Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:34
Ik wil dus een tablet. Vooral media consumptie, lichte spelletjes, social media en wat bewerking van foto, video en muziek

Nu was het zo dat Android apps echt minder waren dan de iOS apps
Als ik nu kijk Is ik ook dat een iPad a16 vaak gewoon sneller is dan een Android
Mis ik nu iets? Telefoon is android maar gaat echt los van tablet.
Mis ik nu iets wat android beter zou doen?.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je hebt nu een Android telefoon.
Ben je daar tevreden mee? Neem een Android tablet.

Vind je Android ruk op je telefoon neem een appel tablet en later een appel telefoon.

Persoonlijk ben ik voor Android gegaan. Omdat ik een Android telefoon heb. Daarnaast een principeel bezwaar tegen appel. Dus dat was geen echte keuze voor mij.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57
Apple had een tijdje echt een groot voordeel op de tablet markt, maar langzaam is Android daarin bijgetrokken en je kunt alles op beide doen.
Wel zijn er zaken die beter werken als telefoon en tablet van dezelfde leverancier zijn, zoals gesprek op beide opnemen.
Belangrijk verschil zit ook in de bediening, bestandsformaten en bijvoorbeeld toegang tot het bestandssysteem.
Aangezien je specifiek foto, video en muziek bewerking noemt zijn de bestandsformaten wel een potentieel dingetjes om op te letten dat het resultaat ook goed werkt elders. Hiervoor heb je ook veel werkgeheugen wenselijk naast een snelle processor.
Als je zowel Apple als Android hebt kun je spullen wel dubbel moeten aanschaffen in beide app winkels.

Overigens heb ik een Apple iPad Pro en een Samsung Tab S8 hier liggen en voor media en web consumptie zijn ze beide prima.
Kijk ik naar cloud synchronisatie werkt dat op Android fijner met allerlei aanbieders dan op Apple waar eigenlijk alleen iCloud vlekkeloos werkt.

Kortom, zowel Android als Apple kunnen een goede optie zijn, maar je moet vooral goed kijken naar het totaalplaatje voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is in ieder geval aankoopadvies, dus schopje die kant op.