Mifi router in auto met grote powerbank voor Wifi camera’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjnijman
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 14:23
Leden,

Ik heb een vraag over een camera beveiliging voor mijn auto waarbij ik gebruik heb gemaakt van een Mifi router met een Xtorm powerbank van 45000 mAh en Wifi camera’s.

Momenteel zit de Mifi router in mijn auto met een grote powerbank om ervoor te zorgen dat mijn Mifi router 1-2 weken aan kan staan. Hierdoor kan ik de Wifi camera’s in mijn auto met loskoppelende accu’s verbinden met het netwerk van m’n Mifi router, zodat ik op afstand de cameras live kan bedienen. Bij beweging in m’n auto gaat er een alarm af bij mij in huis.

Echter ik ben op zoek naar een andere oplossing waarbij ik geen powerbank hoef te gebruiken. Deze zijn nogal brand gevoelig en dat voelt niet goed als deze continu gekoppeld is aan mijn Mifi router. Ik zou eventueel de Mifi router op de accu van de auto kunnen aansluiten, echter moet dan mijn auto aan staan voor contact en als ik dit kan omzeilen heb ik wellicht te maken met een lege accu van m’n auto.

Iemand een ander idee om dit systeem brandveilig te maken?

Shopje naar MME want heeft niets met SH te maken

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 25-03-2025 20:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55
Tweede 12V accu inbouwen (met aangepast laadcircuit) lijkt mij het meest voor de hand liggend. Dan laadt de boel ook gelijk weer op als je aan het rijden bent.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjnijman
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 14:23
Misschien wel een goed idee.
Is er nog een ander alternatief zoals een powerbank dat makkelijk aan te sluiten is en je geen zorgen hoeft te maken om brandgevaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

fjnijman schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:21:
Misschien wel een goed idee.
Is er nog een ander alternatief zoals een powerbank dat makkelijk aan te sluiten is en je geen zorgen hoeft te maken om brandgevaar?
Je kan een powerbank (power station) met LFP accu nemen, die hebben geen (de minste) kans op open ontbranding.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:29
Eenzelfde idee speelde ik zelf ook mee een tijdje terug:

Nieuwe auto zonder dashcam, dus nieuwe dashcam aangeschaft. Blijkt het apparaat een "station"-modus te hebben waarin hij verbinding kan maken met een wifi-netwerk. Blijkt ook dat hij op het IP adres wat hij toegewezen krijgt ook gewoon een RTSP-stream beschikbaar heeft. Dit, gecombineerd met een voltage-cutoff maakt dat ik even heb kunnen spelen met object-herkenning op deze dashcam met behulp van Frigate zonder dat de accu leeg getrokken werd. (de stroomvoorziening naar de dashcam wordt onderbroken wanneer de accuspanning onder een bepaald niveau daalt.)
De voltage-cutoff zit overigens gewoon op de ODB poort, waardoor hij over de positieve, negatieve en ACC bedrading beschikt; de cutoff begint dus pas te meten wanneer ACC geen spanning meer levert. Wellicht dat een dergelijke cutoff ook iets voor jou kan zijn? Je systemen blijven draaien voor zo lang de accu dit toelaat, daarna schakelt alles uit om de auto/accu te beschermen tegen ontlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je hebt echt wel gewoon plekken in de auto waar altijd 12V is. Maar dan is accubewaking geen overbodige luxe. Je zou een tweede accu kunnen plaatsen alleen hiervoor. Maar dat zal nooit zo compact zijn als een Powerbank / Lipo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je de boordspanning pakt heb je niet alleen kans op een lege accu, maar ook op storingen door te hoog stroomverbruik bij contact uit.

Een relatief makkelijke optie is een 2e accu met een victron laad-relais. Die schakelt de accu bij als de motor draait, om hem te laden. Maar verbreekt het contact als de motor uit is. Op die accu kun je dan je camera+router aansluiten.
Je zal wel even moeten rekenen hoeveel capaciteit je nodig hebt. M.a.w. hoe vaak gaat de accu geladen worden, hoe lang moet het draaien, en wat verbruikt de apparatuur.

En inderdaad, een power station is een optie, zat zelf ook wel eens te oriënteren, maar er waren niet veel units waarbij ik echt het gevoel had dat ze gemaakt waren om dagelijks te laden en ontladen. Ook bijvoorbeeld bij vorst.

[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 25-03-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 17:56

Diamon

The Weird One

Ik heb zelf een Cellink Neo 8+s 7500mAh dashcam battery pack in de auto geplaatst (onder passagiersstoel). Ben er erg over te spreken.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:56
Een zonnepaneel achter je raam om de accu vol te houden?
Pagina: 1