214 met 2 nieuwe 8TB schijven erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 16:58
Nieuwe schijf kopen en erbij prikken of schijf uit DS214 halen en die erbij prikken.
Daarna rebuilen en gaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychosammie
Schijf uit de pool gehaald en opnieuw toegevoegd. Gaat nu 10 uur herstellen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychosammie
Repair is na een paar uur geëindigd met een foutmelding "Failed to repair". Geen idee wat er nu fout is. Voorlopig gaat er even een oude schijf uit de DS214 in en de defecte schijf gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
Hoezo geen idee?
Die disk is gewoon defect.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1